Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-16, 16:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Skulle aldrig spendera en sekund med att se på denna "show". Bianca är en duktig affärskvinna, och borde hålla sig till detta.
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Bianca är INTE en affärskvinna överhuvudtaget, hon skulle inte ens fått steka burgare på Donken om vi gick efter hennes skills och kunskaper, tjejen är svagbegåvad, vilket även hennes bror Benjamin är (dock är B musikalisk).
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du måste ha missat att hon tjänade 57 mkr. Bara förra året. Bianca är kanske den bästa affärskvinnan i Sverige. Möjligen jobbar du själv på donken?
https://nyheter24.se/noje/1040994-bi...gar-tjanar-hon
Citat:
Å andra sidan väljer en bra affärskvinna bra människor runt omkring sig.

Bianca är inte någon affärskvinna. Bianca har inte valt sina medarbetare, förutom de fd assistenter som hon fått omkring sig som närmaste ja-sägare.
Det är hon som blivit vald av människor med känsla för affärer och hennes agent som fixat avtalen med dessa.
Bianca har ingen utbildningen ens, hon hoppade av gymnasiet! Hon leker affärskvinna. Hon har en rosa mapp med rubriken "Biancas viktiga papper", bara det är skrattretande och säger väl allt:
https://imgur.com/a/di4CM3O
Intelligensen strålar verkligen...

Det enda hon gör i företaget är att testa produkter, välja lite färger till sminket och fronta produkterna utåt. That's it. Allt annat står annat folk för; marknadsföring, ekonomi och logistik. Allt detta flyger över huvudet på Bianca.

Influencers, realitystjärnor, fotbollsspelare osv.... De är knappast kända för sin intelligens. Det är andra människor som drar i trådarna och styr upp affärerna åt dem. Biana är inget undantag.

Bianca är som ett freak på en cirkus. Hon är attraktionen men det är andra, smartare människor som marknadsför och sköter cirkusen. Att hon tjänar mycket pengar betyder ingenting i sammanhanget, det gjorde ofta dåtidens freaks också.
En parallell kan t ex dras till marknadsföringsgeniet och affärsmannen P.T Barnum som drev freakshows och drog in en massa pengar på dessa. Han betalade även sina "stjärn-freaks" väldigt bra, som t ex Charles Stratton, även kallad "General Tom Thumb" pga sin kortväxt.
Stratton blev internationellt känd och rik genom att vara attraktion på freakshowen:
By the late 1860s, Barnum made Stratton a well-to-do man. For the better part of fifteen years, he was paid upwards of $150 per week ($4,100 today) for his performances, and, upon retiring, lived in New York’s “most fashionable neighborhood,” owned a steam yacht, and wore only the finest clothes.
https://priceonomics.com/the-rise-an...us-freakshows/
Citera
2022-10-16, 16:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Bianca är inte någon affärskvinna. Bianca har inte valt sina medarbetare, förutom de fd assistenter som hon fått omkring sig som närmaste ja-sägare.
Det är hon som blivit vald av människor med känsla för affärer och hennes agent som fixat avtalen med dessa.
Bianca har ingen utbildningen ens, hon hoppade av gymnasiet! Hon leker affärskvinna. Hon har en rosa mapp med rubriken "Biancas viktiga papper", bara det är skrattretande och säger väl allt:
https://imgur.com/a/di4CM3O
Intelligensen strålar verkligen...

Det enda hon gör i företaget är att testa produkter, välja lite färger till sminket och fronta produkterna utåt. That's it. Allt annat står annat folk för; marknadsföring, ekonomi och logistik. Allt detta flyger över huvudet på Bianca.

Influencers, realitystjärnor, fotbollsspelare osv.... De är knappast kända för sin intelligens. Det är andra människor som drar i trådarna och styr upp affärerna åt dem. Biana är inget undantag.

Bianca är som ett freak på en cirkus. Hon är attraktionen men det är andra, smartare människor som marknadsför och sköter cirkusen. Att hon tjänar mycket pengar betyder ingenting i sammanhanget, det gjorde ofta dåtidens freaks också.
En parallell kan t ex dras till marknadsföringsgeniet och affärsmannen P.T Barnum som drev freakshows och drog in en massa pengar på dessa. Han betalade även sina "stjärn-freaks" väldigt bra, som t ex Charles Stratton, även kallad "General Tom Thumb" pga sin kortväxt.
Stratton blev internationellt känd och rik genom att vara attraktion på freakshowen:
By the late 1860s, Barnum made Stratton a well-to-do man. For the better part of fifteen years, he was paid upwards of $150 per week ($4,100 today) for his performances, and, upon retiring, lived in New York’s “most fashionable neighborhood,” owned a steam yacht, and wore only the finest clothes.
https://priceonomics.com/the-rise-an...us-freakshows/
Det går inte att förstå någonting. Hon "leker affärskvinna" och tjänar 57 mkr?

Oavsett hur dessa pengar kom in, jag har ingen aning, så har hon gjort alla rätt och är säkert Sveriges största affärskvinna i sin åldersgrupp. Någon som Isabella Löwengrip är ju totalt inkompetent jämfört med Bianca. Hon lekte affärskvinna.

Jag tror det är så här, att ni som dissar verkligen inte har pengar och inte förstår hur svårt det är att tjäna pengar. Det är ingen slump och man kan inte ha tur och tjäna 57 mkr, jag vet själv, det tog 35 år för mig att ha tjänat det beloppet. Acceptera fakta istället för att sura.
Citera
2022-10-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag försökte titta på det här programmet men det var fan svårt. Hon är ju helt uppstressad och hetsig, hon hör inte vad gästerna säger utan är bara fokuserad på nästa fråga hon ska ställa. Sedan när Evin sa: stå på markeringarna, och Bianca typ skriker: VA!?, tillbaka, då fick jag ta fram skämskudden, som visserligen var inom räckhåll under hela programmet. Efter det stängde jag av. Hon är ingen naturlig programledare, hon är enbart fokuserad på sig själv och hon är skrikig och hetsig. Hon är mycket bättre i Wahlgrens Värld där hon åtminstone nästan är sig själv.

Tittar du på Wahlgrens värld? Varför gör man det..?Det är väl ingen Värld, Världen är där ute, det där är ju bara några privilegierade människors uppvisning av vad dom gör på dagarna. Det finns ju massor av intressanta, och framförallt VIKTIGA program att titta på....Vad är det som är intressant med att titta på andra människors liv, som inte tillför något varken för världen eller för dig själv, eller du kanske inte har något eget liv? I så fall kan du väl titta på liv som har viktigt innehåll, t.ex utrotade djurens liv, livet som levs i fattigdom med svältande barn mm, så kanske du inser hur världen ser ut i dag och eventuellt kan bättre bedöma vad du vill göra på för att få slut på eländet. Behöver inte ens gå långt, Rinkeby, Malmö, Södertälje m.fl där oskyldiga barn skjuts nästan varje dag. Den verkliga världen där du och alla vi andra lever i idag. K som aldrig är helt anske t.om kan väcka lite hjärnceller till tankeverksamhet.
Citera
2022-10-16, 16:56
Medlem
Citat:

Oavsett hur dessa pengar kom in, jag har ingen aning, så har hon gjort alla rätt och är säkert Sveriges största affärskvinna i sin åldersgrupp. Någon som Isabella Löwengrip är ju totalt inkompetent jämfört med Bianca. Hon lekte affärskvinna.

Jag tror det är så här, att ni som dissar verkligen inte har pengar och inte förstår hur svårt det är att tjäna pengar. Det är ingen slump och man kan inte ha tur och tjäna 57 mkr, jag vet själv, det tog 35 år för mig att ha tjänat det beloppet. Acceptera fakta istället för att sura.

När det kommer in en massa pengar på att göra annat än att sminka sig och visa upp produkter, få in annonser på sin site, som betalar enorma summor för dessa, behövs ingen affärssinne. Vet inte du att pengar genererar pengar. Har du en massa låter du någon "affärsinnad" person investera dessa som då ger avkastning hela tiden i form av räntor och aktieutdelningar. Det är så pengar växer. Du behöver inte själv göra ett skit!
Citera
2022-10-16, 16:57
Medlem
SecretQs avatar
Så fort det är en ung kvinna som tjänat mycket pengar och tagit plats så är hon dum i huvudet och en bimbo. Hade det varit en snubbe (helsvensk) så skulle det ha varit annat ljud i skällan, även om han som alla andra entreprenörer hade ett gäng assistenter omkring sig. Varför har ni som hackar på henne så mycket emot att hon tar för sig?
Citera
2022-10-16, 17:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koco123
Vad Bianca än gör så klagar folk. Men såklart är det avundsjuka. Vad hon tjänar på ett år har du inte ens tjänat hela din livstid.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Denna avundsjuka på Banica eller "lilla Bianchi" som jag gärna kallar henne, är avskyvärd.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Lite roligt se alla avvundsjuka kvinnor som hackar på henne. Hon är snygg, framgångsrik, känd, rik och omvanpå har en fin personlighet. Såklart det svartnar för ögonen på många som blir så avvundsjuka. Ser man på Aftonbladet idag och bittra kommenter i hennes sociala medier.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker du drar din avundsjuka för långt. Vi måste kunna glädjas åt andras framgångar och sedan hoppas och jobba på vår egen framgång

Helt talanglös är hon inte. Jag vet att hon sjöng på Lotta Liseberg eller liknande och det var innan wahlgrens värld. Hon hade en otrolig pipa och gjorde ett formidabelt framträdande

Alltid denna simpla floskel om "avundsjuka" så fort man kritiserar en känd person...
Är pengar det enda som ni tänker på, det enda som upptar er beundran? Så idioter som blir rika är något att vara "avundsjuk" på?
Jag hade gärna tagit emot Biancas pengar MEN inte på bekostnad av min intelligens. Att vara så korkad och ytlig, nej tack..
Därtill ätstörd och med dålig självkänsla.
Somliga saker här i livet är mer värt än pengar.
För övrigt Kalle81 är hennes röst ytterst medioker av det man hört hittills av hennes "pratsjungande". Mamma Pernilla hade däremot som ung en riktigt bra röst och var även aktuell för en internationell karriär.
Citera
2022-10-16, 17:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Dagens absolut bästa, 35 år av pantburkar, för någon annan inkomst än just pantburkar och ev försörjningsstöd kan du aldrig haft om du tror att Bianca är en affärskvinna, och inte enbart en spelpjäs. Men grattis till all pant du funnit under årens lopp, respekt.
Citera
2022-10-16, 17:12
Citat:
Någon faktalänk som styrker detta? Eller killgissar du?

Hon har valt sina medarbetare, och om de hjälp henne till 57Mkr i vinst så har hon gjort bra val.

Ändå lustigt hur du logiskt får ihop "hon är nog idiot" med "hon har valt fantastiska medarbetare".
Bara för att man tjänar pengar betyder inte att man inte kan vara en idiot.

Killgissar herregud
Citera
2022-10-16, 17:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Jag vet inte om du är dum eller naiv eller både och. Du ser rubriker som kallar Bianca "affärskvinna" och köper det rätt av. Du skriver att du inte har någon aning så läs på då innan du uttalar dig. Läs på om vilka som är männen bakom Caia, vem som är Biancas agent osv. Det är människorna bakom företaget och affären, sen är där andra anställda som sköter all marknadsföring, ekonomi och logistik som sagt.
Man såg Biancas potential som ansikte utåt och "köpte" henne utifrån detta syfte. Det är allt.
Min jämförelse med freaksen på cirkus är en utmärkt jämförelse.
Bianca är freaket på nutidens cirkus, hon tjänar pengar, personerna bakom cirkusen tjänar pengar. Alla är nöjda. Men det var ingen som påstod att det var freaksen som var hjärnorna bakom och på samma sätt är det här.
Resonerar du på samma sätt gällande Zlatan t ex - är han en fantastisk "affärsman"? Joakim Lundell/Jockiboi? Även gällande dem är det andra människor som sköter affärerna.
Bianca är till skillnad från dem placerad i en kontorsmiljö. Där sitter hon med sin rosa mapp med "viktiga papper" och leker affärskvinna. Det är fortfarande andra människor som fattar alla viktiga beslut gällande affärsverksamheten.
Citera
2022-10-16, 17:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag vet inte om du är dum eller naiv eller både och. Du ser rubriker som kallar Bianca "affärskvinna" och köper det rätt av. Du skriver att du inte har någon aning så läs på då innan du uttalar dig. Läs på om vilka som är männen bakom Caia, vem som är Biancas agent osv. Det är människorna bakom företaget och affären, sen är där andra anställda som sköter all marknadsföring, ekonomi och logistik som sagt.
Man såg Biancas potential som ansikte utåt och "köpte" henne utifrån detta syfte. Det är allt.
Min jämförelse med freaksen på cirkus är en utmärkt jämförelse.
Bianca är freaket på nutidens cirkus, hon tjänar pengar, personerna bakom cirkusen tjänar pengar. Alla är nöjda. Men det var ingen som påstod att det var freaksen som var hjärnorna bakom och på samma sätt är det här.
Resonerar du på samma sätt gällande Zlatan t ex - är han en fantastisk "affärsman"? Joakim Lundell/Jockiboi? Även gällande dem är det andra människor som sköter affärerna.
Bianca är till skillnad från dem placerad i en kontorsmiljö. Där sitter hon med sin rosa mapp med "viktiga papper" och leker affärskvinna. Det är fortfarande andra människor som fattar alla viktiga beslut gällande affärsverksamheten.
Skulle du säga att de kunnat byta ut Bianca mot någon annan och tjäna lika mycket?

Om inte, varför inte, och vad säger det om Biancas varumärke, och hur han hon fått det?

Jag tror du missuppfattat ordet "affärskvinna". Det betyder inte nödvändigtvis att man driver att företag eller ens har en företagside. Det kan ju också vara att man har t.ex "tur" på börsen. Fast det finns inte tur, tjänar man det beloppet på affärer så är man en affärskvinna. Det är ju inte så att hon är fotomodell och tjänar pengar på sitt utseende. Hon har ju jobbat stenhårt med TV och nätet i 15 år t.ex.
Citera
2022-10-16, 17:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Bara för att man tjänar pengar betyder inte att man inte kan vara en idiot.

Killgissar herregud
Jag är ledsen, man kan inte tjäna 57 mkr och vara idiot, du måste har fått något om bakfoten. Man kan inte ens tjäna 5 mkr och vara idiot.

Hur mycket mindre än idiotlönen 57 mkr tjänade du själv förra året?...
Citera
2022-10-16, 17:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dagens absolut bästa, 35 år av pantburkar, för någon annan inkomst än just pantburkar och ev försörjningsstöd kan du aldrig haft om du tror att Bianca är en affärskvinna, och inte enbart en spelpjäs. Men grattis till all pant du funnit under årens lopp, respekt.
Nej, jag driver företag på nätet, som Bianca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in