2022-10-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De offrade henne lite, hon fick föra fram de nödvändiga förändringarna och sedan tystade man kritiken genom att avsätta henne. Så fick UK fortsätta där hon slutade utan att det var lika kontroversiellt längre.

Exakt och för det så hatar jag Ulf och allt han står för , en feg liten dvärg som offrade en stark kvinna för att själv framstå som god
Citera
2022-10-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Titta på det totala antalet skjutningar och bombdåd det har ökat kraftigt men minskar i många länder i Europa. Där har du en indikation på var Sverige är på väg pågrund av massinvandringen och mångkulturen.
Faktum är att Sverige har flest dödsskjutningar per invånare av alla EU-länderna.
I år så ligger Sverige på 5 dödsskjutningar per en miljon invånare det kommer att vara högre när året är slut.
Snittet inom EU 1,5 skjutna till döds per en miljon invånare.

Sen så har sjukvården blivit betydligt skickligare på att rädda livet på dessa gängmedlemmar som skjuts vilket håller ner dödsfallen så det är antalet skjutningar vi ska titta på först och främst vilket låt på 330 år 2021.

Toppnoteringarna för skjutningar och dödsskjutningar har vi 2020-2022.
Gängkrig över drogmarknaden. De som skjuter är andra generationen invandrare från förorterna utanför Sveriges största städer. Människor som aldrig borde fötts i Sverige alternativt inte alls.

2021: 330 skjutningar
2022: mitten av oktober 322
Vi kommer att sätta nytt rekord med marginal då 2,5 månader återstår.

Allt detta under de senaste 20 åren samtidigt som vi haft en enorm invandring från MENA.

Vette fanken vart dina siffror kommer ifrån men de stämmer inte med vad ja läser på flera olika sidor.men skiter i vilket. De lär fan inte bli bättre med moderater vid makten.
Sd i alla ära men dom ska få igenom sina förslag också.
Citera
2022-10-16, 17:22
Medlem
Citat:
Men ingen har sagt att Sverige är världens farligaste land men vi har rekordet på dödsskjutningar i EU. Vi har fler dödsskjutningar för varje år från 2000 fram till 2022 medans övriga Europa minskar.
Du har en naiv och felaktig bild av dagens Sverige och kriminaliteten.
Totalt sett så har Sverige förändrats i grunden sen jag växte upp på 80-talet.
Den som inte ser det stoppar huvudet i sanden och ljuger för sig själv och andra.

Sett de i flera trådar här när folk säger de. Även i denna tråden. Brottslighet går
Upp o ner men de finns betydligt farligare länder än sverige. De e säkert. Ja var mer rädd på 90 talet än jag är i dag de e säkert.
Citera
2022-10-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Moderaterna hade AKB dvs bästa moderaten i modern historia , och henne för att hon ville göra exakt samma saker som lilla Uffe fast flera år tidigare . Hade hon varit kvar skulle Moderaterna gått mycket bättre
Bästa moderaten? Hon som tyckte de va onödigt med en reglerad invandring? Sen ändra hon sig så fort hon fick lite kritik.
Hon vände ju kappa. Efter vinden snabbare än nån annan.
Citera
2022-10-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Kommer Ulf falla imorgon? vad händer då?

Nej, Ulf kommer inte falla. Det är Sveriges statsminister. Eftersom väljarna har röstat fram honom.
Felknapptryckning eller att L vågar något annat finns inte.

I och för sig är det inte närvaroplikt i Riksdagen.
Som det är på alla andra arbetsplatser, om man inte anmäler sig som sjuk, tandläkarbesök m.m.
Skillnad på folk och folk.
Citera
2022-10-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Vette fanken vart dina siffror kommer ifrån men de stämmer inte med vad ja läser på flera olika sidor.men skiter i vilket. De lär fan inte bli bättre med moderater vid makten.
Sd i alla ära men dom ska få igenom sina förslag också.

Mina siffror kommer från BRÅ bland annat så de stämmer.
Var har du läst för statistik egentligen, att Sverige är etta inom EU vad gäller dödsskjutningar är bekräftat till 100%.

Du verkar inte vilja ta in verkligheten.
Citera
2022-10-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Sett de i flera trådar här när folk säger de. Även i denna tråden. Brottslighet går
Upp o ner men de finns betydligt farligare länder än sverige. De e säkert. Ja var mer rädd på 90 talet än jag är i dag de e säkert.

Trot du själv att den allmänna uppfattningen i Sverige är att Sverige är farligast i världen, det förstår du väl att ingen människa tror det. Att någon uttryck sig så på Flashback är ingenting att lägga vikt vid.
Men om du läser vad jag skriver så är Sverige etta inom EU på dödsskjutningar samt etta bland alla västländer på bombdåd.
Det är ju givetvis en kraftig försämring under min livstid och det är ju den bästa måttstocken och en kraftig försämring mot jämförbara länder inom Europa.
Citera
2022-10-16, 18:09
Medlem
Citat:
Mina siffror kommer från BRÅ bland annat så de stämmer.
Var har du läst för statistik egentligen, att Sverige är etta inom EU vad gäller dödsskjutningar är bekräftat till 100%.

Du verkar inte vilja ta in verkligheten.

När jag kollade brå, scb och polisen så stod nåt helt annat de e säkert. Skjutningar är en sak. Dödskjutningar en helt annan o de är inte 300+
Citera
2022-10-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
"Pkfolk", "landshen", "patetiska vänsterdårar", "vänsterpajasar", "dummer" osv. Dessa invektiv använder du om mig och andra. Då du inte känner mig eller dessa andra är okvädesorden snarare förvrängda spegelbilder av dig själv.

Du menar att det finns "tiggarbossar" och att dessa är kriminella. Att kalla någon namngiven för kriminell utan fog är förtal, så du kommer endast undan från åtal genom att inte namnge dessa "tiggarbossar". Men det är svårt att namnge någon som man inte vet vem den där eller ens existerar. I ditt fall är det senare sant.

Tiggeriet är en individuell fråga, inte nationell. Du menar att det finns en lösning som inte handlar om förbud som är den "allra bästa", men inte ens när jag frågar dig om den så kan du uppge den.

Diskussionen har urartat i att handla om dig, din tro och hur du uttrycker din dåliga självkänsla.

Haha men snutten!

Tycker du att hen är ett invektiv? Och du bejakar att du är en av de där som ger pengar till tiggare för att känna sig god utan att tänka på konsekvensen, att det förlänger tiggeriet som fenomen?

Hursomhelst är du en typisk sosse, du argumenterar noll i sak och bara om olika känslor du har.

Som ditt påstående att det romska tiggeriet är en individuell fråga. Du menar att alla romer utanför alla mataffärer i Sverige har gjort ett val att tigga själva för att de vill detta?

Nej du verkar inte fatta nånting om det här från din bubbla. Det finns inte en enda lösning tyvärr.

Men att blunda för situationen och ge pengar, det är inte en bra lösning. ( din)
Citera
2022-10-16, 19:33
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Snälla ber till gud att liberalerna knullar högern imorgon. ber till fucking gud asså
Ulf Kristersson tar hem det imorgon!
Citera
2022-10-16, 19:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Ulf Kristersson tar hem det imorgon!

Japp sen har vi Reinfeldt liknande politik i 4 år igen, Ulf är från samma gäng som "'Nya' Moderaterna" och det är tack vare deras politik som Sverige har behövt återhämta sig i över 10 års tid
Citera
2022-10-16, 19:46
Medlem
FolgenSieMirBittes avatar
Citat:
Kommer Ulf falla imorgon? vad händer då?
Väldigt otroligt. Då får magda ta över om hon vill. Hon lär misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in