2022-10-14, 23:35
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Kan ha blivit kidnappad

Vilket också kan betyda att hon blev kidnappad redan i Timrå och var kidnappad hela tiden i Sollefteå.
Det kan förklara varför hon lämnade kortet hemma.
Att hon lockades till parkeringen utanför där hon bor i Timrå och tog därför bara med telefonen för hon trodde att hon bara skulle ner till parkeringen fram tillbaka och sitta i en bil och prata en stund.
Kidnappad eller övertalad och tjatad på, hon med sitt handikapp kan ha varit väldigt lätt för någon att dominera.
Usch, jag skriver om henne i förfluten tid:-(
Citera
2022-10-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Undrar samma sak. Fallet med 13-åringen i Göteborg, ja då var det massa notiser om det.

ETT av svaren är möjligen att polisen inte varit på tårna tidigt med att "få ut" försvinnandet i medierna.
Samtidigt har man inte en trolig och begränsad yta att göra eftersök på, varför tips från allmänheten vore betydelsefullt. Så ekvationen går inte riktigt ihop.
Citera
2022-10-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det var endast pga att han var gråhårig och var nyligen i Norrland på jakt.

Nä det är svårt.
Den där J.D verkar också intressant som ni skriver, men det kan också vara en spontandejt via en dejtingapp. Då blir det svårare

Han var ju hennes fd svärfar?
Citera
2022-10-14, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Min TV3 är försvunnen. Kan någon rapportera om de tagit upp fallet i Efterlyst, och i så fall vad?

det tog inte upp fallet i Efterlyst konstigt nog..
Citera
2022-10-14, 23:41
Medlem
Citat:
ETT av svaren är möjligen att polisen inte varit på tårna tidigt med att "få ut" försvinnandet i medierna.
Samtidigt har man inte en trolig och begränsad yta att göra eftersök på, varför tips från allmänheten vore betydelsefullt. Så ekvationen går inte riktigt ihop.
Jag tror att det är åldern som spelar in faktiskt. Hon är ingen tonåring, utan någon som inte bor hemma och inte är skyldig att ha kontakt med någon.
Citera
2022-10-14, 23:45
Medlem
Nu har vi över 60 sidor av diskussioner, varav hälften består av SAMMA SAMMA TUGG ang polisen och medias arbete/icke arbete. Kan vi släppa det och hålla oss till ämnet, så slipper tråden bli helt off.

Vi kan även släppa den man som nämns i tråden som JD en gång för alla.
Citera
2022-10-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
det tog inte upp fallet i Efterlyst konstigt nog..

Tack för info! Ja, det spär på det skrala medieintresset.
Citera
2022-10-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstar25
Nu har vi över 60 sidor av diskussioner, varav hälften består av SAMMA SAMMA TUGG ang polisen och medias arbete/icke arbete. Kan vi släppa det och hålla oss till ämnet, så slipper tråden bli helt off.

Vi kan även släppa den man som nämns i tråden som JD en gång för alla.

Så vad vill du ta upp?
Citera
2022-10-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ung kvinna försvunnen sedan sex dygn.
I jämförande fall hade det varit kvällstidningsrubriker, webbsändningar, reportrar på plats etc sedan flera dagar.
Varför inte i detta fall?
Ja det är märkligt.

En annan sak som jag inte riktigt greppat, är:

En ung kvinna försvinner spårlöst. Enligt anhöriga ej tänkbart i Ls fall.
Missing people efterlyser henne.
Polisen efterlyser henne med 3 möjliga orsaker, samt med en vittnesiakttagelse av en bil (grå pickup), som körs av en äldre man, där man sett L hoppat in.
Inga tydliga uppgifter på exakt VAR eller TID, eller vilken riktning bilen åkte, var det en ev. rivstart, har vittnet fått se olika bilmodeller t.e.x.
Kläderna som kvinnan hade på sig, (hade hon kanske samma vita jacka, vita/guld sneakers och byxor i kyrkan kvällen innan - finns det kameror där med de kläderna isf?)

Varför lämnas det endast ut en bild på den unga kvinnan? Vad letar vi efter, vad ska vi hålla utkik efter? Om bilen som kvinnan sist sågs i, inte längre är av intresse, eller mannen för den delen, så varför nämns de då fortfarande? Jag menar, nu är det misstänkt kidnappning, och hon har knappast kidnappat sig själv och går runt på stan helt oplanerat, men en mer konkret bild av den sorts bil hon hoppade in i, kan få in många tips tänker jag. Handla behöver väl alla ibland, även brottslingar.
Citera
2022-10-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ja det är märkligt.

Polisen efterlyser henne med 3 möjliga orsaker, samt med en vittnesiakttagelse av en bil (grå pickup), som körs av en äldre man, där man sett L hoppat in.
Inga tydliga uppgifter på exakt VAR eller TID, eller vilken riktning bilen åkte, var det en ev. rivstart, har vittnet fått se olika bilmodeller t.e.x.
Kläderna som kvinnan hade på sig, (hade hon kanske samma vita jacka, vita/guld sneakers och byxor i kyrkan kvällen innan - finns det kameror där med de kläderna isf?)

Varför lämnas det endast ut en bild på den unga kvinnan? Vad letar vi efter, vad ska vi hålla utkik efter? Om bilen som kvinnan sist sågs i, inte längre är av intresse, eller mannen för den delen, så varför nämns de då fortfarande? Jag menar, nu är det misstänkt kidnappning, och hon har knappast kidnappat sig själv och går runt på stan helt oplanerat, men en mer konkret bild av den sorts bil hon hoppade in i, kan få in många tips tänker jag. Handla behöver väl alla ibland, även brottslingar.

Ja, det finns märkliga saker i detta fall.
Men, som jag skrivit tidigare, betänk att när vittnet ser L kliva in i en bil har vederbörande inte den blekaste aning att det kommer att bli viktigt. Det är bara EN av otaliga iakttagelser vittnet gör under denna lördag. Så det blir svårt att klandra vittnet för något hon inte visste var det minsta viktigt vid den tidpunkten.
Citera
2022-10-15, 00:03
Medlem
Citat:
Så vad vill du ta upp?

Jag har inget att ta upp - att medias rapportering är sval är vi ju alla rörande överens om sedan start, detsamma gäller polisens arbete (som vi för övrigt inte vet något om)
Men är tanken att bara fylla ut tråden så kan vi väl fortsätta på det ämnet tills något nytt dyker upp.
Citera
2022-10-15, 00:06
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ja det är märkligt.

Men vi vet väl inte vem som körde bilen? Vittnesuppgiften om en äldre, gråhårig man kommer - om jag minns rätt - från servitrisen på Hallstaberget och denna info har polisen inte bekräftat än.

Vittnesuppgiften om att hon var full gör mig lite orolig OM den stämmer. På fyllan brukar man inte ta så bra beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in