2022-10-14, 17:20
Medlem
Erki122s avatar
Så här blir konsekvenserna när övriga föreningar värvar spelare från Sam Hallams hoppförening.
Nu har den mannen dock fått ett nytt uppdrag - men tyvärr så fortsätter rödtotten JJ med deras DNA.

https://twitter.com/swehockeygifs/status/1580652039335313408?t=Ty8I3uIzWeOPper0nIaU9A&s=19
Citera
2022-10-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
https://www.shl.se/artikel/rxecakfbb-403dd/beslut-fran-svenska-ishockeyforbundets-disciplinnamnd-brendan-shinnimin

Thank you very much.
Citera
2022-10-14, 17:39
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Så här blir konsekvenserna när övriga föreningar värvar spelare från Sam Hallams hoppförening.
Nu har den mannen dock fått ett nytt uppdrag - men tyvärr så fortsätter rödtotten JJ med deras DNA.

https://twitter.com/swehockeygifs/status/1580652039335313408?t=Ty8I3uIzWeOPper0nIaU9A&s=19

så det är en filmning? Sansa dig lite. Lite bättre bevis om du ska kasta ur dig något sådant. inte ens i ultraslow går det ju att se. Växjö värvade en spelare som spelar lite ibland. Skillnaden är att Luleå visst exakt vad shinnimin pysslar med.
Växjö bröt med Shinnimin trots kontrakt.

Fråga du ska ställa dig: vad gör klubban i ansiktet där. Den ska vara på isen i den situationen.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-14 kl. 18:00.
Citera
2022-10-14, 18:07
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det enda som varit possitivt för Timrå är målvaktsspelet av JJ allt annat lämnar mkt övrigt att önska! de så kallade dröm kedjorna kan nu officielt byta namn till fjaskokedjorna.

Även fjolårets sämsta och mest utskällda spelare Robin Alvarez har varit ett positivt utropstecken, betydligt bättre än Emil Pettersson exempelvis.
Citera
2022-10-14, 18:13
Medlem
perry2s avatar
Vid Lucia ligger Rögle topp 6
Citera
2022-10-14, 19:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Även fjolårets sämsta och mest utskällda spelare Robin Alvarez har varit ett positivt utropstecken, betydligt bättre än Emil Pettersson exempelvis.

De skjuter ju alldeles för lite... som igår mot Leksand där i slute istället för o skjuta så passar de tills att Leksand bryter... de går inte o göra mål om man inte skjuter ingen som tänkt förklara de för den så kallade stjärnkedejan?
Citera
2022-10-14, 19:18
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
så det är en filmning? Sansa dig lite. Lite bättre bevis om du ska kasta ur dig något sådant. inte ens i ultraslow går det ju att se. Växjö värvade en spelare som spelar lite ibland. Skillnaden är att Luleå visst exakt vad shinnimin pysslar med.
Växjö bröt med Shinnimin trots kontrakt.

Fråga du ska ställa dig: vad gör klubban i ansiktet där. Den ska vara på isen i den situationen.

Ny säsong ny tränare och ett nytt DNA ska ristas in på väggarna, Solklar whiplash-förstärkning.
Förmodligen något nytt system som JJ infört i den där ruttna klubben nu när Sam försvunnit.
Citera
2022-10-14, 20:40
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Ny säsong ny tränare och ett nytt DNA ska ristas in på väggarna, Solklar whiplash-förstärkning.
Förmodligen något nytt system som JJ infört i den där ruttna klubben nu när Sam försvunnit.

Samma DNA.
Fantastisk start för att vara ny tränare. Mycket bättre än förväntat även om säsongen är ung.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-14 kl. 20:43.
Citera
2022-10-14, 20:45
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Japp, 10k är ingenting, ge han 250k eller stäng av han 10 matcher eller nåt istället. Svagt av hockeyförbundet eller SHL vem som nu sätter straffen.

Ändå intressant med 10k. Det är första gången det händer vad jag vet att man dömer hårdare straff än 5k, vilket länge har varit något av ett pajas-straff för diving.

Säg att en spelare tar en matchavgörande diving, i omklädningsrummet går tiggarbössan laget runt. Straffet har länge varit ett stort skämt. 10 000 är såklart ingen större skillnad, men det skulle kanske lika väl kunna vara en inflations-justering?

Citat:
För att inte tala om Luleå och bulan. Ingen ryggrad. Ingen stolthet. Ingen heder!https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jd0gPn/bulans-attack-mot-vaxjo-satt-i-system-att-kasta-sig

Du kastar som vanligt sten i glashus, samtidigt som du slåss mot väderkvarnar. Det var ju för fan din egen efterblivna jävla fittförening som tog Shinnimin till SHL, så håll käften. Imponerande som vanligt så lyckades du missa stort B i Bulan trots 10 minuters korrekturläsning.

Jag trodde att vi skulle få ordning på Shinnimin. Att ge utbildning i hockey. Nu börjar jag faktiskt tröttna. Han verkar inte riktigt förstå.
Citera
2022-10-14, 20:49
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ändå intressant med 10k. Det är första gången det händer vad jag vet att man dömer hårdare straff än 5k, vilket länge har varit något av ett pajas-straff för diving.

Säg att en spelare tar en matchavgörande diving, i omklädningsrummet går tiggarbössan laget runt. Straffet har länge varit ett stort skämt. 10 000 är såklart ingen större skillnad, men det skulle kanske lika väl kunna vara en inflations-justering?

Du kastar som vanligt sten i glashus, samtidigt som du slåss mot väderkvarnar. Det var ju för fan din egen efterblivna jävla fittförening som tog Shinnimin till SHL, så håll käften. Imponerande som vanligt så lyckades du missa stort B i Bulan trots 10 minuters korrekturläsning.

Jag trodde att vi skulle få ordning på Shinnimin. Att ge utbildning i hockey. Nu börjar jag faktiskt tröttna. Han verkar inte riktigt förstå.

bulan är liten. Så litet B.
Agera då som Växjö istället för att fortsätta snacka skit om annan klubb. Överväga att skicka Tyve också?
Ni värvar en spelare som ni hånat, som visat luleå och klacken fingret. Han åker nu runt i luleåtröja Kanske läge att funderar på vad ni sysslar med.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-14 kl. 20:56.
Citera
2022-10-14, 20:58
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
bulan är liten. Så litet B.
Agera då som Växjö istället för att fortsätta snacka skit om annan klubb. Överväga att skicka Tyve också?

Du kan ju låtsas att det är så. Bulan vann guld innan Växjö ens var påtänkta.

Shinnimin var en chansning, han är en karaktär på många vis, men nu är det nog läge att skeppa. Han verkar inte fatta, och som jag svarade till Xade, ligan är långt ifrån att agera mot fotbollsfasoner.

Tyrväinen kan du glömma, han är en legend. Förhoppningsvis skadar han 2-3 Växjöspelare allvarligt vid nästa möte.
Citera
2022-10-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Heder till dig att fördöma Shinnimin. Han är en duktig hockeyspelare. Synd att det fläckas av hans fasoner.

Jag tror att avstängningar skulle stävja divingfasonerna. Vad fan, 10 k för en hockeymiljonär är ingenting. T o m jag kan hosta upo 10 k nu som fabriksarbetare. Fast det skulle svida. Nä, avstängningar är det jag tror på.

Mitch kommer aldrig att kunna formulera en hel mening med korrekt svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in