2022-10-15, 14:31
Avslutad
SVT skriver samma sak, att det är mycket sådant innehåll i boken. Om jag konstaterar att huvudpersonen verkar kåt, så respekterar jag inte demokrati och rättigheter? Det dummaste jag läst!
Citera
2022-10-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Enligt SVT innehåller den mycket sexuella fantasier och tankar. Men det får man ju tydligen inte tycka och skriva så det är väldigt märkligt att SVT skriver så.

Skriver SVT att Anne frank var sedeslös?
Citera
2022-10-15, 14:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Referera till källa var ytterligare detaljer i hennes dagbok kommit fram kan handla om/hur de kommit fram efter så många år eller så existerar inte källan du hänvisar till.

"Har man sagt A får man säga B…"

https://www.history.com/news/anne-frank-diary-hidden-pages-discovery

Now, officials from the Anne Frank House in Amsterdam have announced the discovery of two previously unknown pages of her diary—material that reveals an earthier side of its teenage author.

The previously unknown writing was discovered behind brown paper that covers up two pages in Frank’s diary. In 2016, conservators took photos of the condition of the diary during a routine check. This time, advanced imaging technology revealed the text beneath the pages.

Frank apparently began an entry on September 28, 1942, then ruined the pages. “I’ll use this spoiled page to write down ‘dirty’ jokes,” she wrote—then listed four, along with an imagined lesson on sex education and some information on prostitutes. “At the end she explicitly names her father, Otto, who had been in Paris and saw houses with prostitutes,” the Anne Frank House writes.

Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Poängen är inte Anne Franks tonårshormoner, utan att den rumänska folkutbytaren Neagu inte har vett att uttrycka sig på ett sätt som gynnar det egna partiet.

Jo, jag skulle inte heller säga ovanstående under mitt riktiga namn. Vi har nu den trånga åsiktskorridor som vi har...
Citera
2022-10-15, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Du har nog svårt med språket om du inte uppfattar de enorma nyansskillnaderna där och här. De flesta människor skulle inte jämställa inte SVT:s artikel med att kalla Anne Frank för sedeslös.

Hahahaha, du är kränkt å Anne Franks vägnar för att någon sa att hon verkade kåt och sedeslös, snart 80 år efter hennes död, i en bok som i det närmaste får betraktas som fiktiv i dessa delar.
Citera
2022-10-15, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Är hon en sosseinfiltratör måntro. Skicka iväg henne till afs.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fallenkvist-tas-ur-tjanst-fran-sd-efter-uttalande-om-anne-frank

Många som tror att rumänskan blir frontfigur för AFS härnäst, tror du likaså?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Kåtheten själv? Är det rumänhorans beskrivning av sig själv ?
Kanske Fallenkvist kan bli den första att utvisas med hjälp av SD's nya lag "Utvisning på grund av bristande vandel"?
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du kallar det professionellt troll men det är ren nazism visselblåsning

Ja, det är det. Att Fallenkvist ägnar sig åt löjlig karaktärsmord på just Anne Frank är ingen slump. Att hon heilar är inte heller någon slump.
Citera
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Varför blir folk så upprörda över vad den där övervintrade fjortisbimbon gör och säger?
Citera
2022-10-15, 14:35
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SVT skriver samma sak, att det är mycket sådant innehåll i boken. Om jag konstaterar att huvudpersonen verkar kåt, så respekterar jag inte demokrati och rättigheter? Det dummaste jag läst!
Skrev SVT att Anne Frank var sedeslös och "som kåtheten själv", alltså med andra ord en kåt hora?
Citera
2022-10-15, 14:35
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Ja det är väl inte Anne själv som skrivit utan hennes pappa, vilket bara gör honom till ännu en perverterad jude. Knappast spektakulärt att han satt där på kammaren och skrev sexfantasier om sin dotter.
Jo, läser man boken är det iaf. uppenbart att det inte är ett barn som skrivit den.
Citera
2022-10-15, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Skrev SVT att Anne Frank var sedeslös och "som kåtheten själv", alltså med andra ord en kåt hora?

Det är din felaktiga tolkning av orden.

Att den innehåller mycket sexuella tankar och fantasier. Det fick man ju inte tycka enligt många vänsterfånar.
Citera
2022-10-15, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.history.com/news/anne-frank-diary-hidden-pages-discovery

Now, officials from the Anne Frank House in Amsterdam have announced the discovery of two previously unknown pages of her diary—material that reveals an earthier side of its teenage author.

The previously unknown writing was discovered behind brown paper that covers up two pages in Frank’s diary. In 2016, conservators took photos of the condition of the diary during a routine check. This time, advanced imaging technology revealed the text beneath the pages.

Frank apparently began an entry on September 28, 1942, then ruined the pages. “I’ll use this spoiled page to write down ‘dirty’ jokes,” she wrote—then listed four, along with an imagined lesson on sex education and some information on prostitutes. “At the end she explicitly names her father, Otto, who had been in Paris and saw houses with prostitutes,” the Anne Frank House writes.

Jo, jag skulle inte heller säga ovanstående under mitt riktiga namn. Vi har nu den trånga åsiktskorridor som vi har...

Den texten du beskriver, finns den i någon tryckt upplaga i svenska handeln? Eller bara något som finns opublicerat?

Rumänskan Fallenkvist må ha varit duktig på Rikstv, men ibland måste man tänka några steg längre fram.

SD kör nu med dunderfart längs motorvägen i maxfart och verkar ha släppt av Rebecca någonstans på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in