2022-10-15, 23:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Som jag skrivit sedan start.. detta är egentligen inte mer komplicerat än vad man kan tro.

Har aldrig handlat om någon från en dejtingsida utan helt enkelt en person hon känner, oavsett hur pass mycket. Kanske är dem arbetskollegor? Och har pratat om att se Hooja tillsammans? Eller åtminstone har konserten nämnts.

Sen blir GM impulsiv och vill dra dit, får med sig henne och kanske lockar med middag, trevligt umgänge och sen får hon skjuts tillbaka?

Väl efter konserten gör han säkert något närmande, kanske i bilen påväg tillbaks. Något hon kanske varit intresserad av först eller bara sett GM som kompis, där har det helt enkelt blivit fel eller så har GM tänkt att ”det är det minsta du kan göra för mig som bjudit på detta” bla bla.

Han slår till henne. Kanske helt enkelt för hårt, vilket är rätt klassiskt. Ska komma ihåg att L är ganska liten och timid, medan han är en stor karl.

I ren panik åker han mot stugan vid sjön, slänger säkert ner henne i en eka och dumpar (troligtvis med någon form av tyngd) för att sen rensa upp och dra tillbaka till Timrå för att ”låtsas som att det regnar”. Därav att han bland annat gått ut och gratulerat en kompis på Facebook för att ge inryck av att allt är som vanligt.

När man till slut får reda på att L varit där med just honom och det helt enkelt tar slut på ledtrådar eller vägar att vandra så blir han direkt misstänkt och man letar i närheten av stugan som antagligen också är där telefonen senast blivit uppkopplad mot mast. Ish.

Nu ska hon bara lokaliseras, vilket lär ske imorgon förmiddag så fort det blir ljust.

Ett mycket rimligt scenario.

Angående L mobiltelefon så gick det väl fram signaler ett par dygn innan den dog, varför var den igång så länge, borde kastats i sjön?
Citera
2022-10-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Ngn skrev att hon jobbade med personer med psykiska besvär om ja inte ha fel men läste nu ame
Den personen menade nog ”tillsammans med”
Citera
2022-10-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Han har väl ingen hund el så som är fast där helt ensam?
Hunden behöver du inte oroa dig om. Den tas säkerligen omhand.
Det där fixar polisen om ingen anhörig eller vän kan ta hand om den
Citera
2022-10-15, 23:54
Medlem
Citat:
Som jag skrivit sedan start.. detta är egentligen inte mer komplicerat än vad man kan tro.

Har aldrig handlat om någon från en dejtingsida utan helt enkelt en person hon känner, oavsett hur pass mycket. Kanske är dem arbetskollegor? Och har pratat om att se Hooja tillsammans? Eller åtminstone har konserten nämnts.

Sen blir GM impulsiv och vill dra dit, får med sig henne och kanske lockar med middag, trevligt umgänge och sen får hon skjuts tillbaka?

Väl efter konserten gör han säkert något närmande, kanske i bilen påväg tillbaks. Något hon kanske varit intresserad av först eller bara sett GM som kompis, där har det helt enkelt blivit fel eller så har GM tänkt att ”det är det minsta du kan göra för mig som bjudit på detta” bla bla.

Han slår till henne. Kanske helt enkelt för hårt, vilket är rätt klassiskt. Ska komma ihåg att L är ganska liten och timid, medan han är en stor karl.

I ren panik åker han mot stugan vid sjön, slänger säkert ner henne i en eka och dumpar (troligtvis med någon form av tyngd) för att sen rensa upp och dra tillbaka till Timrå för att ”låtsas som att det regnar”. Därav att han bland annat gått ut och gratulerat en kompis på Facebook för att ge inryck av att allt är som vanligt.

När man till slut får reda på att L varit där med just honom och det helt enkelt tar slut på ledtrådar eller vägar att vandra så blir han direkt misstänkt och man letar i närheten av stugan som antagligen också är där telefonen senast blivit uppkopplad mot mast. Ish.

Nu ska hon bara lokaliseras, vilket lär ske imorgon förmiddag så fort det blir ljust.

Läste det du skrev flera ggr o för varje gång jag läste det här så såg jag allt tydligt framför mig.jag äcklas, nå så fruktansvärt, Jag hoppas han får livstid ifall att det är han som är den skyldiga. Jag hoppas vårat rättssystem steppar upp lite
Citera
2022-10-15, 23:54
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Jag är oinloggad och hittar en del bilder på Al*an.
Rakad skalle, glasögon, mustasch och ser ut som en lönnfet fängelsekund.
Han spelar biljard, ser mörk och aggressiv ut, ser ut som en patient i filmen "Gökboet".
Ser ut att vara stor och tung, fläskiga bilringar och feta lår.

Han är alltså taggad av Ar*e.

Jag ser någon kommentera även Ar*es utseende u look like a prisoner
De verkar åka runt och spela biljard lite varstans och ibland är deras pappa med.
Citera
2022-10-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett mycket rimligt scenario.

Angående L mobiltelefon så gick det väl fram signaler ett par dygn innan den dog, varför var den igång så länge, borde kastats i sjön?

Nja, det är det väl ingen som påstått? Alternativt hade hon bara mycket batteri och han hivade ut den genom rutan längs vägen i ren panik. Ungefär som det gjordes efter mordet på Lisa Holm.
Citera
2022-10-15, 23:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Någon skrev psykisk ohälsa ja. Och andra budet är då AME.

Ja ja fått bekräftat att både A.K och Pak*ila har jobbat/jobbar på Timrås AME redan för 10år sedan.
Citera
2022-10-15, 23:57
Medlem
Citat:
De verkar åka runt och spela biljard lite varstans och ibland är deras pappa med.

Båda bröderna är väl egentligen två ”hillbillys”. Däremot är Ar*ne mer städad, har ett bra jobb och sambo. Skillnad på äpplen och päron, även om det är från samma skrot och korn.
Citera
2022-10-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VargMajonas
Hörrudu pysen,

Ta och tvätta sanden ur vaginan. Vi betalar skatt så vi äger en del av denna utredningen så inte mer än rätt att vi ska få vara nyfikna. Speciellt inte när det rör sig om något i ens närområde. Ingen har heller varit inom polisens avspärrningar utan håller avstånd.
Precis, har uppskattat så, att från avstånd få läsa i tråden. Folk är nyfikna, vill hjälpa till med vad de kan.
Sen finns det spån som är ute efter lite lite action men de kan vi väl med enkelhet bortse ifrån?
Citera
2022-10-15, 23:58
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vilka nävar AK har.

Och han ser ut att väga tre ggr så mycket mot för henne :-(
Citera
2022-10-15, 23:59
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Båda bröderna är väl egentligen två ”hillbillys”. Däremot är Ar*ne mer städad, har ett bra jobb och sambo. Skillnad på äpplen och päron, även om det är från samma skrot och korn.

Ja, jag ser det.
Och det stämmer med de första iakttagelserna också.
Citera
2022-10-16, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:

Den andra brodern gillar sidor om autism och asperger på Facebook. Finns kanske en koppling till L trots allt?

Tycks även vara hyfsat intresserad av yngre tjejer, finns många som följer honom på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in