Citat:
Ursprungligen postat av
Algot-Rosberg
Över 20000 sidor i tråden och högst 1% av dom innehåller relevant diskussion eller fakta. Det måste vara rekord i ryskt försök till påverkansdesinformation.
Iofs känner jag personligen en Putinkramare (arbetskamrat, ej kamrat) som låter som rysstrollen i denna tråd. Han är även antivaxare, tror 5G är skadligt, menar att paret Clinton - samt president Biden - ingår i en pedofilring, månlandningen har aldrig ägt rum, WTC sprängdes av CIA, och alla som springer omkring på gatorna är skådespelare. Covid19 är ett påhitt. Samt mycket, mycket mer. Finns det en konspiration att hitta så är han där.
I hans fall kan jag garantera att han inte är avlönad av ryska staten (även om det hade varit ett välkommet tillskott mht hans katastrofala ekonomi) MEN - summa summarum - så borde vi alla sluta bemöta alla dessa ryska troll, tråden som handlar om en av 2000-talets viktigaste händelser är helt förstörd.
Nej, låt dem fortsätta foliehatta och rysstrolla!
En tjej jag känner (vi idkar skörlevnad ihop) tjänstgör på SÄK Författningsskyddet säger att de kartlägger varje sådan individ nu och vid flertalet tillfällen kontaktar deras arbetsgivare (i den mån de har ett arbete), pratar med grannar och djupdyker även i deras familjers vandel.
Så låt dessa hot mot rikets säkerhet fortsätta att outa sig (många av dem tror nog att internet är anonymt).