2022-09-27, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
hade det varit kommunikationsansvarig i vilket annat parti som helst hade personen fått kicken. Tänk sossarnas eller m:s ansvarige asfull kommentera valresultatet?

Försöker du påstå att det här är "typiskt" SD? Visst, det finns exempel på fyllkajor i de andra partierna som fått avgå omedelbart (tänk Anna Sjödin som inte kunde vara kvar i SSU efter en blöt kväll på stan) Men Schyman fick inte direkt kicken under sin tid i V(PK)

Citera
2022-10-14, 18:06
Medlem
moralhoras avatar
Hon fortsätter "briljera" - nu skämtar hon att Anne Franks kåthet (medan hon lyssnar på Kanye West):
https://twitter.com/JudiskaUngdom/status/1580918827633692674

Fallenqvist verkar inte riktigt förstå att hon kanske måste lägga ned trollandet om hon nu har ambition att vara representant för ett politiskt parti.
Citera
2022-10-14, 18:41
Medlem
NoTruces avatar
Hon kommer att få svårt att skilja sin privatperson från sin offentliga roll som folkvald politiker, det kan ni räkna med.
Citera
2022-10-14, 19:42
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
blåst och irriterande dialekt

Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
charmig, skarp och med mycket humor. Uttalandet valkvällen är en skitsak

Ungefär det här är min isärslitna uppfattning. Både och.
Citat:
Ursprungligen postat av Morraz
alla kan fela ibland Och på tal om hat ni borde läsa vad ni själva skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
bara ett fylleskämt Osmakligt? Ja. Koncentrationsläger? Nja

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Exakt!

Där kan jag bara hålla med till 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hon kommer att få svårt att skilja sin privatperson från sin offentliga roll som folkvald politiker, det kan ni räkna med.
Blev hon invald?
Citera
2022-10-14, 19:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Blev hon invald?

Ja, i Stockholms regionfullmäktige.
Citera
2022-10-14, 20:34
Medlem
develis avatar
Jävlar så korkad hon är.
Tydligen horar hon uppmärksamhet och inbillar sig att hon är cool..

Kastar sig in på insta efter 50 sidors läsning och beskriver nazisternas offer som kåtheten själv.

"Nu möts hon av kritik – Judiska ungdomsförbundet kallar uttalandet ”otroligt vidrigt och smaklöst”.

”Min story syftade till att belysa det goda och mänskliga hos Anne – inte att förminska ondskan hon utsattes för”, svarar Fallenkvist."

I en story på Instagram – som senare tagits ner – lade hon upp ett foto där hon håller i Anne Franks dagbok. I inlägget skrev hon:

”50 sidor in och hittills har Anne Frank endast slagit mig som sedeslös. Kåtheten själv.”
https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-fallenkvist-sd-efter-orden-om-anne-frank/
Citera
2022-10-14, 20:47
Medlem
Månsans avatar
Människan är en skam för SD. Mer korkad än Annika Strandhäll, ingen trodde det var möjligt. Kan inte SD bara köpa ut haggan, ge henne en sudd stålar med skriftligt kontrakt att hon håller käften under resten av mandatperioden?
Citera
2022-10-14, 20:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jävlar så korkad hon är.
Tydligen horar hon uppmärksamhet och inbillar sig att hon är cool..

Kastar sig in på insta efter 50 sidors läsning och beskriver nazisternas offer som kåtheten själv.

"Nu möts hon av kritik – Judiska ungdomsförbundet kallar uttalandet ”otroligt vidrigt och smaklöst”.

”Min story syftade till att belysa det goda och mänskliga hos Anne – inte att förminska ondskan hon utsattes för”, svarar Fallenkvist."

I en story på Instagram – som senare tagits ner – lade hon upp ett foto där hon håller i Anne Franks dagbok. I inlägget skrev hon:

”50 sidor in och hittills har Anne Frank endast slagit mig som sedeslös. Kåtheten själv.”
https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-fallenkvist-sd-efter-orden-om-anne-frank/

På ett sätt kan jag förstå tanken bakom. Anne Frank var ett offer, ja, ett offer för gränslös ondska. Men hon var inte bara det. Hon var en människa också. Och alla människor har känslor, vilket även innefattar en sexualitet. Varför skulle Anne Frank vara annorlunda? Att ha en sexualitet och att känna "kåthet" och "attraktion" är väl något högst mänskligt?

Däremot borde Fallenkvist tänka till både en och två gånger innan hon postar sånt här. Hon har redan trampat i klaveret, hur man än ser på valnattsincidenten. Hon borde förstå att såna här saker skadar förtroendet för SD eftersom folk kommer att tolka göranden och låtanden från SD:s företrädare som fan läser Bibeln.
Citera
2022-10-14, 21:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Gubbarna på Riks behöver nog ta henne i örat nu efter semestern. Hon är inte helt ansvarsfull och behöver lite disciplin tror jag.
Citera
2022-10-14, 21:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
På ett sätt kan jag förstå tanken bakom. Anne Frank var ett offer, ja, ett offer för gränslös ondska. Men hon var inte bara det. Hon var en människa också. Och alla människor har känslor, vilket även innefattar en sexualitet. Varför skulle Anne Frank vara annorlunda? Att ha en sexualitet och att känna "kåthet" och "attraktion" är väl något högst mänskligt?

Däremot borde Fallenkvist tänka till både en och två gånger innan hon postar sånt här. Hon har redan trampat i klaveret, hur man än ser på valnattsincidenten. Hon borde förstå att såna här saker skadar förtroendet för SD eftersom folk kommer att tolka göranden och låtanden från SD:s företrädare som fan läser Bibeln.

Hon borde inte vara förtroendevald utan hålla sig till satir på Riks.
Citera
2022-10-14, 22:33
Avslutad
Citat:

Ja, sedeslös och kåt är snarare en beskrivning av Rebecka själv än av Anne Frank. Men det är förstås omgivningen som missförstår.

Denna bimbo måste väck.

Citat:
Citera
2022-10-14, 22:39
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, sedeslös och kåt är snarare en beskrivning av Rebecka själv än av Anne Frank. Men det är förstås omgivningen som missförstår.

Denna bimbo måste väck.

Missförstå mig inte, jag hade gärna sett Rebecka i en josig hemmaporris, men nu är det som det är. Vi får nöja oss med att se henne som en slags gycklare, någon som försöker göra satir men oftast misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in