2022-10-14, 22:05
Medlem
Ut med bilden från Hallstaberget så vi får allmänhetens hjälp att hitta den som var med henne!!! Det kan vara bråttom....eller försent....varför tvekar polisen att ge ut den? Jag fattar inte av vilken orsak man inte delar bilden. Oavsett eventuell integritetsskäl så minskar man chansen att hitta henne vid liv.
Citera
2022-10-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Satan. Varför blir inte jag övertygad??

Lugn, det är bra att du behåller din kritiska ådra.
Jag är inte heller helt övertygad.
Som jag skrivit tidigare, det har snart gått en vecka och vi VET förbannat lite om omständigheterna.
Bara hoppas att polisen vet desto mer.
Citera
2022-10-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Men de beror fortfarande på vilken anhörig. Är de mamman tex. Hon vet knappt nånting. Hon vet inte ens hälften av L dejter, pojkvänner, läkarbesök med mera. Medans tex hennes fader vet mer. Hennes förra kontaktperson vet ännu mer.

Jag sitter med bilden och filmen på tel, fler nära har fått bilden. Polisen har fått dom via mail, både film och bild. Ja skulle absolut kunna lägga ut så alla får se sanningen sen hålla käften... Men hur vet jag att inte han sitter här. Är en av dom som skriver. Eller läser???

Bilden är när dom står framme vid scenen. Inte äter. Där är en servitris som vittnar på att de är hon. Som de faktiskt framgår i senaste artikeln så är det flera som sett henne där. Alla tipsar inte direkt till L's syster el föräldrarna utan faktiskt ringer polisen och berättar. Ringer man 114 14 är de inte direkt att folk får prata med en å samma....
Men det var inte av mamma, så det beror inte på det. Jag misstror ingen i något, jag har bara svårt att tro på allt. Jag behöver få ekvationen att gå ihop först.. Jag tycker det är SKANDAL om hallstaberget stämmer och polisen inte går ut med det.
Citera
2022-10-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JJQr2/liselott-25-fran-timra-kan-ha-blivit-kidnappad

Kan ha blivit kidnappad
Citera
2022-10-14, 22:09
Medlem
Citat:
Kan lova till 100000% att dunder ha inget med detta att göra. Han är plastpappa till F faktiskt.

Okej absolut. Svarade bara på någons fråga om mannen hon följde
Citera
2022-10-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Lugn, det är bra att du behåller din kritiska ådra.
Jag är inte heller helt övertygad.
Som jag skrivit tidigare, det har snart gått en vecka och vi VET förbannat lite om omständigheterna.
Bara hoppas att polisen vet desto mer.
Ja, det får man verkligen. Jag vet inte, men jag kan inte se vad som skulle förstöra utredningen om dom bekräftade en plats. Även om dom vet säkert vilka hon träffat och inte så behöver dom ju inte informera allmänheten om det. Men platsen åtminstone kan man ju tycka!
Citera
2022-10-14, 22:14
Medlem
Citat:
Är vi eniga om att det är mysko att en nära anhörig inte vet om det är sanning eller enbart rykten att hon varit på Hallstaberget, medan en här som påstår sig vara nära säger att den sett både foto och film?! Jag blir fan helt snurrig.

Jag väljer att tro på det om/när polisen går ut med att hon finns med på Hallstabergets egna övervakningskameror från Lördagkväll.
Även om det nu stämmer att någon random person ger dom bilder/filmer så måste dom plocka ut materialet från Hallstabergets egna kameror från lördagen och analysera det materialet för att kunna bekräfta eller avfärda om hon hon varit där.
Citera
2022-10-14, 22:14
Medlem
Citat:
Men de beror fortfarande på vilken anhörig. Är de mamman tex. Hon vet knappt nånting. Hon vet inte ens hälften av L dejter, pojkvänner, läkarbesök med mera. Medans tex hennes fader vet mer. Hennes förra kontaktperson vet ännu mer.

Jag sitter med bilden och filmen på tel, fler nära har fått bilden. Polisen har fått dom via mail, både film och bild. Ja skulle absolut kunna lägga ut så alla får se sanningen sen hålla käften... Men hur vet jag att inte han sitter här. Är en av dom som skriver. Eller läser???

Bilden är när dom står framme vid scenen. Inte äter. Där är en servitris som vittnar på att de är hon. Som de faktiskt framgår i senaste artikeln så är det flera som sett henne där. Alla tipsar inte direkt till L's syster el föräldrarna utan faktiskt ringer polisen och berättar. Ringer man 114 14 är de inte direkt att folk får prata med en å samma....

En liten fråga. Du skriver F hela tiden. Men hennes namn börjar ju på L
Citera
2022-10-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ja, det får man verkligen. Jag vet inte, men jag kan inte se vad som skulle förstöra utredningen om dom bekräftade en plats. Även om dom vet säkert vilka hon träffat och inte så behöver dom ju inte informera allmänheten om det. Men platsen åtminstone kan man ju tycka!

Ja, ska verkligen bli intressant att få förklaringen till "den uteblivna sista iakttagelseplatsen och tidpunkten"
Citera
2022-10-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En liten fråga. Du skriver F hela tiden. Men hennes namn börjar ju på L

F är tydligen en vän till L/L:s syster.
Citera
2022-10-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvich
Jag väljer att tro på det om/när polisen går ut med att hon finns med på Hallstabergets egna övervakningskameror från Lördagkväll.
Även om det nu stämmer att någon random person ger dom bilder/filmer så måste dom plocka ut materialet från Hallstabergets egna kameror från lördagen och analysera det materialet för att kunna bekräfta eller avfärda om hon hon varit där.
Men om dom inte kan bekräfta de, varför har dom inte ens nämnt de? Har dom sett bilder må dom ju kunna bekräfta det.
Citera
2022-10-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Ja, ska verkligen bli intressant att få förklaringen till "den uteblivna sista iakttagelseplatsen och tidpunkten"
Minst sagt. Den där fan har ju hunnit ur landet för länge sen när man jobbar så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in