Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Du har förmodligen helt rätt.
Har själv haft ett förhållande med en psykopat (först efteråt kom hans diagnos fram och med den föll alla bitar på plats).
Jag försökte ensam i över ett halvår att göra mig fri från honom, inte berättade jag för någon heller för jag skämdes över vad jag blev utsatt för.
Till slut blev jag tvungen att ta hjälp av lite ”motorcykelåkande” bekanta som gjorde ett och annat glasklart för honom, för att jag därefter flyttade tvärs över hela landet (för säkerhets skull..).
Visst är Alva rolig att driva med och göra narr av, men icke att förglömma att hon nu faktiskt (eller åtminstone försöker?) tagit sig ur ett förhållande med någon av samma skrot och korn som mitt ex.
Och det kan, på riktigt, bli potentiellt farligt om nu Alex är allt man läst om i tråden här.
Jag hoppas hon har människor runt omkring sig som hon kan räkna med.
När man som henne är så mitt uppe i det är det inte alltid lätt att inse att man faktiskt är ett offer.
Du har helt rätt. Dock om oss "vanliga", som hamnar med dessa psykopater.
Jag får för mig att Alva inte bara är medberoende, och manipulerad. Jag tror att hon är så kåt på att vara "nån", och älskar att Alex är oberäknelig och betraktas som farlig av vissa. För hon räknar farlig som någon som är häftig. Inte farlig för att han käkat habbar och blåser av hennes huvud., pga av sina hjärnspöken. Vilken absolut kan hända.
Hon behöver verkligen folk omkring sig som tar ut henne ur denna psykos.
Tills dess kommer jag, tyvärr, underhållas av det som komma skall...