2022-10-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Goda nyheter!
Elon Musk inser nog att det skulle kosta mer i dåligt renommé, än vad han skulle tjäna i pengar.

Den kaxiga attityden från vissa ukrainare som han fick, så skulle han stängt av den. Förstår att de blir sura, men de beter sig som bortskämda småbarn ibland och tror sig ha rätt att få allt. Samma när de inte tog emot den tyska ministern tidigare i år.
Citera
2022-10-15, 21:35
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Enligt ett par Telegramkanaler så har 22 dödats och 16 sårats. Där befinner - befann ? - sig ett hundra mobiliserade personer från Brjansk som vägrade låta sig skickas till Liman och kriga.
https://t.me/sotaproject/47719
-

Blev de skjutna för att de vägrade kanske?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas de centralasiatiska länderna gör en försvarsallians mot Ryssland.

Det behöver de inte göra som geopolitik ser ut. Med ett försvagat RySSland så har de, automatiskt, Kina i bakom ryggen. Och Kina behöver inte ens hota, än mindre kriga emot den ryska cancersvulsten. De behöver bara hota RySSland med att sluta köpa deras olja!😄
Citera
Medlem
Rykten om en massaker på en rysk militärförläggning, någon som vet mer?

Edit: ser att jag är sen på pucken
Citera
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Provar den här tråden för en fråga jag har...Läste att ett tåg med 492 ton ammunition åkt från Belarus till Krim-halvön. Ytterligare 13 st är tydligen på gång.
Varför stoppar inte Ukraina tågen? För visst passerar de väl genom Ukraina innan de når Krim? Vilken väg skulle de annars ta?
Självfallet hade ukrainarna förstört tåget (tågen) om de skulle åka omkring på ukrainskt territorium- eller i omedelbar närhet till ukrainsk gräns. Tågen får åka den låånga vägen runt Ukraina vilket inte helt ställer möjligheten om att ändå förstöra tågen helt åt sidan men långt får tågen rulla.
Citera
2022-10-15, 21:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Enligt ett par Telegramkanaler så har 22 dödats och 16 sårats. Där befinner - befann ? - sig ett hundra mobiliserade personer från Brjansk som vägrade låta sig skickas till Liman och kriga.
https://t.me/sotaproject/47719
-

Garanterat inte sista välgärningen. Men så går det när man beväpnar förtryckta minoriteter och skickar de till köttkvarnen.
Citera
2022-10-15, 21:36
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blev de skjutna för att de vägrade kanske?

Det verkar inte bättre. Vad betyder det att "två personer från OSS" sköt. En omskrivning för ryska officerare ? Men dessa uppgifter behöver bekräftas ytterligare.
-
Citera
2022-10-15, 21:37
Medlem
Citat:
Elva döda och femton sårade, enligt ryska försvarsministeriet.
"Två medborgare i OSS" stod för skjutandet.
-

Inne på en miltärbas! Bra.
Jag skrev för någon dag sedan att den farligaste platsen att vara på nu är i Ryssland för Putin, hans anhängare i kleptokratin, sälehetsstyrkor och miltära styrkornas officerare.
Verkar stämma.
Citera
2022-10-15, 21:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Provar den här tråden för en fråga jag har...

Läste att ett tåg med 492 ton ammunition åkt från Belarus till Krim-halvön. Ytterligare 13 st är tydligen på gång.

Varför stoppar inte Ukraina tågen? För visst passerar de väl genom Ukraina innan de når Krim? Vilken väg skulle de annars ta?

Det är lite osäkert om bron till Krim går att använda för tåg. Eventuellt går ett spår att använda. Går tågen närmare ukrianskkontrollerat område norrut så kan de nog attackeras, men då går de ju inte till Krim utan till fronten.
Citera
2022-10-15, 21:38
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det verkar inte bättre. Vad betyder det att "två personer från OSS" sköt. En omskrivning för ryska officerare ? Men dessa uppgifter behöver bekräftas ytterligare.
-

Oberoende staters samvälde.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Oberoende_staters_samv%C3%A4lde
Citera
2022-10-15, 21:39
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om jag uttrycker mig så här istället då:
- USA kan inte vinna i ett krig mot Ryssland.

USA kan inte vinna ett totalt nukleärt krig mot Ryssland
USA kan vinna ett konventionellt krig mot ryssland
Citera
2022-10-15, 21:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
-

https://sv.wikipedia.org/wiki/Oberoende_staters_samv%C3%A4lde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in