2022-10-15, 13:25
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så bara för att man anser sig ha rätt så är det lämpligt att twittra om det?

Om Peter Hultqvist skulle twittra att Margot Robbies röv är het i Wolf of Wall Street tycker du att han BORDE twittra det? HAN HAR JU RÄTT JU! FÅR MAN INTE HA NÅN JÄVLA ÅSIKT I DET HÄR LANDET LÄNGRE?

Jag skulle nog inte sitta högröd av ilska och gråtskrika på internet i alla fall
Citera
2022-10-15, 13:26
Medlem
Dum fråga: varför tycker ni att Anne Frank var kåt, vissa har skrivit det här i inlägget. Hon var 13 år (tror jag) hon drömde om en pojkvän. Är man då kåt?
För kåthet för mig är rå sex, rent knull, djurisk sex, inga känslor.

Anne DRÖMDE om kärlek, det är väll inte att vara kåt?

Fattar inte hur vissa tänker...och nej jag är inte Dagny 87 år, utan jag en kvinna typ 50 år yngre än 87 år.
Citera
Medlem
Bara tidsfråga innan man kliver fel om man skoja som hon gör.
Jag fattar inte ett skämtet bara. Har inte läst boken men jag har ju läst om henne och hon satt ju inlåst på gömd vind i flera år.

Vad är humor i ett säga att hon är sedeslös och kåtbock. Det kanske man hade skojat om en oskuld nunna men nu är det väl 14 åring barn har jag för mig.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vi kan anse det olämpligt, men bör det verkligen bli en mediastorm av inlägget? Skulle ju vara en annan femma om han som försvarsminister gick ut med att han anser att Sverige genast bör anfalla Ryssland för att återtaga Finland.

Klart det blir mediestorm när en SDare smädar ett judebarn som dog i förintelsen. Om man vet NÅGONTING så är det EXAKT sånt som medierna hugger på.
Citera
2022-10-15, 13:28
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Synd att Fallenkvist föll på eget grepp. Hennes moraluppfanning om sedeslöshet hos barn- och unga och skapelseläran med Julia Kronlid skulle kunnat blivit en bra kombo..

Vilket jävla radarpar! Visste inte att så många svenskar var så gudfruktiga.
Citera
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Var det inte Annes far, Otto Frank, som på eget bevåg lade till de mer kåtstinna avsnitten till flickans dagbok innan den publicerades? Har väl förekommit anklagelser om övergrepp sedan familjen gick under jorden i Amsterdam
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ja det är sant.. Undrar om Fallenkvist kommer att uteslutas helt och hållet nu.

Ja, SD är inte kända för att försvara sina företrädare som har råkat hamna i blåsväder. Det behövs inte mycket för att SD-ledningen skall skita på sig.
Citera
2022-10-15, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Läs boken själva, så begriper ni att hon har rätt.

Precis. Men dom som gnäller har ju uppenbarligen inte läst boken och förstår inte aspekten.

Citat:
Jag blev nyfiken på att läsa boken.

Du skapar alltså en tråd och kallar henne och andra en massa saker, men du har inte själv läst boken och förstår inte att det finns sådant innehåll i boken. Det säger ju mest om dig, inte om henne som skriver om just innehållet i en jävla bok.
Citera
2022-10-15, 13:29
Medlem
Jag har faktiskt inte läst Anne Franks jude-dagbok, vad är det som gör att hon är kåtheten själv?

Ganska säker på att Rebecka läser det här, gillar dig stenhårt (hehe) 👍
Citera
2022-10-15, 13:30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Nu är jag i såväl fel åldersspann som könskategori, men är inte det ganska typiskt för 14-åriga heterotjejer att tänka mycket på sex? Varför skulle de annars börja skriva (hemliga) dagböcker?

För övrigt, lite vid sidan om temat, lär det ha varit så att när kvinnorna som kom till Sverige med de vita bussarna från Ravensbrück ätit upp sig till menstruationsnivå och vilat sig lite, var de väldigt "på", om man säger så. Har jag sett någonstans, minns inte var eller i vilket sammanhang.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-10-15 kl. 13:34.
Citera
2022-10-15, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jag har faktiskt inte läst Anne Franks jude-dagbok, vad är det som gör att hon är kåtheten själv?

Ganska säker på att Rebecka läser det här, gillar dig stenhårt (hehe) 👍

Läs boken eller sök på ämnet så får du exempel. Varför skulle man inte få tycka att en bok innehåller mycket sex? Varför är det konstigt eller fel?
Citera
2022-10-15, 13:31
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Var det inte Annes far, Otto Frank, som på eget bevåg lade till de mer kåtstinna avsnitten till flickans dagbok innan den publicerades? Har väl förekommit anklagelser om övergrepp sedan familjen gick under jorden i Amsterdam

Tvärtom. Otto tog bort dessa stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in