2022-10-17, 15:54
Medlem
Finns tydligen några proryssar kvar här i tråden, svårt att ta in verkligheten..

Nu är det bara skrikprata och bete sig allmänt som skit.

Det artiga överlägsna är som bortblåst
Citera
2022-10-17, 15:58
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vad i… har Ukraina fortfarande inte segrat, trots att alla NPCs i tråden påstått det minst 528 gånger vid det här laget? Vad händer? Är ”orcherna” bättre på att kriga trots allt? Man blir ju lite besviken…

1, 2, 3… go!

Nä men har judgement inte lyft sitt ryska arschle från datta stolen och joinat den ärorika ryska armen ännu?
Citera
2022-10-17, 16:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan kan man tycka att FN borde stå bakom Ryssland om det är som Ryssland säger, men FN ber Ryssland sluta med sitt anfallskrig omedelbart:
Du hänvisar alltså till en resolution i FN:s generalförsamling. En papperstiger således.
Därtill valde halva världen att inte rösta för.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är ju sant, tills den dag när det inte är sant längre. Med det resonemanget behöver inte vi i Sverige oroa oss över att Ryssland vill expandera sina gränser, för hittills har det inte gällt oss. Vi tar ingen skada av att ryssarna ockuperar Ukraina. Eller Baltikum, eller kanske Finland.
När ryssarna är omringade är det försent att göra något åt saken, därför har de förekommit genom angreppet på Ukraina.
Har du någonsin tittat på en karta över Ryssland (efter det kalla kriget)? Förklara hur Ryssland kan känna sig omringade av NATO? Är NATO i Mongoliet, i Kina, eller i Vladivostok?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men Ukraina gör ju nåt, dom dödar hundratals ryssar varje dag.

Vad mer vill du har?

Fast det räcker inte. Vi måste döda fler ryssjävlar!

Jag vet vad jag vill se i varje fall! Jag vill se ryska städer brinna. Jag vill se ryssar i hundratusentals slaktas. Jag vill se Putin våldtas och torteras till döds. Jag vill se Ryssland bombas tillbaks till stenåldern.

Jag hatar verkligen Ryssland och ryssar av hela mitt hjärta!

Ryssland och dessa efterblivna kommunistjävlar till rysskräk måste utrotas som skadedjur.
Citera
2022-10-17, 16:12
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu är det en viss skillnad.
Att suveräna stater i Europa sluter sig samman i olika förbund är en sak (NATO Eu)
Det är en helt annan sak att låta sig erövras och domineras av en stormakt med öhöljda imperialistiska ambitioner.
För motparten är det ingen skillnad. Ryssland känner sig trängda, oavsett orsaken till att de gamla östländerna ansluter sig till Nato.
Citera
2022-10-17, 16:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ryssarna kan inte sitta stilla och invänta en attack. Man måste freda sitt närområde innan det händer, sen är det för sent.
Så du anser att NATO-länderna borde anfalla Ryssland? Eller att Kina borde anfalla vem som helst? Eller gäller denna rätt till förebyggande anfall, bara för att man känner för det, enbart för Ryssland? Om så, varför?
Citera
2022-10-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Finns tydligen några proryssar kvar här i tråden, svårt att ta in verkligheten..

Nu är det bara skrikprata och bete sig allmänt som skit.

Det artiga överlägsna är som bortblåst

Ja det är tydligt. Förändringen är radikal. Troligen är det "reserven" som Putin kallat in här också som på slagfälten. Går sådär. De andra har nog inte fått lön på någon månad och lackat eller chappat. Gott så.
Citera
2022-10-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du hänvisar alltså till en resolution i FN:s generalförsamling. En papperstiger således.
Därtill valde halva världen att inte rösta för.
Halva världen? Vilka är dessa i den "halva världen"? Räknar min herre möjligtvis befolkning som om vore ställningstagande i UN? I så fall kan du sluta med detta, eftersom att resolutionerna i UN hanteras via mandat per LAND, och inte hur många misstag varje land gjort när de inte kunde skilja på födslar och en reguljär tarmtömning på en måndag. Sluta ljug så tydligt här nu ok, ty det drabbar ingen annan än dig själv och din åsikt i frågan som TS berör.
Citera
2022-10-17, 16:16
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Vad i… har Ukraina fortfarande inte segrat, trots att alla NPCs i tråden påstått det minst 528 gånger vid det här laget? Vad händer? Är ”orcherna” bättre på att kriga trots allt? Man blir ju lite besviken…

1, 2, 3… go!
Enligt alla bedömare så har ju Ryssland varit bankrutt sedan i april, och haft slut på vapen sedan några veckor. Det kan väl bara var en tidsfråga innan Putin ringer Zelensky och viftar med en vit flagga och ber om nåd. Om kriget fortfarande på går fram till jul så har alla bedömare alltså haft fel.
Citera
2022-10-17, 16:17
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ryssarna kan inte sitta stilla och invänta en attack. Man måste freda sitt närområde innan det händer, sen är det för sent.
Definiera "närområde", och specificera vilka länder som har rätt att använda resonemanget om att "freda sitt närområde".
Citera
2022-10-17, 16:20
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Så du anser att NATO-länderna borde anfalla Ryssland? Eller att Kina borde anfalla vem som helst? Eller gäller denna rätt till förebyggande anfall, bara för att man känner för det, enbart för Ryssland? Om så, varför?
Nato har en annan plan. Man omringar Ryssland så att ryssarna inser att spelet är förlorat, på så sätt kan Nato-länderna ta över Ryssland utan att spilla något blod. Ekonomiska sanktioner och muskelstyrka i en kraftfull kombination, så ska krig utkämpas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in