2022-10-15, 20:52
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ajdå det låter inte bra. Ska finnas nån bild som cirkulerar men har inte eftersökt den så det är på egen risk. Otroligt kaxigt att kräva att vi ska betala hennes diesel för att bli uppläxade i Dumpens Facebook-grupp.
Superhajpat och tanterna med lådvinet laddade som fan men det blev magplask. Om jag fattat det rätt så skulle Stella köra några mil för att delta i nån jävla panel men eftersom att för få swishade så blev det inställt utan förklaring. Togs inte upp i frågelådan liksom.

Vad är detta jag missat? Och vem är Stella? Är det inhopparen?
Citera
2022-10-15, 21:00
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Är ditt liv så tomt och meningslöst att du här funnit någonstans att bli bekräftad, om så bara som en irriterande äckelgubbe? Sorgligt.
Bevis på det jag skrev, en dumpenanhängare kröp fram från under sin sten. Brukar inte kritisera människor, men jag tror defacto att du är den mest sinnesslöa personen i tråden
Citera
2022-10-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Bevis på det jag skrev, en dumpenanhängare kröp fram från under sin sten. Brukar inte kritisera människor, men jag tror defacto att du är den mest sinnesslöa personen i tråden
Och jag tror jag aldrig träffat på något bättre exemplar på Dunning–Kruger-effekten.

Fortsatt allvarligt talat, du skriver att du skriver för att du gillar att reta upp och provocera, det är provocerande i sig. Den här tråden handlar om utsatta människor, om offer för sexuella övergrepp, om horribla förövare. Du inte bara trivialiserar det med din skit utan visar med uttalanden som nyss nämna att du enbart ser det som ett nöje att förstöra, spamma och smutsa ner diskussionen. Att det är din lilla lekplats där ingen ska kunna ha andra åsikter eller föra seriösa diskussioner utan att du angriper och stör, inte för att du vill diskutera, utan för ditt egoistiska bekräftelsebehovs skull. Bara det är värt en ip-bann.
Citera
2022-10-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Det vore högst intressant att veta vilka företag. Företag skänker ju dels pengar till välgörenhet för att få good will, liksom oftast lite grejen med det hela, och som konsument vill man ju kanske samtidigt veta vilka företagen av den ena eller andra anledningen. Fram med en lista på dessa fina företag, eller ofina om man nu tycker det, du som vet.
Jag kan självfallet lika litet få fram listor på skänkta pengar till Dumpen som jag kan få fram listor på skänkta pengar till vilken annan liten ideell eller ekonomisk förening .
Citera
2022-10-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Vad är detta jag missat? Och vem är Stella? Är det inhopparen?

Dumpen hade något sommarprojekt där en terapeut named Stella skulle lära folket "trix". Redan där blir det skumt. Dock krävdes det swish för att täcka hens bränslekostnader vilket man är helt öppen med i artikeln. Finns på dumpen.se. Vet inte hur många mil Stella skulle behöva avverka men uppenbarligen swishades det för lite. Knappt så man vågar nämna det. Det lät så in i helvete bra men det sprack tyvärr.

Självklart undrar man vad det var för trix på gång? Har det med pengar att göra
Citera
2022-10-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag kan självfallet lika litet få fram listor på skänkta pengar till Dumpen som jag kan få fram listor på skänkta pengar till vilken annan liten ideell eller ekonomisk förening .

Är det så? Ja, men vart får du ifrån att det är klart att företag skänker till Dumpen? Du går på magkänsla, magiskt tänkande, astrologi?
Citera
2022-10-15, 21:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackprivat
Enligt källor ska ”Han heter kanske Bengt” försökt att ta livet av sig, ligger tydligen i respirator nu.
Ett äckel absolut men en av dom mindre "farliga" gäddorna Dumpen konfronterat, tycker han själv verka ganska ignorant men också oberörd och verka mest skaka på axlarna åt det hela. Stämmer det att han försökt ta livet av sig har skenet bedragit.

Men påtal om dom mindre "farliga" gäddorna så måste Lagangäddan ta priset, killen var utan överdrift halvt efterbliven och kunde knappt formulera en mening så vettefan om det ens var rätt å hänga ut honom. Hade väl t.o.m god man vilket säger en del om nivån kring denne individ.

Måste dock poängtera att jag är helt för det Dumpen sysslar med men det har en tendens att gå till överdrift.
Citera
2022-10-15, 21:26
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Är det så? Ja, men vart får du ifrån att det är klart att företag skänker till Dumpen? Du går på magkänsla, magiskt tänkande, astrologi?
Försökte leta på Dumpen, hittade inte så mycket, men här är ett exempel från i våras åtminstone. Ett lastbilsåkeri som "körde ihop lite pengar" och fick lite exponering med sitt företagsnamn på köpet.
https://dumpen.se/2022/04/02/stort-tack-till-fulltlass/
Citera
2022-10-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackprivat
Hörde detta från en av hans grannar.

Har ingen anledning att misstro dig men lovar du att det är sant, scoutheder?
Citera
2022-10-15, 21:38
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Dumpen hade något sommarprojekt där en terapeut named Stella skulle lära folket "trix". Redan där blir det skumt. Dock krävdes det swish för att täcka hens bränslekostnader vilket man är helt öppen med i artikeln. Finns på dumpen.se. Vet inte hur många mil Stella skulle behöva avverka men uppenbarligen swishades det för lite. Knappt så man vågar nämna det. Det lät så in i helvete bra men det sprack tyvärr.

Självklart undrar man vad det var för trix på gång? Har det med pengar att göra

Jag hittade posten på hemsidan nu, reagerade lite att det verkade så hemligt med dessa tips och trix, tänker att det hade varit lätt att göra ett inlägg på hemsidan så alla kunde ta del av dessa tips å trix.
Citera
2022-10-15, 21:41
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursäkta, men är inte scoutledare dom största förgriparna av barn? Dom och katolska präster.

Scoutheder, not so much
Citera
2022-10-15, 21:41
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:

Funderar också på om detta verkligen kan stämma? Kändes han inte väldigt obrydd vid konfrontationen? Hade inte blivit förvånad om det gällde han stjärtjakob eller vad han hette. Han som fick panik och hoppade ut genom nödutgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in