2022-10-16, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ingen som bryr sig om vad DU tycker och tänker, jävla egoist. Brottsligheten har ökat explosionsartat jämfört med 70- och 80-talet och en stor del vågar inte gå ut om kvällarna.

Varför är jag egoist? Är de för jag kan läsa statistik tex? Bara för du är rädd för din egna skugga. Vi hade värre och hårdare krig på 80 och 90 talet. Nu för tiden skjuts de fan inte med raket gevär genom fönster. Eller prickskyttar som ligger på lur.
Citera
2022-10-16, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Gissar att du är sosse sen du låg i magen och inte heller såg det komma. Du kommer få svårt att frälsa någon med ditt smäck. Äntligen har vi fått någon slags regering som tar problemet på allvar och inga såna som dig som styr landet ännu mer i botten. Om du blundar ännu hårdare så blir ingen rånad, bedragen, skjuten, misshandlad m.m m.m Sen om du bor under en sten så är du klart tryggare än oss andra.

Försöker inte frälsa nån men e fel att säga sverige är världens osäkraste land. Rent av skitsnack. Har sett hur samhället växt och utvecklats och de är inte direkt mycket värre i dag än för 20-30 år sen. Kommer alltid finns brottslighet. Men om man e så jävla rädd som alla kärringar som verkar sitta här på flashback så förstår jag om ni är rädda för eran egna skugga. De är fan värre i otroligt
Många mer länder än i sverige.

Skiter i att sd kommer till makten. Dom kan säkert göra lite nytta men moderaterna och kd ska fan hålla sig därifrån dock.
Senast redigerad av deig 2022-10-16 kl. 07:03.
Citera
2022-10-16, 07:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Utredningarna skall vara klara våren 2026, lagom till nästa val. Stor risk att förslagen blir urvattnade.

…”tiggeriförbudet” är kanske det minst viktiga i överenskommelsen och vilsna ”liberaler” får gärna träta om detta, desto viktigare att det sker omg är folkräkningen, bidragsuppstyrningen, begränsat inflöde och utvisningar (genomförda) samt energi- och skattelättnaderna.
Citera
2022-10-16, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Försöker inte frälsa nån men e fel att säga sverige är världens osäkraste land. Rent av skitsnack. Har sett hur samhället växt och utvecklats och de är inte direkt mycket värre i dag än för 20-30 år sen. Kommer alltid finns brottslighet. Men om man e så jävla rädd som alla kärringar som verkar sitta här på flashback så förstår jag om ni är rädda för eran egna skugga. De är fan värre i otroligt
Många mer länder än i sverige.

Skiter i att sd kommer till makten. Dom kan säkert göra lite nytta men moderaterna och kd ska fan hålla sig därifrån dock.
Som förälder till en vuxen son som bor med sin familj i Solna, i närheten av huset som sprängdes nyligen, kan jag säga att nutidens grova brottslighet berör även Svenssons. Den skapar otrygghet i vardagen och gör att folk inte känner sig säkra i sina hem. Man behöver inte vara ”en kärring” för att man blir livrädd när man blir väckt mitt i natten av en jättesmäll och rutorna skallrar. Små barn bor mitt i detta, växer upp med detta. Tror du man har lust att vara med sina barn på lekplatserna i området, när man vet hur hänsynslösa gangsterna är? Tänk lite innan du yttrar dig! Gagga inte om hur säkert Sverige är. Det är ett hån mot folk som faktiskt berörs av detta helvete.
Citera
2022-10-16, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Utredningarna skall vara klara våren 2026, lagom till nästa val. Stor risk att förslagen blir urvattnade.
Var står att utredningarna ska vara klara våren 2026?
Citera
2022-10-16, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Som förälder till en vuxen son som bor med sin familj i Solna, i närheten av huset som sprängdes nyligen, kan jag säga att nutidens grova brottslighet berör även Svenssons. Den skapar otrygghet i vardagen och gör att folk inte känner sig säkra i sina hem. Man behöver inte vara ”en kärring” för att man blir livrädd när man blir väckt mitt i natten av en jättesmäll och rutorna skallrar. Små barn bor mitt i detta, växer upp med detta. Tror du man har lust att vara med sina barn på lekplatserna i området, när man vet hur hänsynslösa gangsterna är? Tänk lite innan du yttrar dig! Gagga inte om hur säkert Sverige är. Det är ett hån mot folk som faktiskt berörs av detta helvete.

Förstår att vanliga svenssons blir berörda också. Och självklart är de hemskt men så har de alltid vart och kommer alltid vara också. Men de som stör mig är
Att folk hela tiden gnäller om att sverige är världens farligaste land vilket är rent jävla skitsnack. Finns så mycket värre ställen. Är ju extremt säkert i iran just nu. Över 20 döda barn senaste dagarna. Är inte det hemskt? Mexico random skjutningar där mängder med folk dör. Nu senast 12 pers. Eller usa som har extremt mycket hårdare lagar och skjutglada poliser, hur många där ? Jämför lite och kolla så ser man att Sverige är ett säkert land. Sen att de finns gäng osv det kommer aldrig försvinna. Oavsett regering.
Citera
2022-10-16, 08:36
Avslutad
Citat:
Förstår att vanliga svenssons blir berörda också. Och självklart är de hemskt men så har de alltid vart och kommer alltid vara också. Men de som stör mig är
Att folk hela tiden gnäller om att sverige är världens farligaste land vilket är rent jävla skitsnack. Finns så mycket värre ställen. Är ju extremt säkert i iran just nu. Över 20 döda barn senaste dagarna. Är inte det hemskt? Mexico random skjutningar där mängder med folk dör. Nu senast 12 pers. Eller usa som har extremt mycket hårdare lagar och skjutglada poliser, hur många där ? Jämför lite och kolla så ser man att Sverige är ett säkert land. Sen att de finns gäng osv det kommer aldrig försvinna. Oavsett regering.
Tur att vi inte har dig i politiken, som inte vill göra något bättre. Spelar det någon roll om Sverige är på 125 eller 5 plats när det gäller grov kriminalitet? När det är tillräckligt utbrett för att även människor som valt att inte leva i de kretsarna berörs, då har det gått för långt. Om du inte tycker Sverige är tillräckligt jävligt än, då kan du ju se åtgärderna som förebyggande, så att vi slipper hamna på nivå med Mexiko.
Citera
2022-10-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tur att vi inte har dig i politiken, som inte vill göra något bättre. Spelar det någon roll om Sverige är på 125 eller 5 plats när det gäller grov kriminalitet? När det är tillräckligt utbrett för att även människor som valt att inte leva i de kretsarna berörs, då har det gått för långt. Om du inte tycker Sverige är tillräckligt jävligt än, då kan du ju se åtgärderna som förebyggande, så att vi slipper hamna på nivå med Mexiko.

Klart jag vill göra de bättre. Ser inga problem med sd i regeringen. Men de är inte de denna diskussionen handlar om. Sverige är inte världens osäkraste land. Men klart de går
O få bättre. Folk har dock alltid berörts på nåt sätt. Så är de, genom alla tider. Alla regeringar har gjort olika saker. Men en sak e säker. Moderaterna har aldrig gjort vad som är bäst
Citera
2022-10-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Verkligen liberalt när gammelziggisen (hövdingen) kommer efter arbetsdagen och stjäl muggen med zedlarna. Liberalerna borde få praktisera som tiggare innan dom röstar i riksdagen.
Finns ingen frihet med tiggeri, fattar inte vad de som vill ha det kvar har för argument. Har faktiskt inte hört ett enda Starbrack kan ju börja med det
Citera
2022-10-16, 09:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Fast varför ska vi alltid jämföra med kaosländer - för det är väl inte så att du vill ha det så heller? I natt klipptes en taxichaffis i Bergsjön och antagligen mördas tre i Nicaragua och antagligen hade han "fel umgänge eller bakgrund". Som du skriver blir inte gemene man dräpt men risken finns och det vore fel av en regering att sitta och fjärta och säga att "det är som det är, tänk på folket i Mexico och var nöjda". De som drabbas av sidovåldet som rån och överfall kan med stor sannolikhet vara vem som helst.

Kiss-Ulf var en av Cirkusnegerns bästa partikompisar och stod bakom "öppna era hjärtan och tack för att ni valde Sverige" till den dag Cirkusnegern insåg att han ställt till det och tog springnota. Glöm aldrig det.
Citera
2022-10-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast varför ska vi alltid jämföra med kaosländer - för det är väl inte så att du vill ha det så heller? I natt klipptes en taxichaffis i Bergsjön och antagligen mördas tre i Nicaragua och antagligen hade han "fel umgänge eller bakgrund". Som du skriver blir inte gemene man dräpt men risken finns och det vore fel av en regering att sitta och fjärta och säga att "det är som det är, tänk på folket i Mexico och var nöjda". De som drabbas av sidovåldet som rån och överfall kan med stor sannolikhet vara vem som helst.

Kiss-Ulf var en av Cirkusnegerns bästa partikompisar och stod bakom "öppna era hjärtan och tack för att ni valde Sverige" till den dag Cirkusnegern insåg att han ställt till det och tog springnota. Glöm aldrig det.

Är oftast kaos länder folk jämför med eller typ island. Sett folk här på flashback säga att de är säkrare i kiev tex än sverige. Att sudan är säkrare osv. Alla vill ha de bättre så klart. Jag med. Men frågan är väl i så fall till vilket pris. Sd har jag inga problem med. Men som du själv säger. Ulf däremot. Han vill jag verkligen inte ha i regeringen. Inte bush heller. Maggan är betydligt bättre. Mycket högre förtroende i hela sverige tex. Sen att hon behöver byta ut ett gäng ministrar e en annan sak.
Citera
2022-10-16, 10:01
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Är oftast kaos länder folk jämför med eller typ island. Sett folk här på flashback säga att de är säkrare i kiev tex än sverige. Att sudan är säkrare osv. Alla vill ha de bättre så klart. Jag med. Men frågan är väl i så fall till vilket pris. Sd har jag inga problem med. Men som du själv säger. Ulf däremot. Han vill jag verkligen inte ha i regeringen. Inte bush heller. Maggan är betydligt bättre. Mycket högre förtroende i hela sverige tex. Sen att hon behöver byta ut ett gäng ministrar e en annan sak.
Där kan jag hålla med dig i mycket. Det som gör mig förbannad är när moderater numera skyller ALLT på såssar, MP och C vad gäller integration och brottslighet. Det var ju för fan de som styrde över hur mycket kranen skulle stå på 2015 och det var de som försökte brunsmeta alla som var kritiska. Nu har Hakan och Kiss-Ulf i åtta år försökt distansera sig från en politik de var med och höll under armarna. Samma sak när moderatjävlar gnäller om vår försvarsförmåga. Krigen i Georgien och Ukraina kom inte som en blixt från klar himmel och redan under Cirkusnegerns tid fanns tecknen där men han blajade om sitt "särintresse". Nu ska Kiss-Ulf peka med hela handen och gnälla över situationer han varit med att sätta oss i.

SD-folk säger mycket dumt men de verkar ändå inte projicera en tiondel av vad ansvariga moderater gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in