2022-10-15, 15:02
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Varken bruden eller åsnan tråden förstår vad sedeslös betyder. Det är rätt uppenbart.

Vem fan uttalar sig förresten om AF innan man läst klart hela boken.

Dum så att klockan stannar
Det visar ju hur störd hon verkligen är.
Detta är ingen roman, det är en flickas personliga dagbok och alla vet innan dom läst boken vad som hände henne i slutändan.
Att då skriva "alltså jag har bara läst 50 sidor och hon framstår bara som kåt!" tyder ju på att hon är riktigt jävla empatistörd.
Citera
2022-10-15, 15:02
Medlem
cerns avatar
Tänk att en liten flicka från andra världskriget kan få en aktiv politiker i Sverige att bli kickad från tjänsten 2022
Citera
2022-10-15, 15:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Varken bruden eller åsnan tråden förstår vad sedeslös betyder. Det är rätt uppenbart.

Vem fan uttalar sig förresten om AF innan man läst klart hela boken.

Dum så att klockan stannar
Citat:
omoralisk, lättsinnig, lösaktig, osedlig, lössläppt; förfallen, lysten, liderlig, utsvävande, syndig

Nu har jag inte läst boken men skulle tro att det är normala tankar tonåringar har. Förmodligen ett dumt uttalande. Men reaktionerna är nog minst lika dumma.
Senast redigerad av okok1 2022-10-15 kl. 15:06.
Citera
2022-10-15, 15:04
Medlem
swebarbs avatar
Nu är hon tagen ur tjänst pga sitt uttalande.

Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist tas ur tjänst efter ett inlägg på Instagram där hon beskriver Anne Frank som ”kåtheten själv”. Fallenkvist är programledare för SD:s mediekanal Riks och valdes nyligen in som ledamot i Stockholms regionfullmäktige.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fallenkvist-tas-ur-tjanst-fran-sd-efter-uttalande-om-anne-frank
Citera
2022-10-15, 15:04
Medlem
Herrejösses så löjligt. Människor måste få ha sina åsikter oavsett hur avskyvärda åsikterna må vara. Om Fallenqvist tycker att Anne Frank framstår som sedeslös och kåt så för hon väl tycka det (och uttrycka det). Det är inte hela världen.

Om vi börjar fördöma människor på basen av deras åsikter är vi inte bättre än nazisterna själva.
Citera
2022-10-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju sant. Jag läste den boken när jag var lika gammal som Anne Frank när hon skrev den (runt 14 år), och jag blev chockad över att en ung flicka i min egen ålder kunde ha så fula tankar. Bland annat tog hon hankatten och tittade på dess könsorgan, och beskrev detta i dagboken på ett obehagligt sätt. Vid ett annat tillfälle skrev hon att hon föll i extas över en staty föreställande en naken kvinna. Hon spekulerade hela tiden i de sexuella relationerna bland andra gömda.

Det fanns bara en ung man i det där gårdshuset, och från början beskrev hon honom i mycket negativa ordalag. Men eftersom det bara fanns han, så blev Anne och hennes syster rivaler om denne man. Anne blev tillsammans med honom, och då blev systern alldeles galen, eftersom hon "inte hade möjlighet att träffa någon". Hon var bara 18, och hade ju tid. (Eller - nu hade hon inte det eftersom hon dog i ett koncentrationsläger, men det handlade inte om det. Hon var kåt helt enkelt.)

Dessutom kom det fram för bara några månader eller något år sedan, att det fanns ÄNNU fulare saker i dagboken. Forskarna hade hittat sidor som hon hade klistrat ihop, och som de hade öppnat.

Man kan väl ha två tankar i huvudet samtidigt? De här systrarna var uppenbarligen översexuella på ett osunt sätt - vare sig detta beror på att de var judinnor eller inte, det lämnar jag osagt. Det gör ju inte, att man för den sakens skull tycker att det var rätt att de skulle dö i ett koncentrationsläger. Men alla som dog i koncentrationslägret var naturligtvis inte helgon, och att ge en förskönande bild av dem är inte heller rätt.

Anne Frank var inte "a pale virgin shrouded in snow" eller "a fair maiden with quiet eyes". Live with it!

Jag tror du missförstår om du tror det avgörande är huruvida AF faktiskt var sedeslös eller inte.

Men är det en viktig fråga för dig och Rebecca att driva så önskar jag lycka till.
Kanske lämpligare att ni söker er till ett mindre judiskt parti i så fall
Citera
2022-10-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Anne Franks dagbok är sedan länge avslöjad som den bluff som den är. Att inte få ha åsikter om innehållet i en bok är givetvis bara sjukt så ni blattar som inte vill ha yttrandefrihet kommer snart tvingas lämna för er fascism hör inte hemma här.
Jaha? Kan du länka till något som bevisar att den är fejk?
Citera
2022-10-15, 15:06
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Har sossarna stängt av den heilande Ida Karkiainen än förresten eller har vi en högt uppsatt nazist i sveriges största parti?

Hon ida gjorde väl av avbön att det bara var på skoj.

Olämpligt beteende naturligtvis.

Skillnade ang SD trollet är ju att han aldrig skulle be om ursäkt eller nått liknande. Trollet har ju aldrig fel!
Citera
2022-10-15, 15:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jews got that juice.
Men inte vi goys som det verkar, i detta fall goys från Rumänien.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
För mig är det uppenbart varför hon borde få kicken, och egentligen borde fått det för länge sen. Vad bidrar hon egentligen med?

I ena vågskålen så ligger klantiga saker på fyllan och konstant dåliga uttalanden. I den andra vågskålen ligger väl egentligen ingenting? Hon är bara pubertal, pinsam och framstår som direkt jävla dum i huvudet när hon öppnar käften. Ett mirakel att hon ens finns fick vara kvar efter hell seger fadäsen.

SD blir ett bättre parti utan henne, hoppas hon inte får komma tillbaka.

Exakt. Hon har inte bidragit med något som främjar SD, snarare är hon en fara för SD och deras framtid nu när de har fått inflytande på Sveriges politik. Dom behöver omgående göra sig av med dessa avarter för att visa att dom är seriösa för sina väljare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Varför skulle riks lägga ner pga RF:s tramserier? Du har tydligen inte sett programmet. Finns flera andra som är seriösa och kunniga som Rickard Sörman, Christopher Jarnnvall, Tina von Schinkel, Denice W

Jag tycker att Riks skall lägga av med ALLA personhopp. De förlorar på det. Richard Sörman sade en gång om Annie Lööf eller om det var Annika Strandhäll att hon hade kalla ögon, som en kallblick.

Där tänkte jag: aj, aj, aj Riks kommer förlora på detta.
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men hon är ju inte antisemit. Det är hela grejen. Hon bara häver ur sig grejer utan minsta tanke på karriären
Varför råkar det vara uppenbar antisemitism hon häver ur sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in