2022-10-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Att sola på en räddningsdarkost samtidigt som barn drunknar runtomkring Greta visar att hon är en del av de strukturer som inte respekterar mänskligt lidande.
Det här tycks vara tråden där alla som vill missförstå även missförstår. Jag är oppositionell och vill därför skapa klarhet. De som tillhör majoriteten vill oftast skapa oklarhet och förvirring.

När Greta satt och solade sig, var räddningsbåten på stand-by, vilket jag redan har förklarat. Lugna tider med spaning och övning omväxlar på en sådan båt med intensiva insatsoperationer för att rädda liv.

Greta kommer att märka att det ofta är på liknande sätt på många akutmottagningar, om hon gör mera praktik i vården.

När Greta solade var det alltså inga som höll på att drunkna så nära båten, att en insatsoperation kunde påbörjas.
2022-10-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Borde inte du vara lite mer försiktig då? Eller så borde du säga att du inte godtar. Ärlighet kommer man relativt långt med.
Jag har försökt att vara lite mera försiktig. Vill lyssna på Gretas rimliga önskemål.

Greta gillar ofta, att spetsa till sina budskap, skulle önska att hon ibland var mera nyanserad.

Eftersom Greta haft kontakt med Order of Malta, är det mest troligt att räddningsfartyget tillhör SMOM. Ledtråd: De flesta militära fartyg vill snarare hindra än hjälpa båtflyktingar.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-14 kl. 15:22.
2022-10-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det här tycks vara tråden där alla som vill missförstå även missförstår. Jag är oppositionell och vill därför skapa klarhet. De som tillhör majoriteten vill oftast skapa oklarhet och förvirring.

När Greta satt och solade sig, var räddningsbåten på stand-by, vilket jag redan har förklarat. Lugna tider med spaning och övning omväxlar på en sådan båt med intensiva insatsoperationer för att rädda liv.

Greta kommer att märka att det ofta är på liknande sätt på många akutmottagningar, om hon gör mera praktik i vården.

När Greta solade var det alltså inga som höll på att drunkna så nära båten, att en insatsoperation kunde påbörjas.

Men det stämmer alltså att båten är dieseldriven? Är det därför hennes semesterresa inte får bli känd?
2022-10-14, 16:07
Medlem
Citat:

O detta har du ju absolut ingen aning om egentligen.
Du var inte där.
Du vet inte ens vilken båt hon befann sig på.
2022-10-14, 16:33
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Att sola sig är varken spaning eller övning. Och du har fortfarande inte förklarat varför Greta satte sig på en fossildriven båt när hon tidigare gjorde ett helt ståhej av att sitta på en segelbår över atlanten och anklade att det var "andras" fel att hon behövde göra det. Menar hon att om hon reser frivilligt så reser hon fossilt?

Vill du inte bli missförstådd så får du skriva lite klarare och inte blanda allt i en salig röra av gravida flyktingar, kommendörer i en icke-existerande flottstyrka, civilmilitära fartyg, vackra händer och allt annat som inte hör till saken. Just nu är mycket av det du skriver rätt så förvirrat.
2022-10-14, 16:35
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
O detta har du ju absolut ingen aning om egentligen.
Du var inte där.
Du vet inte ens vilken båt hon befann sig på.

Hon befann sig på en NGO-båt med en tysk kvinnlig kapten, som inspiratoeren kallar för kommendör, trädkramare, författare mm. Med de uppgifterna går att googla fram exakt vem som avses.
2022-10-14, 16:50
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Jag har försökt att vara lite mera försiktig. Vill lyssna på Gretas rimliga önskemål.

Greta gillar ofta, att spetsa till sina budskap, skulle önska att hon ibland var mera nyanserad.

Eftersom Greta haft kontakt med Order of Malta, är det mest troligt att räddningsfartyget tillhör SMOM. Ledtråd: De flesta militära fartyg vill snarare hindra än hjälpa båtflyktingar.

"Fartyget" som Greta befann sig på är troligast en typisk NGO-båt, föredetta fransk tullare som bytte ägare 2020. Eftersom Greta har haft kontakt med dig - så i kraft av din egen logik skulle jag nog kunna tro att fatyget tillhör dig. Varför du blandar in begreppet "militär" i sammanhanget är en gåta för mig.

Du borde kanske fråga Greta istället för att hitta på - eller forska lite själv. Det mesta av det du säger går att belägga eller vederlägga. Du väljer, det du säger. Vi andra reagerar.

Att Greta spetsar till sina budskap är välkänt, alla har vi sett hennes hatiska tal i FN. Vad du önskar att hon gjorde framförs nog lämpligast till Greta själv, inte till oss; vi kan inte påverka Greta lika mycket som du. :-)
2022-10-14, 17:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Jag har haft kontakt nu med team Greta och Greta känner inte till något med din påhittade historia om något räddningsfartyg att göra.
2022-10-14, 17:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har haft kontakt nu med team Greta och Greta känner inte till något med din påhittade historia om något räddningsfartyg att göra.

Pinsamt besatthet av en ung kvinna som i tonåren borde ha tagits omhand av sociala myndigheter och inte utnyttjats av sin föräldrar. Historien greta™ är fruktansvärt sorglig och en skam för Sverige. Låt henne vara och sluta exploatera henne.
2022-10-14, 17:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Check! Tack, Squidet!
2022-10-14, 18:38
Medlem
Citat:
Resan var i somras. Eftersom Greta solade på videon och stillbilderna och var lättklädd med solhatt, var det uppenbarligen både varmt och vackert väder.

Jag fick videon och stillbilderna även i somras, kort efter att de hade tagits.

Det skulle vara en fördel om du förstod bättre, att Greta flera gånger begärt att jag ska vara mera försiktig, vilket jag även sagt till henne att jag godtar.

Citat:
Varför är det bara en av er som får bilder och video som visar greta™ lättklädd?
2022-10-14, 19:55
Avslutad
Citat:
Resan var i somras. Eftersom Greta solade på videon och stillbilderna och var lättklädd med solhatt, var det uppenbarligen både varmt och vackert väder.

Jag fick videon och stillbilderna även i somras, kort efter att de hade tagits.

Det skulle vara en fördel om du förstod bättre, att Greta flera gånger begärt att jag ska vara mera försiktig, vilket jag även sagt till henne att jag godtar.
Nu får du väl ta och skärpa till dig. Inte sjutton har Greta skickat bilder och videofilmer till dig i lättklädda kläder Du ska vara mer försiktig säger du Tycker att du beter dig väldigt dumt åt.Vad kommer du med nästa gång. Bilder på Greta utan en tråd på kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in