Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
Är du en sån som tycker att all kritik som är riktad mot judar (antingen personligen eller som grupp) är antisemitism?
Jag har inte personligen läst boken men Rebecka har naturligtvis rätt att utrycka sina åsikter, precis som alla andra.
Några som absolut borde vara för det fria ordet är ju just judar, det verkar dock ha slått bakut och blivit dessa som främst förespråkar censur.
Naturligtvis har Rebecka Fallenkvist rätt att göra och tycka vad hon vill. Jag har rätt att kräkas i plenisalen och offentligt tycka att Ceauseco var en hyvens diktator. Men det gör mig inte lämplig som politiker.
Du verkar blanda ihop yttrandefrihet med rätten att få förtroendet att inneha politiska poster.
Den här damen är ledamot av Stockholms region fullmäktige. Hon har alltså redan politisk makt och var dessutom någon slags påläggskalv inom Sd. Åtminstone verkar hon själv ha haft ambitionen att göra storstilad politisk karriär.
Politisk makt betyder att hon har makt att ta politiska beslut som påverkar ett stort antal människors liv.
Så länge hon inte sitter i en maktposition så skiter väl alla i vad den här idioten tycker.