2022-10-17, 00:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Som jag har förstått det så kan han falla in under allvarlig psykisk störning. Man måste inte vara psykotisk även om det i de flesta fall handlar om det.

Edit, tillägg. Någon som är mer insatt i kriterierna för "allvarlig psykisk störning"? Jag vill minnas att någon här skrev om det men det kan vara i någon annan tråd. Jag minns inte
Han är knappast psykiskt sjuk! Han vet vad som är fel och rätt!
Det räcker!
Citera
2022-10-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han är knappast psykiskt sjuk! Han vet vad som är fel och rätt!
Det räcker!

Så psykisk sjukdom handlar om att veta vad som är fel och rätt?
Och att vara svårt intellektuellt funktionsnedsatt har ingen betydelse?
Citera
2022-10-17, 00:15
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Trams.
Men det kanske är ett stort samhällsproblem att människor som behöver många års utbildning får arbeta som psykologer och läkare när det finns andra som inte behöver läsa en enda bok för att veta.
Veta ... ? Om du menar att jag inte läst på diagnoskriterierna för intellektuell funktionsnedsättning eller har en tillräcklig refereksram föt att fara med det påstående som jag gjorde, så har du fel.
Citera
2022-10-17, 00:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det där har jag oxå funderat över. Han kan ha pratat och fantiserat med en annan kille om att göra "det" och den andra killen har helt enkelt fantiserat och aldrig haft någon tanke på att göra verklighet av fantasierna.
Han kan oxå ha pratat med en annan kille om vad han själv vill göra.
Det kan oxå vara taget rakt ur hans egen fantasi för han har nog svårt att skilja på fantasi och verklighet.
Visst har man haft förhör med tvättidskillen? Om A pratat med honom om "saken" så skulle han ha kunnat berätta det. Eller så säger han inget för att det är obehagligt/rädd för att bli inblandad/misstänkt.

Vilket jävla trams du håller på med!
Du måste ha en agenda?
Eller så är du bara en allmänt obehaglig person?
Denna familj ska skickas hem, de ljuger och låter deras empatistörda son som hatar kvinnor gå lös i ett svenskt samhälle!
Så vidrigt!
Citera
2022-10-17, 00:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
IF är en ickediagnos som landar någonstans mellan add, damp och autism.
Det är en funktionsnedsättning.
Du kan ha en IF utan att ha autism eller adhd
Citera
2022-10-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Veta ... ? Om du menar att jag inte läst på diagnoskriterierna för intellektuell funktionsnedsättning eller har en tillräcklig refereksram föt att fara med det påstående som jag gjorde, så har du fel.

Och det är fortfarande trams att påstå att IF är en ickediagnos någonstans mellan adhd, damp och autism.
Citera
2022-10-17, 00:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Så psykisk sjukdom handlar om att veta vad som är fel och rätt?
Och att vara svårt intellektuellt funktionsnedsatt har ingen betydelse?
Det handlar om du får rättspsykiatrisk vård eller inte, din obehagliga människa!
Citera
2022-10-17, 00:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Och det är fortfarande trams att påstå att IF är en ickediagnos någonstans mellan adhd, damp och autism.
Bara för att du är förståndshandikappad så vet du vad som är rätt eller fel!
Detta handlar inte om någon med med psykos, schizofreni eller liknande.
Citera
2022-10-17, 00:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det där har jag oxå funderat över. Han kan ha pratat och fantiserat med en annan kille om att göra "det" och den andra killen har helt enkelt fantiserat och aldrig haft någon tanke på att göra verklighet av fantasierna.
Han kan oxå ha pratat med en annan kille om vad han själv vill göra.
Det kan oxå vara taget rakt ur hans egen fantasi för han har nog svårt att skilja på fantasi och verklighet.
Visst har man haft förhör med tvättidskillen? Om A pratat med honom om "saken" så skulle han ha kunnat berätta det. Eller så säger han inget för att det är obehagligt/rädd för att bli inblandad/misstänkt.
ja han förhördes ganska tidigt i fupen. han berättar det där om tex när han skulle boka tvättid o sånt, jag fick redan då en liten känsla att han undanhöll något men tänkte inte så mycket mer på det fören jag läste Abushis förhör.
Kändes lite som "jag skulle aldrig umgås med den där knäppisen" fast han kanske egentligen umgåtts mycket med honom.
Citera
2022-10-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja han förhördes ganska tidigt i fupen. han berättar det där om tex när han skulle boka tvättid o sånt, jag fick redan då en liten känsla att han undanhöll något men tänkte inte så mycket mer på det fören jag läste Abushis förhör.
Kändes lite som "jag skulle aldrig umgås med den där knäppisen" fast han kanske egentligen umgåtts mycket med honom.

Tänkte oxå lite så men det var för lite för att dra några slutsatser av
Citera
2022-10-17, 00:41
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det är en funktionsnedsättning.
Du kan ha en IF utan att ha autism eller adhd
Inget jag påstått heller. Och ja det stämmer.
Citat:
Fast .... okej, du kanske inte kan vara teknisk i vad som är en diagnos. Lite skillnad på IF och säg add/autism. Men jag vidhåller att IF är en ickediagnos.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-10-17 kl. 00:46.
Citera
2022-10-17, 01:50
Medlem
SveaBunkerns avatar
Länk till FUP (går direkt att börja läsa, ladda ner och ingen reklam (annonser) eller pop-up syns till:

http://web.archive.org/web/20221016231719/https://sveabunkern.files.wordpress.com/2022/10/skelleftea-tingsratt-b-769-22-forundersokningsprotokoll.pdf

För att slippa ev. virus/spionprogramvara och länkar som strular etc. så väljer jag att ladda upp via Internet Archive

Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
FUP, hoppas länken funkar för alla att ta del av.
https://anonfiles.com/r4b299C7y3/watermark-skellefteamonstret-fup-2_merged_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Och här https://easyupload.io/jltn75 också ifall någon har problem med nedladdning.

Tack! Viktigt att allmänheten får ta del av denna handling. Allmänintresset är stor, med tanke på det som hänt

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP tillgänglig via en annan nedladdningstjänst.
All cred till retiarius1 som ordnade filen. Stort tack!
Skellefteå tingsrätt:

Klockrent!
Senast redigerad av SveaBunkern 2022-10-17 kl. 02:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in