2022-10-15, 15:09
Medlem
Jag tror inte hon är nazist men ganska omdömeslös och har trampat i klaveret 2 gånger på kort tid så hoppas att hon blir petad från Riks, skulle vara skönt att slippa hennes barnsliga gapande där.
Citera
2022-10-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Just denna händelse är verkligen inte fel på något vis dock, säger mer om omvärlden än henne.
Hon är en idiot.
Citera
2022-10-15, 15:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag tror du missförstår om du tror det avgörande är huruvida AF faktiskt var sedeslös eller inte.

Men är det en viktig fråga för dig och Rebecca att driva så önskar jag lycka till.
Kanske lämpligare att ni söker er till ett mindre judiskt parti i så fall

Fast jag tycker att man måste få säga sanningen i alla lägen. Alla som dog i koncentrationslägren var inte helgon (förmodligen var det bara någon enstaka kristen präst som var det, och en av dem blev ju helgonförklarad på riktigt också). Att man ska behöva förtiga de dödas fel och brister under livstiden, på grund av att de dog på ett hemskt sätt, är inte heller riktigt. Och särskilt inte så här långt efteråt. Herregud, det skojas ju redan friskt om Estoniakatastrofen t.ex., har gjorts länge. Och koncentrationslägren i WWII var för 80 år sedan.
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Herrejösses så löjligt. Människor måste få ha sina åsikter oavsett hur avskyvärda åsikterna må vara. Om Fallenqvist tycker att Anne Frank framstår som sedeslös och kåt så för hon väl tycka det (och uttrycka det). Det är inte hela världen.

Om vi börjar fördöma människor på basen av deras åsikter är vi inte bättre än nazisterna själva.
Ditt påstående är inte logiskt. Rebecca fördömde precis (med nedsättande ordalag) en 15-åring på basen av hennes dagbok skriven för 80 år sedan. Nej, så gör inte en vuxen människa, särskilt inte på nätet.
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon är en idiot.

Det hon skrev är fortfarande sant.
Citera
2022-10-15, 15:12
Medlem
fjantigt att stänga av henne för det där. jag tycker att Anne Frank är en ganska så perverterad bok faktiskt.

vilket land kommer fallenkvist ifrån?

turkiet? albanien?

https://pbs.twimg.com/media/FZe03qDXgAEIlrb.jpg:large
Citera
2022-10-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Herrejösses så löjligt. Människor måste få ha sina åsikter oavsett hur avskyvärda åsikterna må vara. Om Fallenqvist tycker att Anne Frank framstår som sedeslös och kåt så för hon väl tycka det (och uttrycka det). Det är inte hela världen.

Om vi börjar fördöma människor på basen av deras åsikter är vi inte bättre än nazisterna själva.

Vem säger att hon inte får tycka att AF är en hora? Har polisen plockat in henne?

Judarna har lika stor rätt att tycka något tillbaka.

Varför SD är missnöjda kan du själv räkna ut
Senast redigerad av kalle632 2022-10-15 kl. 15:14.
Citera
2022-10-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag skulle inte heller säga ovanstående under mitt riktiga namn. Vi har nu den trånga åsiktskorridor som vi har...
Snarare är det så att just hon med sin meritlista från valnatten och musikval inte kan bete sig så utan att skada sitt parti.
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om man inte ens läst boken, inte vet något om innehållet, inte kan skriva hennes namn korrekt osv så ska man nog inte tala om respekt. Flera har skrivit att man inte får kommentera eller reagera på innehållet. Så åsiktsfriheten och yttrandefriheten ska kväsas åtminstone när gäller Frank? Var släpper man ens en bok med sexuellt innehåll om det är så fel att reagera på att det är mycket sexuellt innehåll? Då borde logiskt boken aldrig ha släppts i sådant skick?
Du väljer att fortsätta rida omkring på din käpphäst. Trevlig ritt!
Citera
2022-10-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag tycker att man måste få säga sanningen i alla lägen. Alla som dog i koncentrationslägren var inte helgon (förmodligen var det bara någon enstaka kristen präst som var det, och en av dem blev ju helgonförklarad på riktigt också). Att man ska behöva förtiga de dödas fel och brister under livstiden, på grund av att de dog på ett hemskt sätt, är inte heller riktigt. Och särskilt inte så här långt efteråt. Herregud, det skojas ju redan friskt om Estoniakatastrofen t.ex., har gjorts länge. Och koncentrationslägren i WWII var för 80 år sedan.

Det får man göra. Sen verkar SD tycka att det inte gagnar deras kampf och då måste de få lov att vidta lämpliga åtgärder
Citera
2022-10-15, 15:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Läs boken själva, så begriper ni att hon har rätt.

Vi orkar inte, vad står det där? Hon var bara 13-15 år så lite förvånande om hon skriver om sexuella tankar så mycket.
Citera
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Ett litet barn kan bara vara sexuell för en pedofil. Hennes tolkning är konstig.
Haha! Det måste vara det mest långsökta försöket till smutskastning jag någonsin sett!
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Varför råkar det vara uppenbar antisemitism hon häver ur sig?
Hon tramsar om saker som gör många upprörda. Det är varken seriös antisemitism eller på gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in