2022-10-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Men är du helt jävla dum i huvudet eller? tror du inte att muslimska kvinnor tvingar på sina döttrar slöjor när de ska vara på dagis eller i skolan eller?

Du är ju kliniskt dum i huvudet om du inte ser den gemensamma nämnaren.

Du verkar inte vara insatt i så mycket?
Det är manlig kultur som har bestämt att kvinnor ska bära slöja på grund av att män anser sig bli för kåta annars. Kvinnorna i de länderna har inte haft något annat val än att anpassa sig - de måste ju göra det i länder som styrs enbart av mansidioter. Annars hugger män av dem halsen. Typ.
Citera
2022-10-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Samhället måste dock vara extremt hård och kritisk till religiösa lagar, dessa ska ALDRIG kunna stå över svensk lagstiftning. Man kan inte klandra de aom värnar för individens frihet för att idioter vill införa religiösa lagar. Jag är defentivt inte naiv, utan är fullt medveten om att samhället har problem. Det är dock något som samhället måste stå upp emot.

Det finns inte en enda kvinna som egentligen vill gå runt i slöja. De gör det bara för att slippa srämplas som slampor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Du verkar inte vara insatt i så mycket?
Det är manlig kultur som har bestämt att kvinnor ska bära slöja på grund av att män anser sig bli för kåta annars. Kvinnorna i de länderna har inte haft något annat val än att anpassa sig - de måste ju göra det i länder som styrs enbart av mansidioter. Annars hugger män av dem halsen. Typ.

Ja och här i europa så sköt man kvinnor som ville ha rösträtt. Din poäng är?

Jävla mähä.

Du är fan värre än de muslimska männen.
Citera
Medlem
Citat:
Höhöhö det var ju just därför jag tog upp Ku klux klan förut höhöhöhö för att avslöja din dubbelmoral.

.... höhöhöhö.

Du tog upp Ku Klux för att du inte har förmåga att skilja äpplen från päron.
Citera
Medlem
Citat:
Ja och här i europa så sköt man kvinnor som ville ha rösträtt. Din poäng är?

Jag opponerar mig mot ditt påstående att kvinnor skulle vara skyldiga till detta fenomen.
Citera
2022-10-15, 20:45
Medlem
Citat:
Jag opponerar mig mot ditt påstående att kvinnor skulle vara skyldiga till detta fenomen.

Jaha men låt dem sprida sitt förtryck här i Sverige då din jävla idiot.

En sak ska ni veta och det är att det bara kommer att bli värre och värre, varför?

För att idioter i det här landet vill ha det och välkomnar det med öppna armar. Ni förtjänar att bli förtryckta.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-10-15 kl. 20:47.
Citera
2022-10-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Det finns inte en enda kvinna som egentligen vill gå runt i slöja. De gör det bara för att slippa srämplas som slampor.

Det vet inte du.
Själv hörde jag om ett fall om en kvinna, vars man jobbade i Saudiarabien. Hon påstod att hon kunde tycka det var skönt ibland att kunna dölja sig bakom en slöja. Slapp fixa håret, slapp välja kläder och slapp kåta mäns blickar.
Citera
2022-10-15, 20:48
Medlem
Citat:
Dumheter.

Ja, så var det i alla fall. Känns kanske konstigt för män att det finns kvinnor som är trötta på att bli bedömda som auktionsdjur och utstirrade som cirkusdjur av män, när de gör ärenden på stan?
Senast redigerad av FiF 2022-10-15 kl. 20:51.
Citera
2022-10-15, 20:52
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Dumheter.

Alltså somalier fixar håret. De gör en bun som ska synas under slöjan. Ju större bun desto bättre för då kollar männen.
Citera
2022-10-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ja, så var det i alla fall. Känns kanske konstigt för män att det finns kvinnor som är trötta på att bli bedömda som auktionsdjur och utstirrade som cirkusdjur av män, när de gör ärenden på stan?

Och det behöver man ett specialplagg för eller? det är väl bara att gå ut så som man själv behagar och skita i dem.

Tips, sluta sminka dig, ät chips och ta på dig några säckiga kläder så är saken biff. Du är osynlig.
Citera
2022-10-15, 20:54
Medlem
Hussefars avatar
Niqab är ett rätt galet påhitt. Synd om de kvinnor som tvingas bära detta plagg.

Brukar vara för religionsfrihet, men detta är ju enbart kvinnligt förtryck.

Pratar vi enbart något som täcker håret. Ja, då finns det säkert de kvinnor som skulle känna sig kränkta av att det förbjuds. Som att be en rastafari raka av sig sina dreads.
Citera
2022-10-15, 20:57
Medlem
Citat:
Och det behöver man ett specialplagg för eller? det är väl bara att gå ut så som man själv behagar och skita i dem.

Tips, sluta sminka dig, ät chips och ta på dig några säckiga kläder så är saken biff. Du är osynlig.

Du är förvirrad eftersom du inte hänger med i tråden eller ens vad du själv har skrivit. Är du ett troll som är här för att störa bara?
Jag berättade om en kvinna som tyckte att det var skönt att gömma sig bakom en slöja ibland som svar på en annan som påstod att INGEN kvinna ville bära slöja. Givetvis finns det kvinnor som VILL bära slöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in