2022-10-15, 21:09
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Misstänker nog att Rebecka Fallenkvist kommer att pudla rejält å be om ursäkt.
sedan om ett par veckor eller månader så är hon tillbaka igen på Riks.

Ja Ida Karkiainen är ju kvar som minister i sossarna så inget är omöjligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Försvarar du "nazisterna" din jävla gris?

Vad hette de sa du "nazister" ? vad är de?
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Läste boken i mellanstadieåldern och minns den bra. Finns inte minsta antydan till sedeslöshet och kåthet i den så var Skitenkvist får det ifrån är omöjligt att förstå. AF var kanske lite småförälskad så som unga tonårsflickor är men inget mer. Boken är bara otroligt sorglig och hemsk. Anne Frank var bara 15 år när hon dog i koncentrationsläger (av tyfus tros det).

Fallenkvist är inte vid sina sinnens fulla bruk.
Det har visst kommit ut två st senare varianter med stegrande sexinslag skrev nån i tråden.
Citera
2022-10-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du menar som typ Strandhäll eller Annie Lööf.
Haha jag sa inte de var lätta att hitta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Lite Ot men där åkte groggen ut över tangentbordet

Ok, skål! torka upp de snabbt bara
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?
Japp! Hon är korkad och dum i hela huvudet.
En riktigt skämmig person.
Bör sparkas ut från partiet snarast.
Vi har inte råd med sådana ufon inom partiet.
Mvh.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Läste boken i mellanstadieåldern och minns den bra. Finns inte minsta antydan till sedeslöshet och kåthet i den så var Skitenkvist får det ifrån är omöjligt att förstå. AF var kanske lite småförälskad så som unga tonårsflickor är men inget mer. Boken är bara otroligt sorglig och hemsk. Anne Frank var bara 15 år när hon dog i koncentrationsläger (av tyfus tros det).

Fallenkvist är inte vid sina sinnens fulla bruk.
Den bok du läste var editerad och vissa stycken med bajssex och lesbiskt bortplockat. Den finns i tre versioner.

Sen dog hon av skabb. Fråga dig varför hon inte gasades.
Senast redigerad av blamage 2022-10-15 kl. 21:13.
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Stackars Dick Erixon som först fick försvara Rebecka i TV efter valnatten och nu tvingas hantera detta.
Citera
2022-10-15, 21:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag kan inte påstå att jag sett så mycket faktiska åsikter utan snarare just plumpa skämt, men jag vet förstås inte hur tankarna går i hennes huvud. Sedan kan man förstås tycka att det ska vara högt till tak även inom politiken och att det till och med är ganska uppfriskande med folk som inte är så djävla försiktiga hela tiden, men en viss taktkänsla får man nog ändå ha om man ska verka inom den branschen.

Hur som helst så är hon väl för tillfället redan avstängd från Risk och kanske stannar det vid en tillfällig avstängning, men jag får en känsla av att Fallenkvist inte riktigt kan låta bli att provocera och reta upp folk och då blir hon nog inte, oavsett vad man tycker om det, speciellt långvarig inom SD.

Jag tror inte att Riks kommer att ta tillbaka henne, varför skulle de? Riks är Sverigedemokraternas mediaorgan. Om inte SD skall ramla ner på under 10% tills valet 2026 så måste partiet vara stenhårda med att rensa ut dessa foliehattar.
Citera
2022-10-15, 21:11
Medlem
Otroligt skitnödigt av SD att stänga av henne. Men det var väl M, KD och L som krävde det…
Citera
2022-10-15, 21:12
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Så drog en obegåvad, obegåvad kortet, SKÄMMIGT.

Ursäkta?
Citera
2022-10-15, 21:12
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Misstänker nog att Rebecka Fallenkvist kommer att pudla rejält å be om ursäkt.
sedan om ett par veckor eller månader så är hon tillbaka igen på Riks.

Hennes ursäkt kan varken styrkas eller förnekas, även om det är en efterhandskonstruktion.

I ett sms till DN skriver Fallenkvist att hennes inlägg misstolkats.

”Boken utgör en gripande skildring av människans godhet och ondska. Den goda Anne som i de första kapitlen är som vilken ung tjej som helst, hon lever sitt liv i ro och finner ett intresse i killar (vilket jag belyste), ställs i kontrast till nazismens ondska. Min story syftade till det goda och mänskliga hos Anne – inte att förminska ondskan som hon utsattes för”.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fallenkvist-tas-ur-tjanst-fran-sd-efter-uttalande-om-anne-frank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in