2022-10-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"300k var väl ett minimum med tanke på att det inte finns något stöd för en partiell mobilisering i rysk lagstiftning öht?"
Jag förstår inte denna mening. Varför skulle där vara ett minimum för att där inte finns stöd?

Om de har fått ihop 222K nu så blir det mer än 222K om 2 veckor.

Om det blir 300K så tror jag det kan frysa frontlinjen helt om det är det som ryssarna vill göra. Jag tror också man ska komma ihåg att det är mycket mer effektivt att använda mobiliserade trupper för försvar. det är mycket lättare att försvara än anfalla.

Tillägg: Naturligtvis är det bara under förutsättningarna att inte NATO eskalerar. De kan utrusta Ukrainier så att de blir så många att de "trumfar" Rysslands. Då blir frontlinjen inte längre "fryst".

Partiell mobilisering. Smaka på det.
Du kan säkert lyckas googla dig till hur ryska lagar kring mobilisering ser ut i verkligheten. Bara ett tips, jag kan inte lära dig allt.

Har ryssland fungerande materiel till dessa 300k tror du? Det verkar dom inte haft till tidigare manskap som ingått i yrkes-armén. Vad är skillnaden här?
Känner du till hur rysk armé gick från allmän till en av korruption utarmad yrkes-armé öht?
Citera
2022-10-14, 21:21
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi såg ju TV-bilder i februari hur illa Putin behandlade en FSB-chef och krävde svar. Det var som en avrättning. Ja jag tror att det finns krafter som är uppretade på hur Putin har styrt skeppet.

Ja denna uppvisning borde ju bli viral!

Han var nog då en av de få som viste och förstod hur illa det var med de 150000 tusen männen och de tusentals stridsvagnar, stridsflyg, pansarfordon, artilleripjäser, luftvärnssystem, helikoptrar och annat .

Som nu efter 8 månader visat sig är helt borta!
Citera
2022-10-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Vilken nytta gjorde Siegfriedlinjen ?

Man kunde inte köra stridsvagnar eller bilar genom fortifikationerna.
Citera
2022-10-14, 21:23
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Partiell mobilisering. Smaka på det.
Du kan säkert lyckas googla dig till hur ryska lagar kring mobilisering ser ut i verkligheten. Bara ett tips, jag kan inte lära dig allt.

Har ryssland fungerande materiel till dessa 300k tror du? Det verkar dom inte haft till tidigare manskap som ingått i yrkes-armén. Vad är skillnaden här?
Känner du till hur rysk armé gick från allmän till en av korruption utarmad yrkes-armé öht?

Nej, det är frågan. Jag skrev också det tidigare. Men de som var i Ukraina i mars-maj hade utrustning. Det var (öst)ukrainierna som var klent utrustade. Praktiskt att de är annekterade så vi inte behöver skilja på dem längre...Så konklusionen är att det är oklart vilken utrustningsgrad (och mekaniseringsgrad) dessa får. Men Rysslands största problem i kriget har varit brist på infanteri.
Citera
2022-10-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi

Jo det kunde man!
Liksom man kommer att kunna göra genom ryzzbygget på Ukrainsk mark.
Citera
2022-10-14, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. Jag tycker det är barnsligt och improduktivt att hela tiden försöka fördela ansvar. Det viktiga är att styra förlopp mot önskade konsekvenser. (Dvs kontroll av territorium till en viss aktör, nå/förhindra vissa dödssiffror, minimera lidande, ekonomiska resultat).

”styra förlopp mot önskade konsekvenser”?

Och det gör du med dina psykotiska inlägg på Flashback i den här tråden, menar du?

Du kan ju fan inte styra ditt eget arsle till toasitsen.

Om du skulle haft någon.

I ryzzland finns väl bara bajsgropar?
Citera
2022-10-14, 21:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Noterar för övrigt att vi nu är 20,000 sidor in i tråden och vi väntar fortfarande på att Ryssland skall imponera på något sätt.

Envisheten och övertygelsen om sin egna överlägsenhet genom alla motgångar är väl beundransvärd iaf.
Citera
2022-10-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Putin sköt precis ned en drönare utanför Kreml. Rapporterar ryska MOD. Den hade flugit från Nevada. Alla bevis finns. USA krigar på rysk mark nu. Att ingen förstår detta...

Hörde också det. Han sköt visst ner en global hawk med sin butplug. Skall visst finnas film på händelsen, men har inte koll vem som har den just nu.
Ryktet säger att han blev påkommen med att ha vissa ”aktiviteter” med Peskov i kremls trädgård
Citera
2022-10-14, 21:29
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi

Går alldeles utmärkt
Det blir ett farthinder som bäst . Har ni inga ingenjörsfordon i Ryssland eller schaktmaskiner ?

Har du kanske sett någon på bild ? Vid de få tillfällen man inte tar sig över kör man dessutom runt så hur eller hur kommer de där skyttegravarna bli till riktiga gravar .

Tråkigt men sant befinner vi oss vid år 2022 inte 1944 eller 1916 . Sånt pojkrumsrunkeri är omodernt förstår du .
Citera
2022-10-14, 21:32
Medlem
290.000 mobiliserade nu. Nu händer det. Detta är precis vad väst bett om hela tiden. Ukraina skulle gett upp innan de lär Biden styra dem som puppets. Här blir två ukrainska flyg nedskutna med drönare från Iran. Smaka på den alla ni NATO troll!
https://www.youtube.com/watch?v=s2C2RVe_Wf8
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Noterar för övrigt att vi nu är 20,000 sidor in i tråden och vi väntar fortfarande på att Ryssland skall imponera på något sätt.
Vi får nog tyvärr vänta 20.000 sidor till innan Ryssland gör något slagkraftigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nu med ny regering hoppas jag på att 12 Archer kommer att levereras ASAP.

några tusen Bonusgranater vet jag är på väg...

Jobbigt att vara rysk soldat på annat lands territorium...
Alla dessa siffror som når ut till allmänheten ska man nog ta lite med en nypa salt😉 tänk mängden som anlänt Ukraina från den 24 februari, de.har vi ingen susning om😁 .
Allt sker ju ej öppet!

Men visst...de gick trögt i början men nu bara rullar vapnen in på löpande band😁

HOORAH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in