2022-10-14, 13:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är bara Ryssar som stjäl inte Ukraina..
Helt korrekt.
Citera
2022-10-14, 13:57
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Mycket jobb för lite pengar blir det förstås när " agenturen " tagit sitt . Hon kan ju inte riktigt ta ett normalt jobb efter detta . Tänk om den skamliga sanningen kommer ut " fascist propagandist hon förlängde kriget "

Jag är normalt inte krigisk av mig. Jag är en enkel snickare. Men om den dagen kommer så skulle jag bli jävligt glad att ställa denna person mot väggen. Gudarna vet att den personen har gjort sig förtjänt av den behandlingen.
Citera
2022-10-14, 13:59
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Det här kan komma att påverka Svenska elpriser positivt.

Och ännu bättre, det kommer nog även ha en skonsam effekt på andra europeiska länder som hamnat i en utsatt situation till följd av gaspriserna, Italien t.ex. The Telegraph nämnde Tysklands köpkraft på gasmarknaden som en potentiell källa till infekterade konflikter i EU, dvs. att tyskarna skulle kunna konkurrera ut alla andra köpare och på så vis kraftigt snedfördela problematiken inom EU. Men i och med att man redan flaggat för detta, samt fyllt på sina gaslager för vintern, så antar jag att man kommer lyckas styra undan från sådana bekymmer.
Citera
2022-10-14, 14:01
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Verkar som ryssen blev lurad igen 😊 https://twitter.com/UAWeapons/status/1580853706807193607?s=20&t=ZUyf4aiQZ06xOiAqyFlwsg
Som jämförelse, så här ser det ut när ryssarna inte skjuter på ett skenmål:
https://twitter.com/nietonucom/status/1580887866988986369?s=46&t=bxriWeTRjCln1WkW4CbTuA
Lite skillnad.
Citera
2022-10-14, 14:01
Medlem
Citat:
"Ny information från Ryska federationens försvarsministerium:

▪️ Ryska federationens väpnade styrkor träffade arsenalen i Brody med högprecisionsvapen, där lager av vapen från Ukrainas väpnade styrkor som tagits emot från västländer lagrades;

▪️ De ryska flygstyrkorna träffade i Nikolaev punkten för tillfällig utplacering av den 59:e brigaden av Ukrainas väpnade styrkor och bildandet av en "främmande legion";

▪️ De ryska flygstyrkorna träffade föremålen för det militära kommando- och energisystemet i regionerna Kiev och Kharkov;

▪️ Ryska federationens väpnade styrkor slog tillbaka alla attacker från Ukrainas väpnade styrkor i Nikolaev-Krivoy Rog-riktningen, över 130 ukrainsk militär personal förstördes;

▪️ Ukrainas väpnade styrkor försökte tre gånger attackera i Kupyansk riktning, men skingrades av ryskt artilleri på de avlägsna inflygningarna;

▪️ Ukrainas väpnade styrkor förlorade mer än 120 personer och fem pansarfordon under misslyckade försök till spaning i kraft i Krasnoliman-riktningen."

Inte något som kommit från Peskows försvarsministerium har visat sig vara sant hitintills. Inte före invasionen och inte nu under och helt säkert inte efter.

Det här också ljug!
Citera
2022-10-14, 14:02
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag måste ställa en helt ärlig fråga.

Jag förstår ju att ni hejar på Ryssland och deras ”special operation” . Det är väldigt tydligt.

Men nu visar det ju sig varje dag att det faktiskt går åt helvete med denna operation. Flera tusen tanks är förstörda eller kapitulerade. Många tiotusentals soldater är döda. Materiel som skulle finnas är försvunna. Mobiliseringen väcker det sovande folket. Ukraina tar sakta men säkert tillbaka okuperad mark. Ryssland har börjat få materiel från Iran och Belarus. De enda länder som vill hjälpa till är rena lydstater likt tjetjenien och Belarus.
Ni har tjatat i månader om elitstyrkor och nya supertanks, men ingenting kommer ju..
Hur fan känns det egentligen? Känns det inte helt hopplöst, eller tror du att ett mirakel kommer ske helt plötsligt?
Skönt att du inser att det är ryssarna som är tjuvarna

Men du fick ju en bra fråga. Ska du svara på den? Är genuint intresserad av ditt svar.
Citera
2022-10-14, 14:04
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ryssen har inga stridsvagnar dom är ju fattiga sa ni ju.. dom rostiga vapnen börjar också ta slut.
Om bara dina efterblivna inlägg kunde ta slut....
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Varför ska Ukraina stjäla från sina egna? Du gör bort dig mer och mer för varje inlägg, hur puttenutte ironisk du än försöker vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ja ryssarna vill ju såklart att ingen märker att det är dom som stjäl så dom skyller på Ukraina.

jo, gammalt rysstrollmanuset.

de hoppades väll att väst skulle sluta skicka vapen till ukraina och börja skicka tvättmaskienr och toaltstolar....

vilket iför är märklgit då många ryssar saknar indraget vatten
Citera
2022-10-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Skönt att du inser att det är ryssarna som är tjuvarna

Men du fick ju en bra fråga. Ska du svara på den? Är genuint intresserad av ditt svar.

Ja hittills finns bara bevis på att Ryssland stjäl.. jag tror inte Ukraina tagit någonting enligt det som är registrerat.
Angående specialförbanden blev dom fast i norra Ryssland. deras bilar var så dåliga att dom inte kunde ta sig därifrån. Det ända dom har tillgång till är hemmasydda kläder och vodka.
Citera
2022-10-14, 14:05
Medlem
Salorms avatar
Apropå drönare, har USA skickat några Switchblade ännu till Ukraina?
Citera
2022-10-14, 14:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ja hittills finns bara bevis på att Ryssland stjäl.. jag tror inte Ukraina tagit någonting enligt det som är registrerat.
Angående specialförbanden blev dom fast i norra Ryssland. deras bilar var så dåliga att dom inte kunde ta sig därifrån. Det ända dom har tillgång till är hemmasydda kläder och vodka.

Den sjukaste var väl denna, frun till en ukrainsk parlamentsledamot som skulle ha 400 Miljoner SEK över gränsen. I cash.

https://hungarytoday.hu/ihor-kotvytskyy-ukrainian-mp-war-wife-hungary-border-money/

"Varför ska Ukraina stjäla från sina egna? Du gör bort dig mer och mer för varje inlägg, hur puttenutte ironisk du än försöker vara." var där nån som sa...De har helt enkelt en annan syn på sånt i öst, ryssar och ukrainare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in