2022-10-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja usch för andra åsikter än ens egna. Det måste vara rysstroll om någon tycker något annat än du.

Krig är enda vägen framåt, mer våld, mer vapen och absolut inga fredsförhandlingar. Slava Azov!
Fredsförhandlingar som resulterar i att angriparen annekterar territorium kan aldrig accepteras, speciellt inte i Europa. De tiderna är förbi sedan länge. Om du menar att det ska förhandlas om en ordnad rysk reträtt så tror jag inte att Ukraina är omöjliga.
Citera
2022-10-16, 21:33
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det står tusen miljarders T90 i Uralbergen och väntar på att Ryssland skall gå från fasen "man sätter inte in det bästa först" tills att man går till fasen "besegra Ukraina på 72 timmar". Soldaterna till stridsvagnarna är nog nedfrysta i sådana sci-fi-kammare och kommer tinas upp. För hittills har man ju bara försvagat Ukraina med sina sämsta soldater.
Glöm inte att de ryska soldaterna är tre meter långa och har en amagedon-befälhavare.
Citera
2022-10-16, 21:35
Medlem
Hur går det för Kherson tycker proryssarna i tråden?

Nu skall ju rysspacket överge Kherson. är det en taktiskt reträtt nu igen?

Ni stöder en krigande särskola som får så mycket stryk just nu
Citera
2022-10-16, 21:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Å ena sidan spelar sanktioner och väst vapengåvor till Ukraina ingen roll och i nästa stund lipar ni över att att väst gör just detta och såklart så säger ni att det är för Ukrainas skull.

Visst skulle jag kunna leta upp ett dussin inlägg och trådar om att sanktioner inte biter eller att det straffar Europa mer än Ryssland. Likaså att västs vapen säljs vidare på svarta marknaden eller förintas av ryssarna och därmed är meningslösa. Vill du verkligen ha sådana länkar serverade?

För att det är så du överbevisar din motståndare - genom att visa honom/henne att de är inkonsekventa. Just nu tänker alla bara att du gnäller och scrollar vidare.

Tänk på att det ofta är olika personer som har påstått de olika sakerna. Jag t ex har påstått:
1) Sanktioner på Ryssland kommer inte avgöra kriget.

men jag menar också 2) att tillräckligt mycket vapen från väst kommer göra det omöjligt för Ryssland att avgöra kriget, vilket istället kan få dem att eskalera till kärnvapen. (motsatsen till den åsikt du tillskriver andra)

Däremot trodde jag inte Ukraina skulle få fram så mycket vapen till frontlinjen med så små materielförluster som de verkar ha.

Sen kan du kanske hitta någon annan som tror sanktionerna har gjort att ryssarna inte kunnat bygga något nytt det senaste halvåret, men som tror att ryssarna vinner pga energikris - dvs annan position än min.

Men bygger man ihop grupper av individers åsikter till en enda åsikt som ingen har, är chansen stor att man övertygar - ingen.

En annan anledning till att citera är att du överdriver. Vem säger att det inte spelar någon roll alls? Helt utan sanktioner hade Ryssland kunnat använda sin stora guldreserv till diverse saker bara för att ta ett exempel.
Citera
2022-10-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja, de går 300 km, respektive 700 km. De går att styra på mål så de verkar vara hyfsat precisionssäkra.

Läs artikeln på Aftonbladet. Mer info finns säkert på nätet, om du söker.
Tänk, den prestandan påstås även de ryska robotarna ha. Kriget har visat att så inte är fallet.

Ryssland har haft alltför många hemvändande robotar, alltför många som träffat civila bostadshus, sjukhus, lekparker och grusvägar istället för de militära mål ryssarna påstår att de var programmerade för.
Finns det anledning att tro att det sanktionerade Iran bygger bättre robotar med bättre precision än vad ryssarna gör?
Citera
2022-10-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är inte "obegränsat" med missiler.

Zolfaghar kan nå 700km och har en CEP på 100m. Började utvecklas 2016 och det byggs inga stora mängder av dem då Irans möjligheter är starkt begränsade. Så vi snackar ett fåtal till Ryssland. Inget som kommer att höja stridsvärdet hos dem nämnvärt. En CEP på 100m är sämre än Ryssland och ändå är det en siffra som kommer från Iran. Vad den faktiska träffsäkerheten är vet ingen.

Dock så kommer nu röster från Israel att de borde blanda sig i mer på Ukrainas sida. Iran är en ärkefiende till Israel.
https://www.timesofisrael.com/iran-reportedly-set-to-ship-ballistic-missiles-to-russia-for-use-in-ukraine/

Frågan är om Hamas inte kommer bidra med hjälp för ryzzen då..
Citera
2022-10-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja usch för andra åsikter än ens egna. Det måste vara rysstroll om någon tycker något annat än du.

Krig är enda vägen framåt, mer våld, mer vapen och absolut inga fredsförhandlingar. Slava Azov!
Jag håller med dig ! Ryssen måste besegras . Slava Ukraina 🇺🇦
Citera
2022-10-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
En annan intressant fråga är varför Iran av alla länder lyckas producera något som inte Ryssland tycks klara av.

Sen är det mycket som låter bra på pappret men som inte visar sig stämma i verkligheten som i stort sett mycket av Rysslands vapen. Det verkar vara lätt att komma med påståenden om att robot x och y kan nå 30 respektive 70 mil och träffa något mål men ingen vet ju om det faktiskt stämmer förrän det blir skarpt läge. Jag sätter min femöring på att Irans vapen inte är så bra som det låter, precis som med Rysslands.

Aj då. Tänkte inte på cryon.
Nu ligger vi illa till.
Jag tänkte utifrån teknologi vi använder i väst, men hade helt missat att Ryzzland ligger ljusår före oss i utvecklingen.
det är ju bara att titta på deras utedass. Som hämtade ur en sci-fi novell.
Man bajsar alltså i en hög..
Citera
2022-10-16, 21:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345

Och vad ska dom bidra med? Självmordsbombare?
Citera
2022-10-16, 21:47
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
jag ser ingen teknologi som Hamas kan bidra med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och vad ska dom bidra med? Självmordsbombare?

Terrorattentat runtom i Europa kanske? Man vet aldrig med de ´´terroristerna´´
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Evakuering av Kherson pågår:

Kenneth Gregg skriver också om den så kallade "evakueringen", tydligen är det solida medel som ska räddas

Citat:
Just nu pågår full evakuering, eller skall vi säga fullt röveri, av statliga institutioner, bankmedel och pensionsfonder och annan bankegendom ut ur Kherson till Krim. Även personal flyttas. Allt detta tyder på en evakuering av militären också. Striderna kommer då enbart att vara av fördröjningsnatur.
Nu måste vi slå hårt och skoningslöst.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Han skriver också om som han tror den kommande offensiven.

Citat:
Vad gäller Kherson Oblast har vi total informationsblockad vilket betyder att vår uppladdning börjar bli klar och offensiven klar att startas. Före tisdag noon har vi nog satt oss i rörelse.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in