2022-10-15, 21:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Samtidigt måste man respektera att hon vågar stå för hennes totalt idiotiska åsikter och plumpa "skämt" men hon bör söka upp ett mera högerextremt parti. Tror inte hon passar in i SD som numera gör precis allt i deras makt för att framstå som ett PK Svensson/arbetarparti.

Jag kan inte påstå att jag sett så mycket faktiska åsikter utan snarare just plumpa skämt, men jag vet förstås inte hur tankarna går i hennes huvud. Sedan kan man förstås tycka att det ska vara högt till tak även inom politiken och att det till och med är ganska uppfriskande med folk som inte är så djävla försiktiga hela tiden, men en viss taktkänsla får man nog ändå ha om man ska verka inom den branschen.

Hur som helst så är hon väl för tillfället redan avstängd från Risk och kanske stannar det vid en tillfällig avstängning, men jag får en känsla av att Fallenkvist inte riktigt kan låta bli att provocera och reta upp folk och då blir hon nog inte, oavsett vad man tycker om det, speciellt långvarig inom SD.
Citera
2022-10-15, 21:03
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja, och kineserna covid, jävla kommunist
Hörrudu!
Citera
2022-10-15, 21:04
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Sammanfattningsvis så tycker hatarna i tråden att hon är en äcklig rumänska som skrivit något som Expo tycker är rasistiskt.

Nej vi tycker bara att hon inte är lämplig som politiker och ledamot då hon saknar de hjärnceller som reglerar konsekvens tänk….
Citera
2022-10-15, 21:05
Medlem
Sd släpper igenom märkliga kvinnor med misstänkta diagnoser. De borde ha med några skärpta brudar över 40
Citera
Medlem
Citat:
Nu dog Anne frank av tyfus och inte av "nazisterna"
Försvarar du "nazisterna" din jävla gris?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det var faktiskt nazisterna som uppfann tyfus, din jävla nazist.

Citat:
Ja, och kineserna covid, jävla kommunist

Lite Ot men där åkte groggen ut över tangentbordet
Citera
2022-10-15, 21:06
Medlem
BenjaminTheDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Men VARFÖR tycker man det är bra att hon uttalar sig om Anne Frank just nu i ett så känsligt läge?

Har Anne Franks sedlighet med svensk invandrings politik att göra? Nej..
Har Anne Franks sedlighet att göra med gäng skjutningar? Nej…

Kan du förklara vad i hennes tajming just nu som är så himla klockrent?

Eller är hon bara en jubelidiot kanske?

Exakt, dumhet o kubik
Citera
Medlem
Rebali179s avatar
Misstänker nog att Rebecka Fallenkvist kommer att pudla rejält å be om ursäkt.
sedan om ett par veckor eller månader så är hon tillbaka igen på Riks.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Om man låser in någon och låter denna svälta ihjäl, har man inte mördat personen då?
I det här fallet spreds tyfus i koncentrationslägret på grund av undermålig hygien, fångarna var inlåsta i sin egen piss och skit, hanterade som boskap.
Ja och det ska väl inte förfölja oss nu och för all framtid och i evighet!? Sen är det väl lättförståeligt att tyskarna servade sina soldater först å koncentrationslägerfångarna sist. Det var krigets fasa då WW2.

Nu har vi WW3 att verkligen oroa oss för å inte vad som tog plats i WW2.

Det VET vi ALLA vid det här laget och till ledsnad å förbannelse vad som då utspelade sig....eller hur?

Handen på hjärtat, visst fan är det erbarmligt tråkigt å höra om dessa jävla minnesdagar jämt å ständigt.

Inte ditt fel och inte mitt och följaktligen inte heller vårt vad som varit för 80 år sen. Det är vad Rebecka gav uttryck för. Heder åt henne - som vågade! En spjutspets är hon för SD så ta hand om henne för hon vill inget illa bara ta ner det högtravande patetiska hyckleriet.
Citera
2022-10-15, 21:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Håller med.

Har inte läst boken, vet inte mycket om Anne Frank öht. Men hur som helst så är hennes uttalande så urbota korkat, till och med för en SD-politiker, att bara hennes oförmåga att förstå detta innan hon öppnade käften torde vara tillräckligt för att hon aldrig mer ska få några politiska uppdrag.
Läste boken i mellanstadieåldern och minns den bra. Finns inte minsta antydan till sedeslöshet och kåthet i den så var Skitenkvist får det ifrån är omöjligt att förstå. AF var kanske lite småförälskad så som unga tonårsflickor är men inget mer. Boken är bara otroligt sorglig och hemsk. Anne Frank var bara 15 år när hon dog i koncentrationsläger (av tyfus tros det).

Fallenkvist är inte vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2022-10-15, 21:08
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sd släpper igenom märkliga kvinnor med misstänkta diagnoser. De borde ha med några skärpta brudar över 40
Du menar som typ Strandhäll eller Annie Lööf.
Citera
2022-10-15, 21:08
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag kan inte påstå att jag sett så mycket faktiska åsikter utan snarare just plumpa skämt, men jag vet förstås inte hur tankarna går i hennes huvud. Sedan kan man förstås tycka att det ska vara högt till tak även inom politiken och att det till och med är ganska uppfriskande med folk som inte är så djävla försiktiga hela tiden, men en viss taktkänsla får man nog ändå ha om man ska verka inom den branschen.

Hur som helst så är hon väl för tillfället redan avstängd från Risk och kanske stannar det vid en tillfällig avstängning, men jag får en känsla av att Fallenkvist inte riktigt kan låta bli att provocera och reta upp folk och då blir hon nog inte, oavsett vad man tycker om det, speciellt långvarig inom SD.
Hon ska bort för gott och glömmas helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in