2022-10-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Faktum kvarstår. Ryssland har styrbara hypersoniska missiler (till skillnad från ballistiska). USA:s försök att skapa dylika resulterade nyligen i en krasch...

Till skillnad från Ryssland så har Usa haft dessa sedan 80-talet, om det verkligen är en nyhet?
Citera
2022-10-15, 00:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Till skillnad från Ryssland så har Usa haft dessa sedan 80-talet, om det verkligen är en nyhet?

Nej. Hypersoniska missiler fanns inte på 80-talet överhuvudtaget. Skärp dig!
Citera
2022-10-15, 00:42
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nu börjar den verkliga makten i Europa sätta ned foten om Ukraina, dvs storfinansen.
Finansindustrin kommer tvinga UKs regering att avgå nästa redan vecka!
Tysklands regering kommer ryka snart.
Och det lär bli blodbad för Demokraterna i USA i november.
Mitt tips är fortfarande att Europa och USA kastar in handduken innan Jul, häver alla sanktioner och överger Ukraina och Zelenskyy.
När den amerikanska presidenten Roosevelt dog kort innan krigsslutet 1945 jublade Hitler och trodde att, nu kommer de allierade att rasa samman och vända sig mot varandra. Det är intressant att se när desperata människor griper efter minsta kvist som ska rädda dem från avgrunden.
Citera
2022-10-15, 00:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Alla ballistiska robotar är hypersoniska. När man talar om det idag så menar man kryssningsrobotar som är hypersoniska och det har inte Ryssland heller. Kinzhal är en sorts kompromiss då den skjuts från flygplan och får en flack hypersonisk ballistisk bana. Sedan jag blev krigsexpert har jag lärt mig speciellt om just robotar.
Citera
2022-10-15, 00:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nu börjar den verkliga makten i Europa sätta ned foten om Ukraina, dvs storfinansen.
Finansindustrin kommer tvinga UKs regering att avgå nästa redan vecka!
Tysklands regering kommer ryka snart.
Och det lär bli blodbad för Demokraterna i USA i november.
Mitt tips är fortfarande att Europa och USA kastar in handduken innan Jul, häver alla sanktioner och överger Ukraina och Zelenskyy.

USA behövs inte för att krossa Ryssland ekonomiskt och vapenindustriellt. Vi kan göra det med bara ett antal mindre länder. Ryssland är en ekonomisk och industriell dvärg. Numera även en militär dvärg. Ni har förlorat.
Citera
2022-10-15, 00:49
Medlem
Citat:

Nähä? Hypersonisk är över mach5? Eller? LGM-30 Minuteman gjorde mach 23 på 60-talet?
Citera
2022-10-15, 00:51
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla ballistiska robotar är hypersoniska. När man talar om det idag så menar man kryssningsrobotar som är hypersoniska och det har inte Ryssland heller. Kinzhal är en sorts kompromiss då den skjuts från flygplan och får en flack hypersonisk ballistisk bana. Sedan jag blev krigsexpert har jag lärt mig speciellt om just robotar.

Det är bara ett enda problem. Du har totalt fel och blottar din totala okunnighet för allmän beskådan. Inte första gången precis... Det är bara Ryssland och Kina som bemästrar den teknologi som inbegriper hypersoniska missiler. USA har hittills misslyckats med sina försök. Ryska ingenjörer är överlägsna amerikanska MIT-dorks med osäker könstillhörighet...
Citera
2022-10-15, 00:51
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Lär dig tyska och återkom sen..

"Wir können Polen und den anderen keine NATO Mitgliedschaft anbieten"
= vi kan inte erbjuda Polen och de andra länderna något Nato medlemskap.

https://www.welt.de/politik/ausland/article236986765/Nato-Osterweiterung-Archivfund-bestaetigt-Sicht-der-Russen.html

https://www.spiegel.de/ausland/nato-osterweiterung-aktenfund-stuetzt-russische-version-a-1613d467-bd72-4f02-8e16-2cd6d3285295

Väst har ljugit och gjort bort sig, och nu får de lida för sina lögner.
Okej din pajas. Vi vill fortfarande se en riktig länk med det påstådda avtalet.
Annars skämmer du bara ut dig själv. Fattar du inte det?

Därtill framstår ni ryssar som omöjliga att samtala med om man inte ens kan enas om att spade är just en spade. Jag kan inte påstå att ni pro-ryssar har en bra uppställning i debattörer generellt men frågan är snarare om du utgör det hopplösa segment där du är en sänke från er sida.
På ren svenska: Är du dum i huvudet?
Citera
2022-10-15, 00:52
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
När den amerikanska presidenten Roosevelt dog kort innan krigsslutet 1945 jublade Hitler och trodde att, nu kommer de allierade att rasa samman och vända sig mot varandra. Det är intressant att se när desperata människor griper efter minsta kvist som ska rädda dem från avgrunden.

Detta är ett bra exempel på spegeltänkande som avslöjar rysstroll. De är helt fixerade vid Zelensky och tror att han - visserligen styrd av NATO/USA/"Den globala eliten" - helt själv ligger bakom Ukrainas besynnerliga motstånd mot Rysslands invasion, och att alla som sympatiserar med Ukraina är Zelensky-fanboys. Detta speglar förstås Putins roll i Ryssland.

De kan inte föreställa sig att man sympatiserar med Ukraina för att det är ett suveränt land och att Zenensky bara råkar vara landets ledare vid tidpunkten för Rysslands invasion, oavsett om han är en judisk ex-skådis eller ens tar kokain och vad mer de hittar på för fjanterier.

Besläktat är idén att det tyska folket kommer resa sig och störta sin regering pga höga gas- och elräkningar. I en diktatur som Ryssland är nämligen folkresningar på gatorna det enda sättet att få till en förändring, och de förutsätter därför att så även är fallet i Tyskland.
Citera
2022-10-15, 00:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Nähä? Hypersonisk är över mach5? Eller? LGM-30 Minuteman gjorde mach 23 på 60-talet?

Det handlar inte bara om hastighet. Det handlar om styrbarhet, drivmedel och radarsignatur.
Citera
2022-10-15, 00:54
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det finns andra medel för detta.
Behöver jag påminna er om vilka?
Vilka?, ska ni kasta icke-existerarande avtal på oss?
eller skicka 300.000 tusen alkisar.
Du gör väl inte som din nya lilla hitler och hotar med kärnvapen?
Citera
2022-10-15, 00:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det är bara ett enda problem. Du har totalt fel och blottar din totala okunnighet för allmän beskådan. Inte första gången precis... Det är bara Ryssland och Kina som bemästrar den teknologi som inbegriper hypersoniska missiler. USA har hittills misslyckats med sina försök. Ryska ingenjörer är överlägsna amerikanska MIT-dorks med osäker könstillhörighet...

Så vilken robot är det? Både den kinesiska och den ryska tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in