2022-10-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Och då vill de knappast ha en massa privatspanare från Flashback som ränner runt i området och riskerar att förstöra spår eller bevis bara för att de är nyfikna.
Likaså vill man knappast att en massa nyfikna fårskallar ska bryta sig in i den anhållnes hem eller stryka runt tomten och förstöra.
Lägg till att den anhållne kan visa sig vara en helt oskyldig person.

Polisen håller på sin information av en anledning. Och att lösa försvinnandet står nog högre på deras radar än att vara skvallerkärringar till lags.

Då vattnet är så grumligt i Sverige så är det nog större risk att dom dyker redan nu.
Då kan dom ju spärra vägen och få jobba i lugn och ro.
Senast redigerad av Bekannelse 2022-10-15 kl. 21:23.
Citera
2022-10-15, 21:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Släpp pb. Kvittar när han köpte huset. Polisen har inte varit vid pbs hus. Då hade det nämnts. Återigen spekulationer å du bor inte här i kramfors, det gör ngr i tråden, Vi vet avståndet emellan hans adress å där polisen varit å de är inte nära

Men de flesta som mördar dumpar ju inte kroppen på sin egna tomt precis. Han har väl kört iväg kroppen så långt bort som möjligt. Det finns statistik på hur långt bort kroppen "brukar" forslas bort.

Citat:
Jag som är helt novis med allt som ha med fb att göra, Vad menas med byta forum?

Nu vet jag inte i vilket sammanhang du sett "byta forum", men det brukar betyda att man kanske inte klarar av Flashbacktråden och är då en rekommendation att "hänga" på annat socialt media/konto.
Citera
2022-10-15, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här är en början till sammanfattning. Ni får gärna ändra eller lägga till.

Sammanfattning
Försvunna personen
L*iselotte Y*livainio 25 år
Boende: Lägenhet - Södra Köpmangatan Timrå
Bil: Citroën C3 Pluriel
Jobb: Ja men okänt var
Facebook: https://www.facebook.com/*liselotte0
(Obs * i länken)
Ska enligt närstående alltid ha god kontakt med familj och vänner. Skötsam i övrigt. Är väldigt olikt henne att försvinna och inte höra av sig.

Länk till Missing peoples efterlysning

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02g8rTd9agFsb2LQttp93cfh guE1LukBCxpTcq495LpwrzN6umPjvUWJgEMauQ4M7Zl&id=100 070386720499

Försvinnandet:
8e Oktober 2022
08.10.2022
Ca 14.00 (ej exakt tid)
Sågs hoppa in i en större rostig bil. Eventuellt Ford. Benämns först som en suv eller pickup men senare endast som en grå pickup med rost av polisen.

Kvällen 8/10
Ska synts till av en servitris på Hallstaberget (hotell) i Sollefteå av en servitris där hon sågs äta med en man.
Mannens utseende beskrivs som gråhårig, mycket äldre än Liselotte, normalt byggd, lite sliskig och hillbilly stil.
Uppgifterna är inte bekräftade offentligt av polis men en skribent i tråden skriver att Liselotte är identifierad på bild/film från Hallstaberget.
Har kontakt med någon vid 21.00 tiden. Efter det finns det inga observationer eller kontakt

Mobilen
Efter anmälan om försvinnandet pejlade polisen hennes telefon till Kramfors (ca 4 mil från Sollefteå)
Signaler gick fram till hennes telefon i ett par dagar. Sedan dog telefonen av någon anledning.
Hon varken läste eller svarade på meddelanden från anhöriga

Observation
Polisen gick ut med en observation av Liselotte i Sollefteå (stadsparken) men det är oklart när i tiden. Poliser skickades till platsen men hittade inte henne

Brottsrubricering
En förundersökning om människorov är startad. Polisen kan inte utesluta brott i nuläget

Bra jobbat , pma Mods så lägger dom upp det på första sidan
Citera
2022-10-15, 21:25
Medlem
Långskott kanske, men finns en A**an Kar**tröm som gillat en av BO’s profilbilder på Facebook.

Denne bor dels i Timrå och har dessutom en bild på sin profil där han sitter i en eka på någon sjö.

Kan detta vara något?

Sett till hennes diagnos så tänker jag att ska hon följa med en person hela vägen till Hallstaberget så är det ju garanterat någon som hon känner till. Sen som jag sagt förut: det är oftast personer i nära relationer som ligger bakom brott.

Därav rätt troligt att detta är någon i hennes närhet och där det säkert och garanterat varit alkohol med i bilden. Impulsivt agerande. Desto mindre bra att hon antagligen varit död sedan en vecka tillbaka, troligtvis då i en sjö? Röjer en del bevis per automatik.

Ska tilläggas att denna karl även verkar känna Pak*anen som är ett speciellt släkte det med.
Senast redigerad av flowersnrainbows 2022-10-15 kl. 21:29.
Citera
2022-10-15, 21:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatnowmylove
Polisen har spärrat vid storvattnet, ned mot Hansjön.

Kan du precisera var det är avspärrat?
Citera
2022-10-15, 21:28
Medlem
VargMajonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Och då vill de knappast ha en massa privatspanare från Flashback som ränner runt i området och riskerar att förstöra spår eller bevis bara för att de är nyfikna.
Likaså vill man knappast att en massa nyfikna fårskallar ska bryta sig in i den anhållnes hem eller stryka runt tomten och förstöra.
Lägg till att den anhållne kan visa sig vara en helt oskyldig person.

Polisen håller på sin information av en anledning. Och att lösa försvinnandet står nog högre på deras radar än att vara skvallerkärringar till lags.

Hörrudu pysen,

Ta och tvätta sanden ur vaginan. Vi betalar skatt så vi äger en del av denna utredningen så inte mer än rätt att vi ska få vara nyfikna. Speciellt inte när det rör sig om något i ens närområde. Ingen har heller varit inom polisens avspärrningar utan håller avstånd.
Citera
2022-10-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men de flesta som mördar dumpar ju inte kroppen på sin egna tomt precis. Han har väl kört iväg kroppen så långt bort som möjligt. Det finns statistik på hur långt bort kroppen "brukar" forslas bort.

Nu vet jag inte i vilket sammanhang du sett "byta forum", men det brukar betyda att man kanske inte klarar av Flashbacktråden och är då en rekommendation att "hänga" på annat socialt media/konto.

Fast statistiken beror på gärningsman tänker jag. Om det va med vilje eller inte, om den drabbas av panik eller om gärningsmannen hade allt uträknat redan innan. Mycket spelar in på ett våldsdåd. Statistiken över sånt köper jag inte.
Citera
2022-10-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Långskott kanske, men finns en A**an Kar**tröm som gillat en av BO’s profilbilder på Facebook.

Denne bor dels i Timrå och har dessutom en bild på sin profil där han sitter i en eka på någon sjö.

Kan detta vara något?

Sett till hennes diagnos så tänker jag att ska hon följa med en person hela vägen till Hallstaberget så är det ju garanterat någon som hon känner till. Sen som jag sagt förut: det är oftast personer i nära relationer som ligger bakom brott.

Därav rätt troligt att detta är någon i hennes närhet och där det säkert och garanterat varit alkohol med i bilden. Impulsivt agerande. Desto mindre bra att hon antagligen varit död sedan en vecka tillbaka, troligtvis då i en sjö? Röjer en del bevis per automatik.

Ska tilläggas att denna karl även verkar känna Pak*anen som är ett speciellt släkte det med.

Jag har kollat den ovannämnda personen ett par ggr oxå. Men de är ngt som gör att ja ändå inte tror han är intressant. Ja hon hade väl svarat ngn förbipasserande som frågade henne om hon va ledsen (om de stämmer) att hon va full? Va mgm alltså nykter då. Vilket psyk fall. Om de nu är han ifrån Hallsta som sitter anhållen?
Citera
2022-10-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Den finns kvar. Men ska se va polisen säger om att dela den nu.

Utveckla. Kan du inte säga vart den finns eller kan du inte dela den själv?
Citera
2022-10-15, 21:43
Avslutad
I från Kramfors till Väster Hansjön är en resa på 3,2 mil ca tid 43 min. Vad kan sägas om det?. Låter väl inte direkt som något man bestämmer i all hast. Borde i så fall ligga en viss planering bakom.

https://www.google.se/maps/dir/Storvattnet,+Kramfors/Kramfors+Stadshotell,+Järnvägsgatan+24,+872+35+Kra mfors/62.8887594,17.6437085/@62.9227694,17.6141828,12z/data=!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x4664c1a8347991df:0x963 f6aa2659ef716!2m2!1d17.5910115!2d62.9015163!1m5!1m 1!1s0x4664bf320b0d3287:0x1d7d1f9137c893a4!2m2!1d17 .7773194!2d62.929061!1m0!3e0

https://www.bildtagg.se/bild/jcy75toyqg4ndyvvg1liswsd

https://www.bildtagg.se/bild/afrrob0omequi4hrhhgznmj
Senast redigerad av sherlocksnake 2022-10-15 kl. 21:47.
Citera
2022-10-15, 21:46
Medlem
Citat:
Jag har kollat den ovannämnda personen ett par ggr oxå. Men de är ngt som gör att ja ändå inte tror han är intressant. Ja hon hade väl svarat ngn förbipasserande som frågade henne om hon va ledsen (om de stämmer) att hon va full? Va mgm alltså nykter då. Vilket psyk fall. Om de nu är han ifrån Hallsta som sitter anhållen?

Nu är 3 personer utpekade, tycker det är dags att sansa sig lite.
/Syntax
Citera
2022-10-15, 21:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxError66
Bryter jag mot regler i mitt nästan 1a inlägg eller 3e, Jag blir irriterad hur man kan peka ut folk på så lösa grunder,, men återigen hoppas Flashback har rätt annars är det en katastrof och du är i allra högsta grad delaktig, du från utlandet

Ja, det finns en regel om "trams", "off topic", även om "påhopp".

Eftersom du är helt ny på Flashback borde du kanske respektera de äldre "rävarna" som har en del år på nackarna här.......

Precis så här går det till i VARJE kriminaltråd, att MGM (Misstänkt GärningsMan) försöks att hittas!!

Jag har INTE pekat ut någon, 2 andra användare har postat initialerna P.B. och adressen.

Jag har valt att tro på de användarna.....

Vi får väl se på måndag, om han blir häktad eller inte!

Finns det ingen här inne som känner till något om denne P.B.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in