2022-10-16, 23:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Jag gillar Hitler. Det är min åsikt. Då får jag försöka hitta ett parti som också gillar Hitler. Åsikter och politik går hand i hand. Det är ingen rättighet att uttrycka åsikter som går emot det parti jag jobbar för. Du blandar ihop yttrandefrihet med rätten att få jobba i ett parti som inte delar åsikterna. Det existerar ingen sån rättighet.

Att kritisera en påhittad bok är lite skevt att jämställa med att du gillar Hitler. Men så är den barnsliga vänstern...
Citera
2022-10-16, 23:51
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Bli av med jobbet?
Fast här är ju hennes jobb att förmedla partiets ståndpunkter, och det handlar om förtroende och trovärdighet.

Om ditt jobb är att propagera mot narkotika på arbetstid, lär du inte kunna behålla jobbet länge om du hänger på Stureplan och koksar varannan kväll heller.
Citera
2022-10-16, 23:53
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Jag gillar Hitler. Det är min åsikt. Då får jag försöka hitta ett parti som också gillar Hitler. Åsikter och politik går hand i hand. Det är ingen rättighet att uttrycka åsikter som går emot det parti jag jobbar för. Du blandar ihop yttrandefrihet med rätten att få jobba i ett parti som inte delar åsikterna. Det existerar ingen sån rättighet.
Visste inte att SD hade en policy vad man får ha för åsikt om Anne Frank. Fallenkvist visste nog inte heller det, verkar det som.
Citera
Avslutad
Noterade följande,

Forumets regler gällande netikett har uppdaterats

Tidigare text:
"Den som bryter mot netiketten riskerar varning."
Nuvarande text:
"Den som bryter mot forumets netikett riskerar varning, och kan vid särskilt allvarlig förseelse bli avstängd från forumet."
Denna ändring berör främst regel 0.09., 0.10 och 0.12. Det är mycket ovanligt att det finns skäl att stänga av någon från forumet pga dessa regler. Men det finns vissa undantagsfall, och därför har vi nu skrivit om texten.

Tycker att det är dags för lite eftertänksamhet hos skribenterna i tråden.
Hur högt ska hon hängas , när är nog ?
Finns väl betydligt allvarligare saker i vår omgivning nu som borde få uppmärksamhet - just saying.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Har inte läst boken, men om hon uppfattar Anne Frank sedeslös så har hon rätt till att göra det.

Anne Frank skrev tydligen mycket om sina lesbiska fantasier.

En fantasi kan aldrig vara sedeslös, det krävs en aktiv handling för att vara det. Sedeslös är i allmänt historiskt mening att vara prostituerad. Jämför med polisens sedlighetsrotel osv..
Det beklämmande när en beslutsfattare kallar Anne Frank hora när sexualitet och kåthet borde framhållas som positiva drivkrafter. Sammantaget tecknar det en bild av en person med osunda och osvenska värderingar.
Citera
2022-10-16, 23:54
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Fast här är ju hennes jobb att förmedla partiets ståndpunkter, och det handlar om förtroende och trovärdighet.

Om ditt jobb är att propagera mot narkotika på arbetstid, lär du inte kunna behålla jobbet länge om du hänger på Stureplan och koksar varannan kväll heller.
Hur kopplar du ihop knark med en bok?
Citera
2022-10-16, 23:55
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Åh nej, nu drog du det typiska censurkortet. Ingen har påstått att hon blivit censurerad, utan straffad för sin åsikt. Straffad är inte uteslutande en juridisk term.

Att du ogillar yttrandefrihet förstår vi väl.
Jag älskar yttrandefrihet. Jag är så liberal det går att bli vad gäller förhållandet mellan stat och medborgare. Men detta är inte ett straff. Du förstår väl att inte vem som helst får vara företrädare för en organisation, om det de står för går emot vad organisationen står för? Jag kan inte företräda ett nykterhetsförbund och samtidigt propagera för alkoholkonsumtion, och det har inte det minsta med yttrandefrihet att göra.
Citera
2022-10-16, 23:56
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddell
En fantasi kan aldrig vara sedeslös, det krävs en aktiv handling för att vara det. Sedeslös är i allmänt historiskt mening att vara prostituerad. Jämför med polisens sedlighetsrotel osv..
Det beklämmande när en beslutsfattare kallar Anne Frank hora när sexualitet och kåthet borde framhållas som positiva drivkrafter. Sammantaget tecknar det en bild av en person med osunda och osvenska värderingar.
Anne Frank utförde sexuella handlingar på en hankatt. Är inte det att vara sedeslös?
Citera
2022-10-16, 23:57
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Jag älskar yttrandefrihet. Jag är så liberal det går att bli vad gäller förhållandet mellan stat och medborgare. Men detta är inte ett straff. Du förstår väl att inte vem som helst får vara företrädare för en organisation, om det de står för går emot vad organisationen står för? Jag kan inte företräda ett nykterhetsförbund och samtidigt propagera för alkoholkonsumtion, och det har inte det minsta med yttrandefrihet att göra.
Men det handlar om en bok och inte droger.
Citera
2022-10-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Att kritisera en påhittad bok är lite skevt att jämställa med att du gillar Hitler. Men så är den barnsliga vänstern...

Anne Frank är en av världens mest lästa böcker vars tema är ett barns tankar innan hon dör i ett koncentrationsläger.

Uppenbarligen tycker Sd att det är emot deras värderingar att kritisera och sexualisera boken i de termer som Rebecka Fallenkvist gör.

Gör det Sd till vänster?

Nordfront däremot tycker Rebecka Fallenkvist är underbar. Eftersom hon tar kampen mot juden eller liknande. Bara att gå upp och läsa deras långa artikel.

Så Sd vill inte ta kampen med juden och Nordfront vill.

Var tycker du Rebecka hör hemma politiskt?

Sen håller jag med dig om att Hitlertjafset var kasst. Trött sent på kvällen.
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Kan tycka att hon borde reflektera över sitt eget agerande efter valnatten. Är det en stor sak att uttrycka det hon gjorde? Nej. Olämpligt? ja. Bör hon ta en time-out? Ja.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Råder det plikt på att alltid framställa Anne Frank som ett helgon höjt över mänskliga impulser? På vilket sätt är Rebeckas lite plumpa kommentar ett hån eller kritik mot Anne? Det kan ju lika gärna tolkas som att Rebecka helt enkelt är förvånad och lite road över att få läsa hur Anne fantiserade om pojkar, som vilken tonåring som helst.

Sån jävla skitnödighet. Rebecka är ung och lite frispråkig. Så sitter hon och läser Anne Frank över ett glas vin och upptäcker nämen hon va ju kåt också, se på fan. Big deal
Senast redigerad av DroidBishop 2022-10-17 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in