2022-10-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, man får faktiskt inte öppet tycka att Hitler och nazism är bra politik.

Du kommer att ändra åsikt när du lämnat tonåren.

Enligt vem då? Dig? Det är bara i Tyskland som den politiska åsikten är förbjuden enligt lag.
Att PK, vänsterblivna och WOKE dårar blir upprörda är ju bara humor.

Inte för att jag har de åsikterna man bara för att reta dem kanske man ska börja med det.
Men det är väl inte lätta att förstå om man har IQ som mitt skonummer.

Och du, jag lämnade tonåren innan din mamma var född.
Citera
2022-10-17, 11:35
Medlem
Fallenkvist har dragit in många nya röster för SD. I det tysta är SD givetvis tacksamma för hennes hjälp men nu stänger de av henne för säkerhets skull.
Hon har inte gjort något fel. Vi har ju yttrandefrihet i Sverige. Men Sverige är extremt PK så hon kunde undvikit det där skämtet just nu.
Citera
2022-10-17, 11:35
Medlem
blamages avatar
Citat:
Summering: Tre ordet Jude, två personangrepp, ett kissåbajsord (snuskbok).

Jag bryr mig inte ett dugg om judar, detta är en SD-tråd för mig.
Kan inte låta bli att skratta. Du kan inte ha det lätt i livet. Jag hoppas för din skull att Fallenkvist blir kvar i judisktvridna SD.
Citera
2022-10-17, 11:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Ja han är skärpt. Men här missar han en del om man läser hela hans artikel.

Rebecka Fallenkvist är inget barn hon är 26 år och en vuxen kvinna. Som dessutom är högprofilerad inom RIKS där Sd har gett henne plattform som nu innebär att hon nu är förtroendevald till Stockholms regionfullmäktige.

Sd anser att hon är lämplig för den uppgiften.

Problemet är inte sedelöshet. Problemet är att hon kallar Anne Frank kåtheten själv. Och öser på med musik av Kayne West. Som är välkänd för sina antisemitiska uttalanden om att judar borde bli "Killed and Beaten" och Sionist Jews.

Är det en slump att RF lägger på musik av just Kayne West? En musiker som det stormar kring av bara helvete just nu pg av att han är antisemit.

Lider Rebecka Fallenkvist av något funktionshinder som gör att hon "råkar" lägga på musik av just honom? Är hon ett 26 årigt "barn" som inte vet vad hon gör?

Fråga Nordfront. De känner igen de sina och gör en utmärkt analys av vad Fallenkvist sysslar med.

Hon är nasse och det är där hon hör hemma.

Och för dem som inte begriper. Hon är förtroendevald. Det innebär att Sd inte kan ta ifrån henne jobbet.

Hon kan närsomhelst bli politisk vilde som ledamot av Stockholms regionfullmäktige. Lämpligtvis för nassarna som gillar henne skarpt.

Allt tack vare Sd som påstår sig ha nolltolerans mot nazister.
Du har rätt, och jag har flera gånger i tråden skrivit samma, Rebeckas Helg seger och detta på bara en månad visar att hon är en låtsas-nazist. Hennes motiv är okänt, troligen tycker hon som Frisk skriver bara att hon är edgy och en del av hennes kompisar i denna tråd visar att det är brett förekommande med omogna människor som tycker så.

Jag tycker det var en glimrande satir i Fricks text att han kallar henne "tonårig". Han vet säkert hennes ålder, det är hennes åsikter som är tonåriga.
Senast redigerad av Barents 2022-10-17 kl. 11:41.
Citera
2022-10-17, 11:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Kan inte låta bli att skratta. Du kan inte ha det lätt i livet. Jag hoppas för din skull att Fallenkvist blir kvar i judisktvridna SD.
1 st "jude" + 1 personangrepp.
Citera
2022-10-17, 11:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Enligt vem då? Dig? Det är bara i Tyskland som den politiska åsikten är förbjuden enligt lag.
Att PK, vänsterblivna och WOKE dårar blir upprörda är ju bara humor.

Inte för att jag har de åsikterna man bara för att reta dem kanske man ska börja med det.
Men det är väl inte lätta att förstå om man har IQ som mitt skonummer.

Och du, jag lämnade tonåren innan din mamma var född.
Enligt lagboken.
https://www.regeringen.se/contentassets/94fa125a7e7f4984bf1d7cd0ad9052a2/hets-mot-folkgrupp-m.m

Jag blir inte ett dugg upprörd över dig eller någon i tråden, ni är som små barn för mig, som testar vuxnas åsikter och gränser. Jag har fem barn varav 3 är tonåringar. Det enda som är upprörande är hur Rebecka inte klarade att överleva som politiker eftersom hon beter sig som ett barn fast hon är 26 år. Min 13-åring är vuxnare än hon.
Citera
2022-10-17, 11:41
Medlem
blamages avatar
Citat:
Enligt lagboken.
https://www.regeringen.se/contentassets/94fa125a7e7f4984bf1d7cd0ad9052a2/hets-mot-folkgrupp-m.m

Jag blir inte ett dugg upprörd över dig eller någon i tråden, ni är som små barn för mig, som testar vuxnas åsikter och gränser. Jag har fem barn varav 3 är tonåringar. Det enda som är upprörande är hur Rebecka inte klarade att överleva som politiker eftersom hon beter sig som ett barn fast hon är 26 år. Min 13-åring är vuxnare än hon.
Men pappa, varför blir du upprörd över Becka om du ser henne som ett barn?
Citera
2022-10-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du är genomskådad; en person som bara försöker tysta andra utan argument. Det som kallas cansel culture i USA. Alla ser det här för du har samma attityd mot alla, och även mot Rebecka.

Men varför i helvete röstar ni då på Sd?

Ett parti som är Israelvänliga så det förslår och säger att de har nolltolerans mot nazismen?

Jag begriper det inte. Om ni vill klaga på judar, förintelsen och Anne Franks dagbok. Varför väljer ni och Rebecka Fallenkvist ett parti som har nolltolerans mot just prick det?

Vem ljuger. Ni eller Jimmie Åkesson?

Att det finns ansvarsfulla Sd:are är uppenbart när man läser tråden. Men ni andra önskar att partiet rasar ner till 4% spärren. Eller? Helt obegripligt.
Citera
2022-10-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Jaha så nu får inte såna åsikter heller utryckas utan att Expo mfl går bananas. Att de menar att hon hånar säger nog mer om dem själva än Rebecka.

Har inte läst boken men kanske borde göra det för att se om Rebecka har rätt.

För övrigt var det en fin bild på denna vackra kvinna och då menar jag inte Anne..
Problemet ligger i att säga något sånt om ett barn, ditt jävla äckel.
Citera
2022-10-17, 11:43
Medlem
Lappsjukans avatar
Oavsett om uttalandet är korrekt eller inte så tyder det ju på fullständig omdömeslöshet att lägga upp en sådan kommentar. Men jag anar att hon har ett personligt behov av att provocera därför att det ger henne någon form av bekräftelse. Kicken efter helgsegern kanske lämnade ett för stort tomrum efter sig.
Citera
2022-10-17, 11:46
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Men pappa, varför blir du upprörd över Becka om du ser henne som ett barn?
1 st härskarteknik.

Hon är 26 år och beter sig som ett barn. Det är väldigt konstigt att min 13-åring är vuxnare än hon, och med hennes mentala kapacitet kan hon inte vara politiker. Precis som inte du heller skulle kunna vara det.
Citera
2022-10-17, 11:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappsjukan
Oavsett om uttalandet är korrekt eller inte så tyder det ju på fullständig omdömeslöshet att lägga upp en sådan kommentar. Men jag anar att hon har ett personligt behov av att provocera därför att det ger henne någon form av bekräftelse. Kicken efter helgsegern kanske lämnade ett för stort tomrum efter sig.
Det är troligen den sämsta egenskap en politiker kan ha. Att vara politiker för att få personlig bekräftelse.

Som du skriver, lite ironiskt att hon kom undan med Helg seger, det var extremt flyt och SDs nazi-förnekelse slog tyvärr till där och hon fick vara. Det var fel men det blev andra gången gillt. Hon skulle hållit käften.

Nästa gång kommer ingen undan med Hell seger. Det blir sparken direkt. Inte för att man sagt ett fult ord. Utan för att ordet avslöjar att man inte är lämplig. Rebecka har visat hur SD måste skärpa sig. De sitter ju för tusan och diskuterar svensk kärnkraft nu och kan inte ha barn i sitt parti.
Senast redigerad av Barents 2022-10-17 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in