Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Det är inte att ha en åsikt att kräva att folk skall sparkas eller plockas bort för att de sagt något som inte faller dig på läppen. Yttrandefrihet är inte enbart en formell rättighet utan en faktisk inställning och verkan för att i ett demokratiskt samhälle få uttala åsikter du inte håller med om eller t.o.m. avskyr. Du är inte för yttrandefrihet om du anser att det är rätt att behandla folk så
att de förlorar jobbet pga av något de uttryckt även om du givetvis bör ha rätt i sig att tycka och uttala den yttrandefrihetsfientliga åsikten.
Att jobba som politiker är inte samma sak som att jobba i kassan på Ica. Som politiker innehar du ett politiskt förtroendekapital och förväntas följa partilinjen.
Nu går inte att bli av med Rebecka Fallenkvist. Hon kan närsomhelst bli politisk vilde eftersom hon är förtroendevald in i Stockholms regionfullmäktige.
Det kan Sd inte göra någonting åt.
Att hon har den positionen (och pengarna) är tack vare Sd. Som gett henne en plattform och lanserat henne som lämplig valbar kandidat.
Fallenkvist:s åsikter delas av ca 800 personer som röstade på Nordiska motståndsrörelsen. Varav ett antal är i den här tråden. Sveriges övriga befolkning avskyr på det hela tager nazister ogillar skämt om judiska barn och om koncentrationsläger.
Jag får tycka att vad jag vill men det ger mig ingen rätt att fortsätta arbeta som politiker om jag bryter mot partilinjen.
Eftersom Sd "utreder" och under tiden tagit henne ur tjänst så bryter hon uppenbarligen mot det som Sd anser är deras partilinje.
Men de kan inte göra ett smack åt hennes uppdrag i Stockholms regionfullmäktige.
Jag får tycka vad jag vill om Rebecka Fallenkvist och anser att hon omedelbart bör söka sig till Nordiska motståndsrörelsen. Det är där hon hör hemma. Om jag inte fullständigt har missuppfattat vad Sd egentligen står för?