2022-10-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du är inte en meningsmotståndare vad jag vet. Det enda jag sett dig skriva är att alla ska kunna säga precis vad som helst när som helst utan reaktioner från andra. Ingen som inte har asperger tänker så. Alla andra fattar att man får bete sig som en vuxen människa på ett jobb eller som offentlig person och ta hänsyn till en massa saker. Sånt börjar man lära sig redan som småbarn om man har föräldrar som uppfostrar en, går i skolan och har en normal IQ och förmåga att förstå socialt samspel. Spelar ingen roll om du röstar på Mp, V, SD osv, bara att du missförstår så mycket är talande. Visst har du svårt för det sociala?

Det svåra är idioter som du. Jag vill inte höra ifrån dig. Är det svårt att förstå? Du tillför nada.
Citera
2022-10-16, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Det är komiskt hur de fortfarande försöker brunmåla SD med allt dem har. Nu tycker jag Fallenkvist är en idiot och hennes aggressiva framtoning med den där äckligt stolta skånskan ger mig en de-rektion på mikrosekunden.

Med det sagt så är det inte och bör inte vara något kontroversiellt att utala sig kring vad man tycker om ett litterärt verk. Det är inte på något sätt rasistiskt eller nazistiskt att kalla en specifik jude för sedeslös utifrån vad denne skrivit. På samma sätt är det inte rasistiskt eller nazistiskt att dricka för mycket och säga "helg seger".

Människor som reagerar starkt på dessa saker är antingen ohederliga och har en agenda eller verklighetsfrånvända. Återigen visar en massa människor att dem inte är för yttrandefrihet och i förlängningen demokrati.

Nej, alltså det är ingen som går på det där förutom 16-åringar utan vett eller bildning. Hon brunmålar MEDVETET SD själv genom att anspela på Hell Seger, heilande och sen kränka Anne Frank samtidigt som hon lyssnar på Kanye West som precis kommit ut som nazisympatisör. Det du gör här är precis vad rasist-incelsen i Theroux dokumentär om den nya amerikanska extremhögern gör; säger grovt rasistiska och misogyna grejer och får sen toddler-utbrott när nån påpekar det, så att säga ”kallar en spade för en spade”. Genomskinligt manus du följer.
Citera
2022-10-16, 09:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Varför inte då? Om beskrivningen stämmer? Man ska alltså inte skriva så ens om tex Marilyn Monroe som var välkänd sedeslös? Du borde istället ta en rejäl funderare vilket typ av samhälle du vill leva i.

Jag ser överhuvudtaget inte problemet med det här. Snacka om storm i ett vattenglas.

Marilyn Monroe var väl inget barn? Men nej jag tycker inte att man bör skriva så om någon. Helt rätt. Varför känner man behovet av att göra det? Och vadå sedeslös? Du låter som en militant muslim.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Du vet att det inte är det det handlar om, en ”gammal bok” utan om att det var ett barn som mördades av nazister. Äckligt hur du försöker trivialisera detta. Laila Nagy och hennes fans får mig verkligen att förstå Per Bolund. Jag har alltså tyckt att Aftonbladet varit alarmistiska angående SD men jag fattar nu att det var jag som var naiv.
Det är något i din föreställningsvärld som triggas, associationskedjor som planterats i dig. Alltså, subjektivt. Men omdömeslösheten i energipolitiken har fått verkliga konsekvenser och försämrat livet för en hel befolkning. Jag förväntar mig inte att du ska fatta skillnaden.

Edit: förresten, välkommen till flashback...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Det svåra är idioter som du. Jag vill inte höra ifrån dig. Är det svårt att förstå? Du tillför nada.
Intelligent svar och du kunde inte argumentera emot. Vettiga supporters hon har, Laila.
Citera
2022-10-16, 09:24
Medlem
Citat:

Då är du på fel plats.

Hur som helst får Rebecka hoppas på bättre hjälp än hon får är i den här tråden annars kan det gå illa
Citera
2022-10-16, 09:26
Medlem
Citat:
Intelligent svar och du kunde inte argumentera emot. Vettiga supporters hon har, Laila.
Jag vet vem som har aspberger. Du kan inte låta bli att terrorisera. Gå och lek på motorvägen eller tändstickor och bensin. Mupp.
Citera
2022-10-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vill du veta något som var omdömeslöst? Att lägga ner kärnkraften. Minns inte att några i ledande ställning fick löpa gatlopp för det. Men en kommentar på sociala medier om en gammal bok, DET är oacceptabelt. Vi ska vara på rätt sida om historien. Med häst och vagn, men på rätt sida!
(Harrisburg och Tjernobyl eldade på rädslan för, och opinionen mot, kärnkraft. Idag är kontexten en annan. Och ingen vill ha vindkraftverken.)
Varför drar du f ö upp kärnkraften för att bemöta mitt inlägg? 😁 (vill minnas att jag argumenterade på liknande sätt, som tonåring…)
Kände inte till denna Rebecca-persona, som någon skrev, innan, är det nån sorts SD-groupie/bimbo?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det är något i din föreställningsvärld som triggas, associationskedjor som planterats i dig. Alltså, subjektivt. Men omdömeslösheten i energipolitiken har fått verkliga konsekvenser och försämrat livet för en hel befolkning. Jag förväntar mig inte att du ska fatta skillnaden.
Nej det är ren fakta att hon dog i förintelsen och var ett minderårigt barn när hon skrev sin dagbok. Du kör på ren 1984 retorik här. ”Föreställningsvärldar”, antar att du menar projektioner, det är vad Laila gav uttryck för när hon läste in en porrnovell. Rätt äckligt. Energipolitiken är såklart helt irrelevant i tråden och du suger på att försöka byta ämne.
Kul att SDs första tid vid makten präglas av att förintelseförnekare försvarar en av deras politikers sexualiserande av ett barn som mördades av nazister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Då är du på fel plats.

Hur som helst får Rebecka hoppas på bättre hjälp än hon får är i den här tråden annars kan det gå illa
Nu var det inlägget knappast adresserat till dig. Det ser du om du läser det vettu.
Citera
2022-10-16, 09:28
Medlem
Malacodas avatar
Partiet borde för egen skull göra sig av med henne. Hon är ett blysänke som skrämmer bort potentiella väljare
Citera
2022-10-16, 09:29
Medlem
Citat:
Nu var det inlägget knappast adresserat till dig. Det ser du om du läser det vettu.

Du måste ju vara medveten om att du är lite eljest? Varför taggar du inte ner och försöker hänga med lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in