2022-10-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hur vet "man" det? Det är JAG som vet de här sakerna.

Du är dum som spån och egentligen är det under min värdighet att svara på dina frågor - men okej, då: alla robotar (det heter inte "missiler", ditt utomeuropeiska nöt) har ett serienummer, så också de ryska. Detta finns framför allt för att de trupper som har robotarna ska kunna hålla ordning på dem, så att man vet till vilka förband de levererats och att man kan rapportera in om något skulle vara fel. Tillverkningsdatum ger också en fingervisning åt de personer som sysslar med underhåll när detta ska göras. Alla militärer skjuter också av de äldsta robotarna först, vilket sammantaget blir en beräkningsgrund.

Och var är bevisen?
Citera
2022-10-16, 19:07
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Att ni ids svara ”Shimona”. Det är samma trollkonto som klippte i en artikel för några månader sedan så att Rysslands krigsbrott verkade vara utförda av Ukraina.
”Shimona” borde vara permanent avstängd eftersom hen förvanskar diskussionen med flit.
Hade missat kontot i min lista. Reddit är generellt ett bra ställe att följa kriget då Europe och Worldnews bannar folk som uppenbart sprider propaganda eller använder Telegram som källa. Annars följer jag pålitliga Twitterkonton via Nitter, tyvärr är det sällan kvalité här på Flashback då många hellre sprider propaganda än vill diskutera sakligt och då blir det hela meningslöst.
Citera
2022-10-16, 19:08
Medlem
Hittills har USA bidragit med avsevärt mer vapen än Ukrainas europeiska grannländer. USA har skickat vapen och militärt bistånd för motsvarande 25 miljarder euro, medan Storbritannien bidragit med vapen för 4 miljarder euro, följt av Polen med 1,8 miljarder och Tyskland med 1,2 miljarder, enligt Kiel Institute for the World Economy, som kartlagt bilaterala bidrag av vapen och bistånd till Ukraina. Frankrike har bidragit med vapenleveranser för 230 miljoner
euro.

https://www.ifw-kiel.de/publications/media-information/2022/ukraine-support-tracker-us-significantly-expands-support-europe-lags-behind/

https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/
Citera
2022-10-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.theguardian.com/world/2022/oct/16/russian-troops-kill-ukrainian-musician-yuriy-kerpatenko-for-refusing-role-in-kherson-concert

rySSnaZZarna har en väl dokumenterad tradition att mörda oskyldiga. Precis som i andra orter där det hittas massgravar mördade av rySSnaZZarna. Men rySStrollen gillar att leva i förnekelse.

Jag läste artikeln och där hittade jag inga bevis för att det var ryska soldater som skjutit honom. Eller menar du att jag ska ta Guardians ord för sanning??? Finns väl knappast en mer PRO-ukrainsk tidning.
Citera
2022-10-16, 19:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är detta nån s-300 som har attackerat ett eget mål i Donetsk stad?? Vänskaplig eld??

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1581520681614786561
Citera
2022-10-16, 19:12
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag läste artikeln och där hittade jag inga bevis för att det var ryska soldater som skjutit honom. Eller menar du att jag ska ta Guardians ord för sanning??? Finns väl knappast en mer PRO-ukrainsk tidning.

Mer sanning där än från rySStrollen.
Mördad i illegalt ockuperat område av soldater i en arme som är känd för att mörda folk som inte gör som dom säger. Lev du in din bubbla så blir nog allt bra för du. Tror du att Ukrainska soldater mörda han .
Citera
2022-10-16, 19:18
Medlem
Citat:
Du får väl vänta en vecka med att skylla hans död på ukrainska soldater. Just nu är det väl bara ryska soldater i Kherson.
Citera
2022-10-16, 19:20
Medlem
Citat:
Och var är bevisen?
Kan du inte bara acceptera att Ken Drydens robotutläggningen är riktig?
Vad skulle du göra med ”bevisen”?
Ken Drydens antaganden är utmärkta då alla (sunda) militärer använder sig av FIFO.
Citera
2022-10-16, 19:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Okej, några bevis fanns alltså inte.

Beviset är att rySSland har ockuperat området. De är kända för att mörda befolkning där dom är. Det räcker som bevisning för mig.
Citera
2022-10-16, 19:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ken Drydens antaganden är utmärkta då alla (sunda) militärer använder sig av FIFO.

Det är högst osannolikt att robotarna är märkta på ett sådant sätt som skulle kunna ge motståndarsidan underrättelseinformation.
Citera
2022-10-16, 19:23
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Iom att han gillar bevis, så skulle det vara ruskigt intressant om han kan bevisa att USA skickar vapen till Ukraina? Tidningsartiklar och uttalanden räknas inte. Riktiga fysiska bevis är det som gäller. Undra om han kan bevisa att någonting överhuvudtaget?
Citera
2022-10-16, 19:24
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Inga Näslund, Rysslandsexpert...

Handläggare, Östeuropa på Olof Palme International Center. Hon tillhör alltså sossarnas propagandaorganisation Olof Palme International Center.

https://se.linkedin.com/in/inga-n%C3%A4slund-29079a53

Är vissa av er verkligen så här korkade, eller spelar ni?

Här är det ingen som argumenterar emot dig. Vi trodde hon var en av era ? Om hon inte är er vems är hon då ? Och Annie Lööf ska ni inte hämta hem henne någon gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in