2022-10-15, 07:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Ja, hon är korkad.
Det är pga idioter som hon och Björn Söder aldrig kan hålla käften det tagit så lång tid för SD att få någon makt.
Sparka henne.

Företrädare för SD borde väl i alla fall numera vara varse att det inte blir så framgångsrikt att uttala sig om judar eller annat koppat till nazismen eller förintelsen som kan missuppfattas. Med tanke på "fadäsen" med Helg Seger så är jag själv lite förvånad över detta utspel som verkar ha kommit efterråt. Hon är ju ändå en SD-politiker och representerar Riks som vill framstå som en modern och käck kanal för SD. Jag undrar vad Dick Erixon anser...
Citera
2022-10-15, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Jäkla trams från alla håll och kanter, men jag kan nog tycka att politiker kan hålla sig från vissa personliga åsikter i större utsträckning
Citera
2022-10-15, 07:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Jäkla trams från alla håll och kanter, men jag kan nog tycka att politiker kan hålla sig från vissa personliga åsikter i större utsträckning

Jag förundras mest hur vissa SD:are lyckas att göra misstaget att trampa i nazistklaveret gång på gång. Som om de skulle ha någon slags blandning av koprolali och tourettes.. måste säga dumma saker
Citera
2022-10-15, 07:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jaha? Om det är hennes upplevelse varför skulle hon inte få uttrycka den? Är Anne Frank helig bara för att hon tillhör det utvalda folket?

Nej, Anne Frank hade varit helig även om hon var ett kristet barn som mördades av Boko Haram i Nigeria eller en yasidisk flicka som brändes levande av ISIS.

Man skriver inte så om ett mördat barn helt enkelt. Det är folkvett.

Sånt kan man säga till sina närmsta vänner efter några öl möjligtvis.
Citera
2022-10-15, 07:10
Medlem
Citat:
Jag förundras mest hur vissa SD:are lyckas att göra misstaget att trampa i nazistklaveret gång på gång. Som om de skulle ha någon slags blandning av koprolali och tourettes.. måste säga dumma saker

Vissa människor är ju faktiskt för korkade för att tillåtas ha sociala medier
Citera
2022-10-15, 07:10
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Man skriver inte så om ett mördat barn helt enkelt. Det är folkvett.

Du sätter fingret på den springande punkten här.
Citera
2022-10-15, 07:22
Medlem
Citat:
Jag tolkar helg seger som en blinkning åt all brunsmetning.

Bokrecensionen såg ut som ett: Titta, jag försöker se båda sidor här. Alltså att man motvilligt plöjer igenom material som kan tala emot ens ståndpunkt. "Men hittills har jag inte hittat några motargument mot vår politik".

Sedan fultolkas givetvis det också.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-10-15 kl. 07:28.
Citera
2022-10-15, 07:25
Medlem
JuniorDahlens avatar
Hon har ju rätt. Det där reagerade man på redan när man läste boken i skolan. Men är inte det lite grejen, att hon är ”som vilken ungdom som helst”?
Citera
2022-10-15, 07:29
Medlem
Jävlar vilket uppsving den boken kommer få nu !

Personligen har jag inget annat minne av Anne Franks dagbok än att man tvingades läsa den i skolan.

Skillnaden (i mitt fall) att en person (en halvgalen lärarinna) bankar in att ni ska läsa just denna boken och att man själv vill läsa den är betydande.

Små detaljer i sin barndom som gör att man kommer till insikt. Kommunism har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera av den enkla anledningen att människor vill ha valmöjligheter och fatta egna beslut. Att själv ha möjligheten att fatta ett dåligt beslut och sedan få ta konsekvenserna av det är att föredra över att någon annan står och ger direktiv om vad som är "rätt". Vill man ha starka, fritt tänkande individer till barn så kan man ju försöka tänka i de banorna i sin föräldraroll med.
Citera
2022-10-15, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Hon har ju rätt. Det där reagerade man på redan när man läste boken i skolan. Men är inte det lite grejen, att hon är ”som vilken ungdom som helst”?
Är det inte det som är poängen med bokrecensionen? Fallenqvist söker motargument mot SD-politik men möts av vanliga dagboksanteckningar?

Jag minns inte vad som är så "sedeslöst" i boken. Vad syftar hon på?
Citera
2022-10-15, 07:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Allt handlar om hur nära i tid en händelse skett. Ju längre tiden förflutit destå mindre känslig blir saken. Det går t ex alldeles utmärkt att idag prata om hur någon mördades på 1600-talet och det blir just bara en historisk händelse.

Men det är oerhört klantigt att spela oppositionen i händerna. Hon har såklart rätt att ha en åsikt men borde ha förstånd att förstå hur detta kommer utnyttjas.
Citera
2022-10-15, 07:42
Medlem
Spelarn1s avatar
Jag misstänker att hon blandar ihop Anne Frank med sig själv. Det är nog fröken Fallenkvist som är "kåtheten själv"...

Får väl hoppas hon skaffar fast förhållande snart så hon kan ägna kvällarna åt annat än att skriva korkade inlägg på sociala medier...

Men med det sagt hoppas jag att detta inte får alltför stora konsekvenser....hon gör ett bra jobb på Riks och jag hoppas hon blir kvar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in