2022-10-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Ja slutdelen av fup var väldigt hårt maskad. Undrar om man verkligen vill veta vad som står bakom maskningen.

Men varför skulle dom maska något om en kniv?
Usch ja frågan är vilket våld de maskat bort!!!
Vad har han gjort mot denna stackars tös?
Citera
2022-10-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Ja slutdelen av fup var väldigt hårt maskad. Undrar om man verkligen vill veta vad som står bakom maskningen.

Men varför skulle dom maska något om en kniv?

Det framgår inte vilka kriterier dom använt för maskning. Det som handlar om det sexuella våldet är uppenbart att dom maskat. Men dom har strukit över mycket mer än så.

Ska erkänna att jag inte ens vet syftet till maskningen. Förmodar det handlar om flickans integritet vilket jag köper. Inga detaljer alls framkommer, förutom att hon blivit strypt och bunden med skosnöre och slagen av hans händer och en pinne.
Citera
2022-10-16, 13:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Där ser man.

Då var uppgiften att han inte trivdes felaktig. "Grabben" förlustar sig bl. a. med Playstation.

I början trivdes han mycket riktigt.
Men när dom andra placerade fick nys om vem han faktiskt är, då var det inte så roligt längre och då började hatet och hoten.
Citera
2022-10-16, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror inte det hjälper med fler orosanmälningar i detta läge. Det som inte fick hända, hände! Trots att han varit föremål för utredning så vidtogs inga tillräckliga åtgärder. Jag vet inge hur soc arbetar, men förhoppningsvis finns det andra skribenter som kan berätta.

Spontant tycker jag att överfallet i tunneln förra året var en såpass allvarlig händelse att man borde tagit det på största allvar och gjort en grundlig psykologisk undersökning av honom. Jag tvivlar på att det gjorts eftersom det blir uppenbart att han är allvarligt psykisk störd, bara efter att ha läst förhören med honom.

Ja. Jag läste några rader och insåg direkt att han är psykiskt sjuk.
Han kan ju inte svara på nåt fråga just.
Citera
2022-10-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Läst FUP och man mår fan illa!!!! Denna människa måste fan ut från detta land!!!! Han har krossat en hel familjs liv!!!
Ranson!!!!
Jag såg inget mer än det som stått i tidningar. Mycket maskat så jag läste inte igenom allt, det blev för rörigt.
Vad mer gjorde han som inte stått i media?
Citera
2022-10-16, 13:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men när dom andra placerade fick nys om vem han faktiskt är, då var det inte så roligt längre och då började hatet och hoten.

Vad baserar du det fetstilade på?
Citera
2022-10-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Det är något oroande med hans intellektuella funktionsnedsättning. En del raljerade att han kan väl inte haft skosnören med sig för med hans intelligens har man kardborreband. Ändå har han förmåga att ta av snörena och lyckas binda sitt offer och vad jag förstod sätta munkavle på henne? Han begriper även när polisen säger ”mordförsök” att det innebär att offret överlevde. Så han lyckas tänka såpass att han kan planera hur han ska hålla kvar sitt offer och när han sitter i skiten men är i övrigt för dum och slarvig för att inte förstå att hans ”vänner” pratar för att vara artiga och han klarar inte av att hålla rätt på en egen mobil. Så han är högfungerande när han visar sin sadistiska sida.

Efter FUP blev tillgänglig där man kan läsa förhören med honom tycker jag det är tydligt att han har en funktionsnedsättning. Jag uppskattar hans mentala nivå som en 10-12 åring, i en nästintill fullvuxen kropp. Han verkar inte ha planerat brottet och hans försök till att sopa igen spår och hitta på en rimlig förklaring tycker jag ligger på en 10-12 årings nivå.

Det är tydligt vilken nivå förhörsledaren lägger sig på när man läser frågor som:
FL:Man ska inte gissa, utan då kan du säga jag vet inte det är okej.
MT: Okej
FL:mm, bra. Och så kan det bli så att jag säger någonting och så tänker du så här, Näe det där var fel.
MT:Mm
FL:Mm, då får du säga det till mig
FL: Då får du säga Näe, så var det inte
FL:Så om jag skulle säga så här titta vad det regnar ute idag, vad skulle du säga då?
MT: Näe, det regnar inte.
Citera
2022-10-16, 13:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

På vad det har stått i media.

Edit; följer fallet både på dn.se, SvD.se, Aftonbladet.se så vilken av tidningarna som nämnde hat/hot minns jag inte, men det läste jag åtminstone nu dom senaste dagarna.
Senast redigerad av MissDecibella 2022-10-16 kl. 13:48.
Citera
2022-10-16, 13:47
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Står i SVT
Citera
2022-10-16, 13:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Står i SVT

Ah tack!

La nyss till en Edit i mitt tidigare inlägg om att jag följer fallet lite överallt så mindes inte vart jag läste det.
Bara att det stod om det nu dom senaste dagarna.

Tror även det nämndes i expressens krimpodd.
Citera
2022-10-16, 13:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket glädjande.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Jaså var det på det sättet det förhöll sig.

Mycket glädjande detta.
Citera
2022-10-16, 14:04
Medlem
Solstol28s avatar
Ok, han är dålig på svenska men han pratar som en infödd normal 5-6 åring
Senast redigerad av Solstol28 2022-10-16 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in