2022-10-16, 14:38
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, och med risk för att upprepa sig. Alla som sympatiserar med SD borde fundera på VARFÖR Kreml supportar partiet. Jag utgår från att de flesta av dem anser sig rösta för Sveriges bästa, men hur kommer det sig att aktörer som definitivt INTE har Sveriges bästa för ögonen vill supporta partiet?
Trots vändningen i NATO-frågan... Vilken nytta ser Putin? Vi vet att Ryssland jobbar mycket med Hybridkrigföring https://sv.wikipedia.org/wiki/Hybridkrigf%C3%B6ring
Där en del handlar om
Syftet med detta är alltså att försvaga en motståndare redan innan/utan reguljärt krig (som är kostsamt och riskabelt).

Och som en del i detta ser man det som värdefullt för deras egen del, som fientlig nation, att stötta SD...
Jag tror inte att Kreml supportar SD. Kreml supportar AFS som vill att SD är fientliga till NATO vilket de längre inte är och är man för NATO har man inte längre Kremls stöd.
Det ser snarare ut som att ryssen gör allt de kan för att sabotera för SD via sina media och influensers.
För att stödjas av Ryssland kräver det att du lyder annars startar de smutskastningskampanjer.

En anledning att Ryssland är så framgångsrika är att folk är precis som dig, att de tror att politik är som sport du håller på ett lag och ditt lag är felfritt och du stödjer det och alla dummisar håller på det andra laget.

Många tror sig förstå målen och tillvägagångssätten i Rysslands hybridkrigföring men det är ytterst få som kan se helheten på grund av sina ideologiska verklighetsfilter.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-10-16 kl. 14:45.
Citera
2022-10-16, 14:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har Ryssland någon åsikt om SD menar du? Är det det DN-drevet som Säpo la ned utredningen om? För det var rent hittepå av han Oskalainen eller vad han heter. Som nationalistiskt parti är vi de som minst lägger oss i politiken i andra länder; det är vänsterliberaler som skall kopiera allt från USA och ta ställning till precis allt i hela världen. Det är den typ av globalism och postkolonialism vi nationalister är emot. Som nationalistiskt parti så stödjer vi t.ex. nationalstaten Ukraina mot den mångkulturella och imperialistiska federationen Ryssland.
Du vet väl att alla som inte är sossar är i maskopi med "främmande makt"? Det spelar ingen roll vad man har att säga till sitt försvar. Det är så livet ser ut nu. Lär dig/er leva med det.

Ändå överraskande att inte fler dragit högre växlar på Fallenkvist, eller på regeringsbildningen, och ylat om Putin. Spliiit och osämja i Sverige!
Citera
2022-10-16, 14:39
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Läs boken själva, så begriper ni att hon har rätt.
Du är medveten om att du talar om en flicka under 15 år! Vilket innebär att du sexaluserar ett barn och därmed är du pedofil.
Nej, du kan inte bortförklara dig. Men försöka förklara dig vad kåthet har att göra med en flicka under 15 år?

Har du en syster, oavsett ålder. Vill du att andra sexualiserade henne när hon var under 15?
Har du barn, en dotter eller en kille. Sexualiserar du dom när dom var under 15? Då bör soc och polis knacka på dörren
Citera
2022-10-16, 14:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes fd svärfar (fd SD) var dock peddo. Hon sägs ha varit ihop med SDs Tobias Andersson i hennes andra skandaltråd.

https://aktuelltfokus.se/bor-med-barnvaldtaktsman-kan-bli-sveriges-nasta-justitieminister/

Fast vi tillämpar väl inte begreppet "arvsynd" i det moderna Sverige? Ansvarar du för vad dina föräldrar eller svärföräldrar gjort?

Och sedan kan man naturligtvis inte jämföra, att en person väljer att bo ihop med en partner som har hemska brott på sitt samvete (som Federley), och att en annan person (Tobias Andersson) bor ihop med sin egen far (även om denne har hemska brott på sitt samvete). Sin partner väljer man ju, men att välja sina föräldrar är liksom lite svårare...
Citera
2022-10-16, 14:41
Medlem
Topic är alltså olämplig jargong. Inte sanningshalten i påståendet att AF var en kåt slyna.
Citera
2022-10-16, 14:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja det är verkligen osannolikt självförgörande att gå ut på det viset som Fallenkvist nu har gjort och extremt skogstokigt med tanke på att det sker just nu då SD äntligen fått chanser till inflytande som aldrig har hänt förut.

Finns bara två alternativ att välja mellan, enligt min uppfattning:
-Fallenkvist är betald sabotör (av SD:s motståndare)
-Fallenkvist är extremt ointelligent

Rebecka gör korkade saker men orsakssambandet är inte så. Vad hon gör lyfts upp av vänsterliberalerna för att sabotera regeringsbildningen. De hade lyft upp annat om de inte hade Rebeckas skandal. Liksom det alltid kommer skandaler för SD innan val. Tidpunkten väljs av våra fiender.
Citera
2022-10-16, 14:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag tror inte att Kreml supportar SD. Kreml supportar AFS som vill att SD är fientliga till NATO vilket de längre inte är och är man för NATO har man inte längre Kremls stöd.
Det ser snarare ut som att ryssen gör allt de kan för att sabotera för SD via sina media och influensers.
För att stödjas av Ryssland kräver det att du lyder annars startar de smutskastningskampanjer.
SD är fortfarande föremål för misstänksamhet, om du missat det. Läs Aftonbladet. Och SD-anhängare skjuter i sin tur över det på AfS.

Allt har att göra med att någon fått för sig att SD (och AfS) polariserar, vilket spelar Vladimir i händerna. Fallenkvist är säkert också i sold...
Citera
2022-10-16, 14:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du vet väl att alla som inte är sossar är i maskopi med "främmande makt"? Det spelar ingen roll vad man har att säga till sitt försvar. Det är så livet ser ut nu. Lär dig/er leva med det.
Ändå överraskande att inte fler dragit högre växlar på Fallenkvist, eller på regeringsbildningen, och ylat om Putin. Spliiit och osämja i Sverige!

Jag vet faktiskt inte hur stor denna skandal är i gammelmedia då jag mest följer konstiga kanaler som Flashback, Twitter alternativmedia etc. Det kanske inte är så stort bland gemene man? Jag insåg att Helg Seger-skandalen gick alla förbi ute i verkligheten för när jag talade om det med släktingar så visste de inte ens om det.

Vänsterliberalerna verkar ha skiftat från Putin till högerspöket. Putinpriserna har blivit moderatpriser innan den nya regeringen ens har tillträtt.
Citera
2022-10-16, 14:45
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
SD är fortfarande föremål för misstänksamhet, om du missat det. Läs Aftonbladet. Och SD-anhängare skjuter i sin tur över det på AfS.

Allt har att göra med att någon fått för sig att SD (och AfS) polariserar, vilket spelar Vladimir i händerna. Fallenkvist är säkert också i sold...

Ja jag misstänker Fallenkvist för att vara rysk agent ja.
Citera
2022-10-16, 14:47
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Rebecka gör korkade saker men orsakssambandet är inte så. Vad hon gör lyfts upp av vänsterliberalerna för att sabotera regeringsbildningen. De hade lyft upp annat om de inte hade Rebeckas skandal. Liksom det alltid kommer skandaler för SD innan val. Tidpunkten väljs av våra fiender.

Jag tycker att det blir lite löjligt att skylla uppenbar idioti och mysslyckanden på andra. Det är Fallenkvist som har agerat som en fullständig idiot både i relation till sin egen ställning samt den rådande situationen och det är Sverigdemokraterna som följaktligen väljer tar henne ur tjänst på grund av detta. Om hon vore en tillgång så borde hon väl behållas?

Att skylla det här på några icke personifierade "vänsterliberaler" faller på sin orimlighet, men jag känner igen ditt tänkande eftersom jag har mött det hos många i SD.

Dags att SD tar av sig offerkoftan tycker jag.
Citera
2022-10-16, 14:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Topic är alltså olämplig jargong. Inte sanningshalten i påståendet att AF var en kåt slyna.

Det verkar som de flesta är eniga om att boken faktiskt är snuskig, så meningsskiljaktigheterna att diskutera blir då mest om Rebecka.
Citera
2022-10-16, 14:49
Medlem
Dan88s avatar
En nyhet i ockuperade Palestina: https://www.haaretz.com/news/world/2022-10-16/ty-article/.premium/anne-frank-too-horny-and-immoral-for-swedish-far-right/00000183-e075-d4fd-a7c7-f0fdebac0000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in