Citat:
Ursprungligen postat av
Mupparohaverister
Ung kvinna försvunnen sedan sex dygn.
I jämförande fall hade det varit kvällstidningsrubriker, webbsändningar, reportrar på plats etc sedan flera dagar.
Varför inte i detta fall?
Ja det är märkligt.
En annan sak som jag inte riktigt greppat, är:
En ung kvinna försvinner spårlöst. Enligt anhöriga ej tänkbart i Ls fall.
Missing people efterlyser henne.
Polisen efterlyser henne med 3 möjliga orsaker, samt med en vittnesiakttagelse av en bil (grå pickup), som körs av en äldre man, där man sett L hoppat in.
Inga tydliga uppgifter på exakt VAR eller TID, eller vilken riktning bilen åkte, var det en ev. rivstart, har vittnet fått se olika bilmodeller t.e.x.
Kläderna som kvinnan hade på sig, (hade hon kanske samma vita jacka, vita/guld sneakers och byxor i kyrkan kvällen innan - finns det kameror där med de kläderna isf?)
Varför lämnas det endast ut en bild på den unga kvinnan? Vad letar vi efter, vad ska vi hålla utkik efter? Om bilen som kvinnan sist sågs i, inte längre är av intresse, eller mannen för den delen, så varför nämns de då fortfarande? Jag menar, nu är det misstänkt kidnappning, och hon har knappast kidnappat sig själv och går runt på stan helt oplanerat, men en mer konkret bild av den sorts bil hon hoppade in i, kan få in många tips tänker jag. Handla behöver väl alla ibland, även brottslingar.