2022-10-16, 12:28
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Eller så får hon söka sig till AFS som alla andra utkastade, dom kommer välkomna henne med öppna armar.
Bara det att du skriver "slickar judearsel" tyder ju på att det är där alternativt nmr som du hör hemma och inte sd.
Det finns andra grupperingar än SD som passar era nazistiska värderingar bättre, vad är problemet? Vi i SD vill inte ha er.
Det är väl bättre om du söker dig till miljöpartiet eller centerpartiet om du är så mån om att blidka dina fiender. Vi i SD vill inte ha dig.
Citera
2022-10-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
HAHA. Du skämtar aprilo med oss. Ska du spela dum så ta inte i så mycket
Jaha! Hur kom det sig att dagboken publicerades som allmängods? Du har svaret förstår jag.
Citera
2022-10-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det var inte på 20- talet. Det var långt senare. Skriv inte om historien.
Jag försvarar inte SD historia. Men någonstans så handlar det om ursprunget som är en halv livstid tillbaka. Det är ingen politik som förs idag.

SD driver mycket av socialdemokratin som den var förr. Låg invandring med starka skyddsnät. Att samhället bygger på ömsesidiga plikter. Detta tappade S bort och det straffade sig.

Ok. Man ska inte skriva om historien. Jag förtydligar.

Sossarna och högern hade konsesusbeslut på skallmätning och så vidare fram till till mitten av 30-talet. Sen var det en tvångssterilisering som man bedrev fram till mitten av 50-talet i praktiken. 70 år sen. Jag svarade för frågan skallmätningen. Slut för snart 90 år sen.

SD hade möten där folk heilade för drygt 20 år sen. Drygt 1/4 mansålder. Folk minns och levde under den tiden. De lever idag och bär onekligen dess arv vidare fast i ny förpackning.

70 är nästan en mansålder. Vilka sossar och moderater minns den tiden? Bildt och Adelsson. Nja. Inte ens Palme hade haft något med detta att göra direkt om han hade levt och varit typ 100 år gammal idag.

Håller med om att Sd har tagit en del av poängen som S hade tidigare. Särskilt under tvångssterileringens tidsålder och fram till 1968. Hade inte många utav dem (Sd) varit ett gäng obotbara rasister skulle nog Sverige må bra av ett samarbete mellan S och Sd istället. S har dock blivit ett av invandrarnas favoritparti och ett parti som kastar många skattepengar i sjön. Idemässigt svårt att mötas S och Sd.

Det minst dåliga nu är ändå kanske en period på 8 år då Sd får genomslag för sin strängare kriminal- och invandringspolitik. De får genomföra det S inte kan, vill eller vågar. Sen slår väl pendeln åter igen.
Citera
2022-10-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Den finns säkert på Ditt lokala bibliotek. Dammig och inte utlånad de senaste 15 åren. Trevlig läsning:-)

Den är utgiven på 70 olika språk.
Världens mest lästa dagbok.
Har sålts i över 30 miljoner exemplar.

Jag läste den när jag var liten och gick i skolan.
En bok som borde läsas av alla, speciellt i dessa tider.
Citera
2022-10-16, 12:31
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Det är väl bättre om du söker dig till miljöpartiet eller centerpartiet om du är så mån om att blidka dina fiender. Vi i SD vill inte ha dig.
Jaså, det är därför Rebecka är avstängd?
SD vill ha exakt såna väljare som mig som inte är smygnazister och får en vilja att börja heila efter några glas.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Den finns säkert på Ditt lokala bibliotek. Dammig och inte utlånad de senaste 15 åren. Trevlig läsning:-)
Jag borde nog läsa den och se om min inställning till Fallenkvists "recension" ändras.

Jag tycker för övrigt att det som Fallenkvist skrev var absolut inte någon bokrecension som så många här i tråden vill göra gällande. Snarare ett simpelt försök till effektsökeri skulle jag kalla det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
OCH hon sprang direkt till en förläggare så fort som benen bar efter kriget? Ingen tänkte att det var oetiskt att publicera någons dagbok?

Jag tror det var pappan som publicerade dagboken.
Citera
2022-10-16, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Smaklös kommentar från en blåst SD-bimbo. Hennes behållning av Anne Franks självbiografi är alltså att hon var kåt. Var inte Rebecka själv kåt i den åldern? Hon fläker ju själv ut sig på bilder när man gör en bildgoogling på henne.

https://images.app.goo.gl/ujBtFKXSBjPSS45q6 ”Svettas ut gårdagens GT” (selfie i underkläder)

https://www.tiktok.com/@rebeckafallenkvist/video/7095326288944139525 ”Varför har du ingen pojkvän Rebecka?” ”Jag blir kär i allt som rör sig” plus beskriver sig själv som instabil med olika klipp…

Ja. Ren projektion.
Citera
2022-10-16, 12:33
Medlem
Så länge hat mot svenskar och vita är okej varför skulle man bry sig om detta eller någon rasism alls för den delen? Ni Svenskar som skriver att detta är hemskt hur jävla cuckade är ni egentligen?
Citera
2022-10-16, 12:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
OCH hon sprang direkt till en förläggare så fort som benen bar efter kriget? Ingen tänkte att det var oetiskt att publicera någons dagbok?

Hur etiskt det var är en diskussion för sig som ligger bortom diskussionen om vad Fallenkvist sagt. Men det var pappan som lät publicera dagboken eftersom Anne Frank dött i tyskt läger.
Citera
2022-10-16, 12:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag tycker för övrigt att det som Fallenkvist skrev var absolut inte någon bokrecension som så många här i tråden vill göra gällande. Snarare ett simpelt försök till effektsökeri skulle jag kalla det.
Jag fick uppfattningen att hon hade druckit lite vin, sett lite Family Guy och fick för sig att hon skulle vara lika rolig och att det skulle tas emot på ett lättsamt sätt.
Citera
2022-10-16, 12:36
Medlem
Citat:
Jaha! Hur kom det sig att dagboken publicerades som allmängods? Du har svaret förstår jag.

Hennes far publicerade den efter att ha tagit bort lite känsliga delar.
Det är inget ovanligt att dagböcker publiceras men det kanske du kan debattera i en annan tråd.

Lika lite som Rebecka hjälper SD hjälper du Rebecka. Med sådana vänner osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in