2022-10-15, 18:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Okej, så vilka andra SM guld är det som de vann då?
2011.
Citera
2022-10-15, 21:10
Medlem
Malmö FF ångradre lite att man dödade rivalerna IFK Malmö. Göteborg och Stockholm hade sina derbyn. Så man lyfte Helsingborg, så att man även skulle ha ett derby. Men sedan blev helsingborgarna tokiga och fattade inte att man bara var en hjälp för att skapa intresse för Malmö FF. Så man tog sin hand ifrån dem och låter dem nu stilla försvinna ner ett par divisioner vilket var vekligheten då man valde att lyfta upp dem.
Citera
2022-10-16, 01:14
Medlem
Skarparattarns avatar
Övertygad om att granen kommer få gå nu. HIF behöver nytt blod om dom ska komma upp igen. Rensa i spelartruppen behövs också. Den enda jag kan tänka mig i AIK är Taha Ali. Resten är medelmåttor i mina ögon.
Citera
2022-10-16, 01:15
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Håller inte med om det. Vid vinst i eftermiddag har vi återigen allt i egna händer. Vid förlust, ja då är jag beredd att hålla med om att det är kört.

Tror dock vi besegrar Varberg.

Haha höll inte du på ÖFK nyss?
Citera
2022-10-16, 01:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
HIF en storklubb? De nådde Allsvenskan först i 92/93 ca, och härjade i mitten/bottenskiktet fram tills vann SM guld i 99, och det är väl det enda SM guldet som de har vunnit under nyare tider?

Tycker inte att Helsingborg ska rangeras högre än klubbar som tex HBK eller KFF.

Dom torskade guldet mot AIK i sista omgången 98. Dom vann 99 och senast 2011. Dock verkar all vinnarkultur vara borta från den klubben nuförtiden.
Citera
2022-10-16, 09:08
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha höll inte du på ÖFK nyss?

Nej. Jag har aldrig hållit på Östersund men då man bor i Norrland har man bra koll på både Sundsvall och Östersund.
Citera
2022-10-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Övertygad om att granen kommer få gå nu. HIF behöver nytt blod om dom ska komma upp igen. Rensa i spelartruppen behövs också. Den enda jag kan tänka mig i AIK är Taha Ali. Resten är medelmåttor i mina ögon.
Taha Ali är överskattad tyvärr. Jag hade inte gråtit över att bli av med honom. Den ende spelaren som får godkänt för gårdagens insats är Philip Reinhold. Där har vi en spelare som inte lägger några fingrar emellan.

Man ska dock säga till Granens försvar att han inte haft en optimal organisation att jobba med. Rykten säger t ex att han ville ha hem Alexander Gerndt men att han inte fick det på grund utav att klubbchef Joel Sandborg är så jävla PK. Han satsar till exempel hellre pengar på ett i bästa fall meningslöst damlag, istället för att anställa en professionell scout. HIF är ensamma i Allsvenskan om att inte ha en scout som kartlägger spelare inför värvningar. Nästan alla i Superettan har det också.
Citera
2022-10-17, 11:28
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Taha Ali är överskattad tyvärr. Jag hade inte gråtit över att bli av med honom. Den ende spelaren som får godkänt för gårdagens insats är Philip Reinhold. Där har vi en spelare som inte lägger några fingrar emellan.

Man ska dock säga till Granens försvar att han inte haft en optimal organisation att jobba med. Rykten säger t ex att han ville ha hem Alexander Gerndt men att han inte fick det på grund utav att klubbchef Joel Sandborg är så jävla PK. Han satsar till exempel hellre pengar på ett i bästa fall meningslöst damlag, istället för att anställa en professionell scout. HIF är ensamma i Allsvenskan om att inte ha en scout som kartlägger spelare inför värvningar. Nästan alla i Superettan har det också.

Taha Ali känns som en spelare som skulle göra succé i Häcken eller Norrköping nästa år.
Tror han hämmas av att spela i ett bottenlag.
Citera
2022-10-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Taha Ali känns som en spelare som skulle göra succé i Häcken eller Norrköping nästa år.
Tror han hämmas av att spela i ett bottenlag.
Du anar inte hur frustrerande det är att se honom dribbla av en spelare bara för att springa rakt in i två andra. Han släpper ju fan inte bollen!
Citera
2022-10-17, 11:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Du anar inte hur frustrerande det är att se honom dribbla av en spelare bara för att springa rakt in i två andra. Han släpper ju fan inte bollen!

Sant. Lite egenkär

Gerndt hade varit en bra striker för HIF.
Hans tokiga kärring är väl på Gotland?
Citera
2022-10-17, 12:40
Citat:
Jo jag antar. Jag såg trots allt honom ta sm-guld med Bajen futsal för två år sedan.

Jag vidhåller att i ett bättre lag så kommer det finnas spelare att passa i större utsträckning.
Citera
2022-10-17, 13:29
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Exakt. Killen saknar spelsinne, rätt rejält dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in