Citat:
Ursprungligen postat av
trickydick
Enligt ett tidigare inlägg så har vittnen set henne hoppa in i en stor rostig grå bil. Kanske en Ford eller Toyota.
Rostig tyder på att det är en äldre bil. Stor kan betyda PickUp eller SUV.
Gällande suv så är Honda CRV ofta gråa, men räknas det som en stor bil?
Troligen en högmilad gammal skåpbil som kanske tidigare gått som firmabil på grusvägar. Därav mycket rost pga stenskott och som senare köpts av någon som inte har så gott ställt.
Rosten är väl annars inte ett stort problem i varken Timrå eller Kramfors trakten.
Den du citerade skrev att han sett en silvergrå Mercedes i hög fart. Den bilen bör inte avskrivas.
Må hända är jag lite fördomsfull. Men rostiga gamla skåpbilar körs många ggr av folk från öst. Med tiggeri som inkomst.