2022-10-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vart var det som avspärrningarna ryktades vara någonstans?
Det finns ett område som heter Finnmarken. Det ligger ca 1 mil utanför Kramfors. Sök efter Finnmarken på Google maps så borde du hitta det. Det går en väg från Kramfors som heter Finnmarksvägen. Följer man den så kommer man fran till väg 331 som går mellan Timrå och Sollefteå....
Citera
2022-10-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskutt2
Det finns ett område som heter Finnmarken. Det ligger ca 1 mil utanför Kramfors. Sök efter Finnmarken på Google maps så borde du hitta det. Det går en väg från Kramfors som heter Finnmarksvägen. Följer man den så kommer man fran till väg 331 som går mellan Timrå och Sollefteå....
Om man åker en annan väg så kommer man ut vid Härnösand va?är det samma väg du menar? Enbart skogsväg, lite hus efter vägen, sommarställen mestadels, brukade vara där borta mycket förr för å leta svamp o råkade komma ut i hsand minns jag
Citera
2022-10-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vart var det som avspärrningarna ryktades vara någonstans?

Finnmarken hörde jag men området är
rätt stort. Vägen heter finnmarksvägen men vi ortsbor kallar hela området där uppe för finnmarken. Går dessutom att åka ”bakvägen” Sollefteå- Sundsvall då passerar man finnmarken.
Citera
2022-10-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Om man åker en annan väg så kommer man ut vid Härnösand va?är det samma väg du menar? Enbart skogsväg, lite hus efter vägen, sommarställen mestadels, brukade vara där borta mycket förr för å leta svamp o råkade komma ut i hsand minns jag

Nä det känns inte som att vi pratar om samma väg. Finnmarksvägen är asfalterad fram till Storvattnet har jag för mig. Sedan så blir det grusväg fram till Viksjö.
Sök efter Mjövattnet så tror jag att du kommer att se vilken väg jag menar.
Citera
2022-10-15, 17:40
Medlem
Har varit i finnmarken och jobbat för några år sedan. 3 eller fyra olika master varav en är ett länktorn. Otroligt stort skogsområde. Lika otroligt mycket snö just i det området vintertid.
Hoppas tjejen hittas välbehållen och inte där uppe någonstans.
Vägen 331 Timrå - Kramfors går rakt förbi just finnmarken.
Citera
2022-10-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskutt2
Nä det känns inte som att vi pratar om samma väg. Finnmarksvägen är asfalterad fram till Storvattnet har jag för mig. Sedan så blir det grusväg fram till Viksjö.
Sök efter Mjövattnet så tror jag att du kommer att se vilken väg jag menar.

Jorå de är samma väg men vägen delar sig på ett ställe .. Och om ja läser kartan rätt dvs

Viksjö precis, de är ju precis innan hsand de
Senast redigerad av kalabalik13 2022-10-15 kl. 17:47.
Citera
2022-10-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordAmok
Har varit i finnmarken och jobbat för några år sedan. 3 eller fyra olika master varav en är ett länktorn. Otroligt stort skogsområde. Lika otroligt mycket snö just i det området vintertid.
Hoppas tjejen hittas välbehållen och inte där uppe någonstans.
Vägen 331 Timrå - Kramfors går rakt förbi just finnmarken.

Inte en chans att hon kommer hittas välbehållen.
Hon har alltid haft kontakt med sin familj . Och helt plötsligt upphör det
Hon har varit utan sitt bankomatkort i en vecka nu .
Hennes telefon har varit av i 4/5 dagar nu.
Hon har blivit upphämtad i Timrå , syns på ett hotell och sen spårlöst försvunnen.

Inte en chans i världen att hon lever . Iaf 99,9 % att hon är död . 0.1 % att hon hålls i en källare
Citera
2022-10-15, 17:50
Medlem
Ryktet säger att dom ska ut med båt på storvattnet i finnmarken nu
Citera
2022-10-15, 17:50
Medlem
"Från åklagarmyndighetens presstjänst meddelades på lördag eftermiddag att mannen blev förhörd på fredagen då han anhölls. Mer information lämnas inte från åklagaren på lördagen."

Är jag trögtänkt eller?
Menar dom att dom inte går ut med mer info idag eller att det inte finns mer info att ge
Citera
2022-10-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davokan46

Nä lägg av... Magen vände sig ut och in nu. Kanske han har erkänt han som sitter anhållen
Finnmarken va bland de första ställen jag nämnde o tänkte på när hon försvann. Tänkte de måste vara omöjligt för polisen att hitta om ngn dumpar en kropp där.
Senast redigerad av kalabalik13 2022-10-15 kl. 17:55.
Citera
2022-10-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
"Från åklagarmyndighetens presstjänst meddelades på lördag eftermiddag att mannen blev förhörd på fredagen då han anhölls. Mer information lämnas inte från åklagaren på lördagen."

Är jag trögtänkt eller?
Menar dom att dom inte går ut med mer info idag eller att det inte finns mer info att ge

Jag tolkar det som att det är all info dom vill/kan gå ut med.
Citera
2022-10-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davokan46

Tack för info.

Vad är storvattnet i Finnmarken? Någon som vill förklara för en skåning. En sjö? Eller något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in