2022-10-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
En teori många har haft när mobiliseringen började är att det finns en risk för inbördeskrig speciellt när man noterat att de verkar mobilisera främst fattiga redan utsatta minoriteter till kriget istället för etniska ryssar från exempelvis Moskva.

Nu ser vi de första tecknen på att ett småskaligt inbördeskrig redan börjat. Vi får se om det eskalerar.

Bild på döda offer i Belgorod från händelsen du länkar till om någon är intresserad:

https://twitter.com/markito0171/status/1581576567586983937

Några mindre orcher som kan åka till Ukraina för att plundra, våldta och mörda civilister! Nu kommer man sova extra bra!
Citera
2022-10-17, 01:36
Medlem
platyzmas avatar
Obegripligt att Putin attackerar ett kristet grannland när det finns så starka antikristna strömningar inom Ryska federationen.
Hotet från Dagestan, Ingusien med flera är bevisligen påtagligt, varför slösas Ryska soldatliv mot Ukraina och inte riktiga fiender till Ryssland?

Var det Ukrainare som mördade 300 skolbarn?
Citera
2022-10-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Varför sprider du då ryska lögner och propaganda?
Alla som skriver att dom är neutrala. Är egentligen inte neutrala. Dom är Ryssbögar.
Varenda en som vill spela intellektuell genom att säga att jag minsann läser båda sidor och drar mina egna slutsatser, dom är Ryssbögar.

Ingen person och jag menar ingen, ser ett land attackera ett annat land, våldtar, mördar, stjäl, bombar civil infrastruktur osv och intellektuellt tänker att jaa men det är okej.

Det roliga är att det är bara andra Ryssbögar som tycker att jaa du är ju neutral och kritiskt tänkande.
Varenda normal funtad människa ser igenom dom som det skräp till människoliv dom är.
Det är synd om deras mor som skapat ett sånt vakuum till människa.
Citera
2022-10-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är ju fortfarande oklart.
Men misstankar har ju riktas åt att det var ett ukrainskt stridsflyg som sköt ner MH 17.
Nej, det är bara Ryssbögar som tror det. Det var ett Ryskt Buk system som sköt ner det. Varför skulle Ukrainskt stridsflyg jaga kommersiella flygplan för?

Finns noll anledning till det. Likaväl som det funnits noll anledning för Ukraina att bomba sitt egna territorium som ni Ryssbögar håller på o säger. Sluta sitt här o internet kriga. Gör din rätt och slås för din sak. Finns många platser i Ryska bataljoner för dig. Men här i Sverige hör du inte hemma.
Citera
2022-10-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Alla som skriver att dom är neutrala. Är egentligen inte neutrala. Dom är Ryssbögar.
Varenda en som vill spela intellektuell genom att säga att jag minsann läser båda sidor och drar mina egna slutsatser, dom är Ryssbögar.

Ingen person och jag menar ingen, ser ett land attackera ett annat land, våldtar, mördar, stjäl, bombar civil infrastruktur osv och intellektuellt tänker att jaa men det är okej.

Det roliga är att det är bara andra Ryssbögar som tycker att jaa du är ju neutral och kritiskt tänkande.
Varenda normal funtad människa ser igenom dom som det skräp till människoliv dom är.
Det är synd om deras mor som skapat ett sånt vakuum till människa.

Ja men, det är ju precis den utvecklingen du har i Sverige. Vad är skillnaden när det händer i Ukraina? Är det värre menar du?
Citera
2022-10-17, 03:29
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Hela upplägget med mobilisering och trupper är som gjort för att misslyckas. Tvångsrekrytering av alla som hatar ryssen för att slåss för ryssen. Jag vet vad jag hade gjort, ringt nödnumret och sett till att få så bra betalt så möjligt för all utrustning jag hade lämnat över
Det är nog inte så lätt att överlämna sig heller. Som tvångsrekryterad soldat befinner du dig hela tiden tillsammans med andra soldater och befäl, och det är många som märker om man ger sig av. Befälen kan hota med att skjuta familjen till den som deserterar.
Citera
2022-10-17, 03:51
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är nog inte så lätt att överlämna sig heller. Som tvångsrekryterad soldat befinner du dig hela tiden tillsammans med andra soldater och befäl, och det är många som märker om man ger sig av. Befälen kan hota med att skjuta familjen till den som deserterar.

Det är ju dock tomma hot, börjar Putin med den taktiken är det revolution inom en årstid.
Däremot närvarande andra soldater, befäl och Tjetjener som kan skjuta en på plats, jo, vilken jävla rävsax för vanlige Pjotr som bara gick till jobbet på bygget och gjorde lumpen för 13 år sen. Och nu sitter på nåt jävla tåg till en front, varför?
Hoppas många soldater ändå vågar, Putin är usel nog att kunna gå på familjen, men alldeles för feg och beräknande för att faktiskt göra det.
Det var väl så här Ryssarna brakade samman i första världskriget, undra hur många befäl som blev skjutna av sina egna där?
Citera
2022-10-17, 04:46
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Några mindre orcher som kan åka till Ukraina för att plundra, våldta och mörda civilister! Nu kommer man sova extra bra!

Tror du Ukrainas nazister har våldtagit, plundrat eller mördat någon?
Citera
2022-10-17, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Tror du Ukrainas nazister har våldtagit, plundrat eller mördat någon?

Inte i samma mängd och beslutsamhet som ryzzarna iaf.
Citera
2022-10-17, 05:22
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Putin vill inte att Ryssland utvecklas som Sverige eller resten av Europa. Han har dragit linjen vid Ukraina. Det får man helt enkelt respektera.

Problemet med det är ju att Ukraina inte är nått han kan bestämma över. Vad spelar det för roll att "han har" dragit nån linje genom Ukraina när Ukraina är ett självständigt land. Putte får väl styra sin befolkning hur han vill, men vad ger han rätt att ta till vapen mot ett annat land?

Dummaste jag hört att man ska respektera det.
Citera
2022-10-17, 05:45
Medlem
Den här musikern var säkert "nazist". Ryzzarna hittar nog något som "bevisar" det. Nazistkortet som dom dragit fram måste vara det mest patetiska någonsin. Värre och löjligare när blattar babblar om att man är rasist när man inte stryker dom medhårs.
Citera
2022-10-17, 05:46
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Putin vill inte att Ryssland utvecklas som Sverige eller resten av Europa. Han har dragit linjen vid Ukraina. Det får man helt enkelt respektera.

Han får väl dra gränsen vid gränsen till Ukraina och inte inne i Ukraina.

Fast med tiden hade han och ryzzarna då fått se att Ukrainare fått både högre levnadsstandard och bättre liv genom att vända sig mot väst. Mer demokrati och lägre korruption än Ryzzland har de redan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in