2022-10-14, 23:17
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Putin kommer säkert ordna så att ryska soldater får varma sköna bunkrar att bo i med fina gasspisar. De kommer inte alls att behöva frysa.
Ryssland har gigantiskt stort överskott av gas som egentligen skulle ha använts i Europa.

Ska bli intressant att se... och om de placerar gasspisar i dessa linjer låter ju som självmord med tanke på hur mycket ryssarna röker (olyckor). En explosion i övrigt och hela ledet faller samman! Njae... jag är tveksam till dina tankar.

I övrigt, du nämnde inget om moralen bland de ryska vikingarna?

Gasspisar i ett dike låter lite märkligt också i min värld! Ukraina efterfrågar kaminer och Ryssland gasspisar? Ryssland kanske ligger lite före i tiden?
Senast redigerad av CanisMinor 2022-10-14 kl. 23:27.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
De globala stridslinjerna i denna konflikt börjar bli tydliga. De går allt annat än USA:s väg. Detta får ni inte läsa om i västmedia...

Medans fakta egentligen är :

-gaslagren börjar bli fulla..
-en mildare vinter än det normala är att vänta..
-gaspriset förväntas att bli lägre i vinter, då tyskarna lite "sköt sig i foten" med inköpen tidigare..

Bonus : Tjafs i Tyskland, röster höjs att köra vidare kärnkraften efter april.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Har du belägg för att RT:s artiklar innehåller faktafel? Var god bevisa detta!
Nu är vi där igen...
Det är Du som ska bevisa det Du påstår stämmer. RT är en rysk propagandakanal med noll trovärdighet.
Har man minst 180 högskolepoäng bör man också ha bättre källkritik!
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
RT har verkligen tappat stinget. Hög nivå av cope på de där formuleringarna. Samtidigt säger Tyskland att man har fyllt reservlagret för i år. Vintern är strax här så snart har vi facit.

Och så en kines som kritiserar USA. Är det en nyhet? Deras propagandister ägnar sig inte åt annat.

Reservlagret med naturgas räcker maximalt till december vid en normal vinter. Vad händer sedan? Vad händer nästa vinter? EU har placerat sig mellan "a rock and a hard place"...
Citera
2022-10-14, 23:18
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Jag gissar att du har en opinionsundersökning på det?
Ja, det har jag.

TASS senaste opinionsundersökning från förra månaden visar att Putins popularitet har ökat sedan specialoperationen började i feb.
Enligt senaste mätningen har hela 81,5% av det ryska folket ett mycket högt förtroende för President Putin.
Citera
2022-10-14, 23:19
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Nu är vi där igen...
Det är Du som ska bevisa det Du påstår stämmer. RT är en rysk propagandakanal med noll trovärdighet.
Har man minst 180 högskolepoäng bör man också ha bättre källkritik!

Du har missförstått hur källkritik fungerar. Jag presenterade en källa. Du påstår att den är felaktig. Då är det din uppgift att komma med belägg för detta. Du har inga belägg, det förstår alla intelligenta läsare redan.
Citera
2022-10-14, 23:20
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Vad har du att anföra mot mina länkade artiklar? Varför får vi inte läsa detta i västmedia? Svara på det istället för en massa dumheter som du har för dig gosse...
Du tog själv upp allt ditt intag... Jag svarade på det, men Du kanske inte förstår sambandet med varför det inte går att läsa i västmedia men i RT?
Citera
2022-10-14, 23:20
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Västmedia är mindre trovärdig. Washington och CIA kontrollerar västmedia.

Hur full? Är det relevant? Det är fredag kväll och champagne, Baileys, rödvin och Drambuie har passerat matstrupen definitivt efter en fin middag.

Det är bra att du passar på Har du förresten bidragit till klädinsamlingen ännu ? Samt bunkrat upp med livets nödtorft. Livet blir lätt lite trist utan det och lite av viljan att fortsätta kämpa försvinner . Hoppas iaf att du undviker att resa i sydvästlig riktning. Torftiga tråkiga miljöer och usel mat . Ja och en ganska fånig researrangör också som inte riktigt hittar vart han ska eller vilka bokningar som är verifierade risken för att bli sittande kall och blöt låter inte frestande .
Citera
2022-10-14, 23:21
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Du har missförstått hur källkritik fungerar. Jag presenterade en källa. Du påstår att den är felaktig. Då är det din uppgift att komma med belägg för detta. Du har inga belägg, det förstår alla intelligenta läsare redan.
Jag påstår inte att källan är felaktig utan dess innehåll! Är Du trög?
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Medans fakta egentligen är :

-gaslagren börjar bli fulla..
-en mildare vinter än det normala är att vänta..
-gaspriset förväntas att bli lägre i vinter, då tyskarna lite "sköt sig i foten" med inköpen tidigare..

Bonus : Tjafs i Tyskland, röster höjs att köra vidare kärnkraften efter april.

Du tillhör ju en av de mest intelligenta russofoberna i tråden. Innerst inne vet du bättre...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Har inte sett var dom gräver just nu,
men dom grävde ju ex skyttegravar runt Chernobyl i våras... smart

Ja, dom arma stackarna ja.., de har det inte så väl nu.., om de ens lever..
(medans befälen höll väl sig på passligt avstånd, ifrån det harakiri-uppdraget)
Citera
Medlem
Citat:
Västmedia är mindre trovärdig. Washington och CIA kontrollerar västmedia.

Hur full? Är det relevant? Det är fredag kväll och champagne, Baileys, rödvin och Drambuie har passerat matstrupen definitivt efter en fin middag.

Antonov sa "vi kommer inte invadera Ukraina, inga sådana planer finns." Sedan invaderade de. Ryssland säger en sak och gör en annan, varför skulle rysk statskontrollerad media vara trovärdig menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in