2022-10-14, 23:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad har du att anföra mot mina länkade artiklar? Varför får vi inte läsa detta i västmedia? Svara på det istället för en massa dumheter som du har för dig gosse...
Får vi inte läsa om energikris och "bråk" mellan Kina och USA i västmedia?
Förutom de dagliga löpsedlarna i typ alla tidningar menar du?
Citera
2022-10-14, 23:22
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Du tog själv upp allt ditt intag... Jag svarade på det, men Du kanske inte förstår sambandet med varför det inte går att läsa i västmedia men i RT?

Nu är det här inte en chatt, så jag förväntar mig ett uttömmande svar från dig. Vad är det jag inte förstår, som du påstår?
Citera
2022-10-14, 23:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, det har jag.

TASS senaste opinionsundersökning från förra månaden visar att Putins popularitet har ökat sedan specialoperationen började i feb.
Enligt senaste mätningen har hela 81,5% av det ryska folket ett mycket högt förtroende för President Putin.
Det komiska är att du (förmodar jag) inte skriver detta som ironi...
Citera
2022-10-14, 23:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du tillhör ju en av de mest intelligenta russofoberna i tråden. Innerst inne vet du bättre...

Det var ju ett svar också på fakta som jag gav..

Läser närmast dagligen tyska nyheter där ju "gasnyheter" snurrar konstant, likaså är jag bosatt i norge där ekonominyheterna är olja/gas...

Det stämmer det jag säger, och om du går igenom min posthistorik så backar jag upp det med källor även.
Citera
2022-10-14, 23:25
Medlem
Citat:
Reservlagret med naturgas räcker maximalt till december vid en normal vinter. Vad händer sedan? Vad händer nästa vinter? EU har placerat sig mellan "a rock and a hard place"...
Ren lögn. Gas-lagerna räcker till slutet på mars vid en NORMAL vinter. Slutet på februari om det blir en HÅRD vinter. Mitten på MAJ om det är en mild vinter. MEN, detta är ENDAST beräknat utefter lagerhållningen och inte inkluderat påfyllning som sker veckovis. Det landet her akademikerfyllo tog som exempel för fulltständig brist är Bulgarien, Men nu diskuterade vi ju EU och inte restprodukter från stackars sovjet
Citera
2022-10-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, det har jag.

TASS senaste opinionsundersökning från förra månaden visar att Putins popularitet har ökat sedan specialoperationen började i feb.
Enligt senaste mätningen har hela 81,5% av det ryska folket ett mycket högt förtroende för President Putin.

Och vad säger den ryska oberoende Levada?
Citera
2022-10-14, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du tillhör ju en av de mest intelligenta russofoberna i tråden. Innerst inne vet du bättre...

Och en sista sak : Jag är absolut ingen russofob. Önskar det ryska folket allt väl i form av välstånd och framtid. Dessvärre är Putin ett motstånd mot det !
Citera
2022-10-14, 23:27
Medlem
Citat:
Reservlagret med naturgas räcker maximalt till december vid en normal vinter. Vad händer sedan? Vad händer nästa vinter? EU har placerat sig mellan "a rock and a hard place"...

Gaslagret fylls väl på efter hand? Det behöver ju inte tömmas helt innan påfyllning eller?
Citera
2022-10-14, 23:28
Medlem
Citat:
Du har missförstått hur källkritik fungerar. Jag presenterade en källa. Du påstår att den är felaktig. Då är det din uppgift att komma med belägg för detta. Du har inga belägg, det förstår alla intelligenta läsare redan.

Tvärtom ställde han ju den första och viktigaste frågan om källkritik även om det råkade bli ett påstående. Det kan man ursäkta när det är tusende gången. Är källan neutral? Svar, nej.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Nu är det här inte en chatt, så jag förväntar mig ett uttömmande svar från dig. Vad är det jag inte förstår, som du påstår?
Uppenbarligen precis allt....
Men tack o lov kan Du ju alltid gå tillbaka och försöka förstå, om Du verkligen vill, då inläggen finns kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Den 16:e dagen i månaden för invasionen så började ukrainsk artilleri beskjuta civilbefolningen i Donbass. Detta var ett sätt för USA att framprovocera en rysk reaktion. Allt enligt källor från personal i fransk underrättelsetjänst.

Ämnet var trovärdiga källor. Ryssland sa en sak, gjorde en annan. Varför skulle man då lita på vad som står i rysk statskontrollerad media?
Citera
2022-10-14, 23:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Gaslagret fylls väl på efter hand? Det behöver ju inte tömmas helt innan påfyllning eller?

De räcker i två och en halvmånad, Då utan påfyllnad. Lyssna inte "akademikerfyllo". Näsan växer på honom som hos Pinocchio..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in