2022-10-15, 11:41
Medlem
Ingen som hört och sett något ingripande fredag eftermiddag??

Undrar om det är någon av personerna vi misstänkt eller om det är någon helt annan
Citera
2022-10-15, 11:45
Medlem
Det här kanske redan tagits upp, ber om ursäkt då men jag reagerade på hennes vikt i förhållande till hennes längd som står i Expressen. Hon ska vara 155 cm lång och väga 40 kg, en väldigt liten tjej då, på gränsen till mager nästan.
Citera
2022-10-15, 11:48
Medlem
Polisen har kört igenom Timrå centrum iaf två gånger idag.
Citera
2022-10-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tekoppen1989
Det här kanske redan tagits upp, ber om ursäkt då men jag reagerade på hennes vikt i förhållande till hennes längd som står i Expressen. Hon ska vara 155 cm lång och väga 40 kg, en väldigt liten tjej då, på gränsen till mager nästan.

Känns som att hon är sjukt liten då. Hon måste se ut som en spagetti.
Citera
2022-10-15, 12:06
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekoppen1989
Klart underviktig.Kan vara farligt för hälsan att väga så lite.
En normal kvinna som är 155 cm bör vägs minst 49 kg.
Citera
2022-10-15, 12:18
Medlem
Här står det att personen greps på lördagen

Citat:
Tidigare i veckan inledde polisen en utredning gällande människorov. På lördagen greps en person skäligen misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande, skriver polisen på sin sajt.

https://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-kvinna-misstankt-bortrovad/
Citera
2022-10-15, 12:19
Medlem
Hur kan man ta reda på vem som är anhållen?
Citera
2022-10-15, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här står det att personen greps på lördagen

https://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-kvinna-misstankt-bortrovad/
Undrar vilken dag som är rätt
Citera
2022-10-15, 12:22
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Klart underviktig.Kan vara farligt för hälsan att väga så lite.
En normal kvinna som är 155 cm bör vägs minst 49 kg.

Jag är 155cm och väger 47kg och ser absolut inte jättesmal ut. Har liksom fött fem barn haha. Är man kort kan man väga rätt lite utan att det ser konstigt ut. Men jag tror inte de vet hennes exakta vikt faktiskt. Skulle tro, utifrån bilderna, att hon väger som ungefär som jag. Sen kan hon ju vara 152 cm och då är plötsligt hennes vikt helt normal i förhållande till längden.

Edit: inte för att det spelar någon som helst roll? Många med autism till exempel är väldigt restriktiva med maten och äter väldigt lite. Då blir de smala.
Citera
2022-10-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Undrar vilken dag som är rätt

Han greps säkert inatt efter dom kollat filmerna från hallstaberget, därför det blir luddigt om det var fredag eller lördag.
Det är vad jag tror iaf
Citera
2022-10-15, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
Han greps säkert inatt efter dom kollat filmerna från hallstaberget, därför det blir luddigt om det var fredag eller lördag.
Det är vad jag tror iaf
Precis,det är säkert så som du säger.
Citera
2022-10-15, 12:29
Medlem
”Polisen bekräftar nu att en person sitter anhållen skäligen misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande.
Kvinnan är ännu inte påträffad och sökarbetet fortsätter med oförminskad kraft.”

Med andra ord så tiger den anhållna. Och här ska man på det har klart för sig att kidnappningsfall i princip aldrig förekommer i Sverige. Skulle han ha henne tillfångatagen? Under en veckas tid? NJA.

Tyvärr så är hon död. Nu är bara en fråga kring vad han gjort av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in