2022-10-15, 19:37
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Jag lägger i och tar upp nät i de där vindarna, hur kassa kan de där färjorna vara?
Google Maps visade tidigare långa köer till och från Krim men det verkar som ryssen har blockerat den informationen.
Citera
2022-10-15, 19:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det tar kärnvapenroboten Sarmat RS-28 under 60 sekunder att nå Kiev från det att Putin ger order om att trycka på den röda knappen.
I samma ögonblick den slår ner är Kiev med omnejd totalt utplånat på allt mänskligt liv.

Har jag uttryckt mig tydligt nog?

Jo, det skulle den säkert göra, under förutsättning att de 10 stridsspetsarna, ( med en total sprängkraft på ca 30 Nagasakibomber), överlever och riktades emot stor Kiyv området.

Men skulle RySSland göra något så vansinnigt, så skulle, först, tusentals konventionella precisionsmissiler falla över Ryssland och ryska stryrkor. Skulle sedan den ryska cancersvulsten svara med de kärnvapen som, eventuellt, återstår, så skulle alla beboliga områden i RySSland förvandlas till glasöken.

Citera
2022-10-15, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Du är en clown BAB7!

Nu när ryzzarna sitter i skiten börjar du först gasta om fredsförhandlingar precis som Putin, Lavrov och vetoturken försökte med för att få ett avbrott på Ukrainas framgångsrika offensiv i öst.
Misslyckades! Ukrainarna avancerar vidare.
Sedan börjar du hota igen som Putin och Lavrov gjorde innan invasionen av Ukraina. Kommer att misslyckas!

Det enda som kan stoppa kriget nu är att lämna Ukraina omededelbart. Det blir alldeles snart en masslakt av dåligt utrustade, tränade och motiverade ryzzar på Ukrainas mark.
Har du inget samvete? Tänker du med det du sitter på?
Jag tror att du kommer bli överraskad. Allt pekar på att det kommer öppnas upp en till front i Norra Ukraina innan månaden är slut. Det kan vara en fake av Ryssland och Vitryssland, eller så slår dom på.
Citera
2022-10-15, 19:40
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Diktatorns order: Gör stridsflygplanen kärnvapen redo.

Diktatorns order: Gör kärnflygplanen stridsredo

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EEMdP/belarus-och-ryssland-mobiliserar-nara-ukraina-utrustar-med-karnvapen

Vilka stridsflygplan?

Vilka kärnvapen?

Diskutera i bikupor!

Vad blir eftergifterna av att Vitryssland går in med sina trupper?

Samma sak som förra gången, "vi har bara lite öööövbing vid gränsen, vi kommer absolut iiiinte gå in i Ukraina".
Citera
2022-10-15, 19:41
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Putin har ett ökande stöd, nu på hela 81,5 % enligt senaste mätningen från TASS.
Detta redde vi ju ut igår kväll.
Citat:
Itar-Tass, Rysslands informations- och telegrambyrå är en rysk nyhetsbyrå. Byrån är statsägd och har ett 70-tal kontor i Ryssland och omkringliggande länder, samt ett drygt 60-tal kontor i andra länder. Högkvarteret ligger i Moskva.

Tror jag knappast behöver förklara varför deras undersökning bör tas med en stor nypa salt...
Citera
2022-10-15, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Vad blir eftergifterna av att Vitryssland går in med sina trupper?

Samma sak som förra gången, "vi har bara lite öööövbing vid gränsen, vi kommer absolut iiiinte gå in i Ukraina".

Menhåll med om att det skulle elda på lite?
Citera
2022-10-15, 19:42
Bannlyst
Ukraina misslyckades med alla tre offensiver mot Kherson idag också. Men jag antar att eftersom att Biden kräver en mediavinst innan november så har han beordrat hunden Zelensky att kasta soldater på Kherson och hoppas på att det fastnar.
Citera
2022-10-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Mitt tidigare svar blev inte komplett!

Ett annat alternativ är att de mobiliserade ryska trupperna ska tränas upp i Vitryssland av deras armé då ryssen inte har kapacitet att göra detta själv, sen kanske de kommer den via den vägen. Oavsett måste Ukraina utgå ifrån att de kommer den vägen och avsätta personal och utrustning.

Ja det är Putins dröm för att lätta på trycket i öst och på Krim.
Kommer inte att funka.
Så fort Lukashenko börjar skicka trupper, egna som ryska, över gränsen kommer Polen omedelbart förklara krig med Belarus och med nöje invadera landet! Och de kommer att göra det med nöje! Både amerikanarna och polackerna står startklara.
Citera
2022-10-15, 19:46
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Menhåll med om att det skulle elda på lite?

Tror Lukasjenko ska vara jävligt försiktig att dra in sitt folk i ett krig de inte bett om med tanke på alla demonstrationerna som blev efter hans valfusk senast.

Nu hjälpte ju Ryssland till att slå ner demonstrationerna, för Putin behövde ju Vitryssland som förberedelse till att invadera Ukraina.

Så det kan bli svårare nu för Lukasjenko att stoppa eventuella folkuppror när Ryssland inte kan skicka någon hjälp denna gång.
Citera
2022-10-15, 19:47
Bannlyst
Citat:
Putin har ett ökande stöd, nu på hela 81,5 % enligt senaste mätningen från TASS.

Bajs-Putin våldför sig på dina döttrar, analt.

På bästa sändningstid.

In med allt, löskukar, baseballträn, betongpelare - precis allt!

Referendum dagen efter?

"110% stöder Bajs-butin".
Citera
2022-10-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ja, och det är viktigt att upprepa en lögn, med lite tur så kan ju plötsligt någon betrakta det som en sanning.
Eller vad tror du?
Citera
2022-10-15, 19:48
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Det tar kärnvapenroboten Sarmat RS-28 under 60 sekunder att nå Kiev från det att Putin ger order om att trycka på den röda knappen.
I samma ögonblick den slår ner är Kiev med omnejd totalt utplånat på allt mänskligt liv.

Den är rostig och hinner inte komma över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in