Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
"Pkfolk", "landshen", "patetiska vänsterdårar", "vänsterpajasar", "dummer" osv. Dessa invektiv använder du om mig och andra. Då du inte känner mig eller dessa andra är okvädesorden snarare förvrängda spegelbilder av dig själv.
Du menar att det finns "tiggarbossar" och att dessa är kriminella. Att kalla någon namngiven för kriminell utan fog är förtal, så du kommer endast undan från åtal genom att inte namnge dessa "tiggarbossar". Men det är svårt att namnge någon som man inte vet vem den där eller ens existerar. I ditt fall är det senare sant.
Tiggeriet är en individuell fråga, inte nationell. Du menar att det finns en lösning som inte handlar om förbud som är den "allra bästa", men inte ens när jag frågar dig om den så kan du uppge den.
Diskussionen har urartat i att handla om dig, din tro och hur du uttrycker din dåliga självkänsla.
Haha men snutten!
Tycker du att hen är ett invektiv? Och du bejakar att du är en av de där som ger pengar till tiggare för att känna sig god utan att tänka på konsekvensen, att det förlänger tiggeriet som fenomen?
Hursomhelst är du en typisk sosse, du argumenterar noll i sak och bara om olika känslor du har.
Som ditt påstående att det romska tiggeriet är en individuell fråga. Du menar att alla romer utanför alla mataffärer i Sverige har gjort ett val att tigga själva för att de vill detta?
Nej du verkar inte fatta nånting om det här från din bubbla. Det finns inte en enda lösning tyvärr.
Men att blunda för situationen och ge pengar, det är inte en bra lösning. ( din)