2022-10-16, 15:08
Medlem
Jag har mobilt bredband från 3 i min husbil. Funkar utmärkt i Sverige eftersom jag har obegränsad surf på sommaren (då jag använder bredbandet) och 19 kr/mån på vintern. Funkar bra att ändra i appen.

Problemet är att ett Obegränsat abonnemang inte gäller utomlands. Hade jag haft Max 50 GB så hade jag haft 50 utomlands också (inom EU).

* Finns det någon operatör som erbjuder obegränsat mobilt bredband i Sverige men även en del inom EU?
Citera
2022-10-16, 15:21
Medlem
TTRE had 60gb som r det mesta.
Citera
2022-10-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
Jag har mobilt bredband från 3 i min husbil. Funkar utmärkt i Sverige eftersom jag har obegränsad surf på sommaren (då jag använder bredbandet) och 19 kr/mån på vintern. Funkar bra att ändra i appen.

Problemet är att ett Obegränsat abonnemang inte gäller utomlands. Hade jag haft Max 50 GB så hade jag haft 50 utomlands också (inom EU).

* Finns det någon operatör som erbjuder obegränsat mobilt bredband i Sverige men även en del inom EU?

Har inte Tele2 50gb roaming på sina obegränsade abbonemang?
Citera
2022-10-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Har inte Tele2 50gb roaming på sina obegränsade abbonemang?
jo, på sina telefoner, men inte på mobilt bredband, vad jag kan se iaf…
Citera
2022-10-16, 15:38
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Jag har inte hittat någon operatör som erbjuder detta så jag tror inte att det finns för närvarande.
Citera
2022-10-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
TTRE had 60gb som r det mesta.
jag har ju Tre idag, och med obegränsad surf i Sverige så är det noll (0) utomlands, helt sjukt!
Citera
2022-10-16, 15:45
Medlem
Knastratts avatar
Telenor. Obegränsat i Sverige och 100 GB/månad i europa. Jag har två modem/routers i husbil och husvagn plus i en mobil för under 600 spänn.
Citera
2022-10-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Telenor. Obegränsat i Sverige och 100 GB/månad i europa. Jag har två modem/routers i husbil och husvagn plus i en mobil för under 600 spänn.
Tack, ska kolla
Citera
2022-10-16, 16:02
Moderator
Rassas avatar
Telefoni: köpråd —> Telefoni: operatörer /Moderator
Citera
2022-10-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt

Tyvärr…

https://telenor.se/support/mobiltele...ing-utomlands/

Har du Mobilt Bredband Hemma med Obegränsad surf kan du inte använda det i utlandet.
Vill du använda ditt mobila bredband i andra länder kostar det enligt prislistan nedan.
Citera
2022-10-16, 16:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Chilimobil verkar ha en viss mängd som ingår inom EU på sina abonnemang med fri surf t.ex 349kr/mån så har man 25GB inom EU också https://chilimobil.se/
Citera
2022-10-16, 18:40
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Tyvärr…

https://telenor.se/support/mobiltele...ing-utomlands/

Har du Mobilt Bredband Hemma med Obegränsad surf kan du inte använda det i utlandet.
Vill du använda ditt mobila bredband i andra länder kostar det enligt prislistan nedan.

Jag kan. Obegränsad surf familj. Står på sidan: Kvar att surfa utomlands: 100 GB. Förnyas 1/11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in