Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Det var inte på 20- talet. Det var långt senare. Skriv inte om historien.
Jag försvarar inte SD historia. Men någonstans så handlar det om ursprunget som är en halv livstid tillbaka. Det är ingen politik som förs idag.
SD driver mycket av socialdemokratin som den var förr. Låg invandring med starka skyddsnät. Att samhället bygger på ömsesidiga plikter. Detta tappade S bort och det straffade sig.
Ok. Man ska inte skriva om historien. Jag förtydligar.
Sossarna och högern hade konsesusbeslut på skallmätning och så vidare fram till till mitten av 30-talet. Sen var det en tvångssterilisering som man bedrev fram till mitten av 50-talet i praktiken. 70 år sen. Jag svarade för frågan skallmätningen. Slut för snart 90 år sen.
SD hade möten där folk heilade för drygt 20 år sen. Drygt 1/4 mansålder. Folk minns och levde under den tiden. De lever idag och bär onekligen dess arv vidare fast i ny förpackning.
70 är nästan en mansålder. Vilka sossar och moderater minns den tiden? Bildt och Adelsson. Nja. Inte ens Palme hade haft något med detta att göra direkt om han hade levt och varit typ 100 år gammal idag.
Håller med om att Sd har tagit en del av poängen som S hade tidigare. Särskilt under tvångssterileringens tidsålder och fram till 1968. Hade inte många utav dem (Sd) varit ett gäng obotbara rasister skulle nog Sverige må bra av ett samarbete mellan S och Sd istället. S har dock blivit ett av invandrarnas favoritparti och ett parti som kastar många skattepengar i sjön. Idemässigt svårt att mötas S och Sd.
Det minst dåliga nu är ändå kanske en period på 8 år då Sd får genomslag för sin strängare kriminal- och invandringspolitik. De får genomföra det S inte kan, vill eller vågar. Sen slår väl pendeln åter igen.