2022-10-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”Polisen har hittills under fredagen inte velat kommentera läget i utredningen”

Kan det betyda att de har ett spår?

Jag förstår inte varför man ska vara så kryptisk för. Vad är bättre hjälp än allmänheten? för polisen har ju inte ögon överallt.
Jag hoppas att det betyder att dom har spår, el så är det för att dom inte kommit ngnvart
Citera
2022-10-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Citerar lite

Det är fortfarande inte troligt med sjukdom eller olycka eftersom mannen inte hört av sig ( vad vi vet )

Inte ett dugg troligt med varken sjukdom el att hon håller sig undan. Dom kanske inte vill oroa familjen o anhöriga mer än vad dom redan är. Ja vet inte
Citera
2022-10-14, 12:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag förstår inte varför man ska vara så kryptisk för. Vad är bättre hjälp än allmänheten? för polisen har ju inte ögon överallt.
Jag hoppas att det betyder att dom har spår, el så är det för att dom inte kommit ngnvart

Hur långt är det egentligen mellan Kramfors och Timrå?

Önskar man hade tillgång till hennes vänlista. Jag tror att hon finns i Kramfors. På samma ställe som telefonen.
Citera
2022-10-14, 12:51
Medlem
Citat:

Önskar man hade tillgång till hennes vänlista. Jag tror att hon finns i Kramfors. På samma ställe som telefonen.

8.3mil nästan..

Ja jag med. Men hennes sida är ju typ helt låst
Citera
2022-10-14, 12:54
Medlem
Citat:

Hur noga har de kunnat pejla den? Hur stor radie är det över pejlat område ?
Citera
2022-10-14, 12:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
8.3mil nästan..

Ja jag med. Men hennes sida är ju typ helt låst

Jaha oj så långt! Jag trodde det var jättenära. Då känns det ju nästan garanterat att i alla fall mannen är från Kramfors. Och av någon anledning har han hennes telefon. Ärligt talat kanske hon fortfarande befinner sig i bilen? Hittar man den så hittar man mig henne. Hoppas de går ut med bild på bilen eller mannen snart.
Citera
2022-10-14, 12:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Hur noga har de kunnat pejla den? Hur stor radie är det över pejlat område ?

Det vad ju masten på Kramm hotell som den kopplades upp på och enligt polisen var det stort område med många lägenheter och bilar typ. Något sånt sa polisen. Och lade till att det var en vanlig bil och att det fanns massor av just den typen av bil i Kramfors.
Citera
2022-10-14, 13:30
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Tror också på Kramfors. Sollefteå är ett villospår - antingen för att någon lagt ut villospåret på vilje (otäckt) eller för att L har blivit förväxlad med en annan kvinna.
Citera
2022-10-14, 13:33
Medlem
Citat:
Det vad ju masten på Kramm hotell som den kopplades upp på och enligt polisen var det stort område med många lägenheter och bilar typ. Något sånt sa polisen. Och lade till att det var en vanlig bil och att det fanns massor av just den typen av bil i Kramfors.

Eller om GM (utgår ifrån att det finns en GM) slängt telefonen någonstans. Vore dumt att behålla hennes kropp i bilen eftersom bilen skulle leda direkt till honom.

Hennes anhöriga skrev ju på Facebook att de blivit kontaktade av en servitris på Hallstaberget angående att hon hade sett Liselotte. Det borde ju ändå stämma. Sedan om det verkligen var Liselotte kanske inte stämmer dock.
Citera
2022-10-14, 13:40
Medlem
Skulle hon varit på hallstaberget så är det ju rent idiotisk av polisen att inte gå ut med det .
Folk som varit där har ju färskt minne från kvällen, sen sitter ju folk och raderar bilder på sina telefoner som för dom vart dåliga men skulle kunna hjälpa polisen .
Tror garanterat polisen läser den här tråden . Och många andra
Så gå ut med om det är hallstaberget som är sista iakttagelsen eller Timrå .
Vilken mast var hennes telefon uppkopplad till när hon ringde sista samtalet ?
Citera
2022-10-14, 13:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Eller om GM (utgår ifrån att det finns en GM) slängt telefonen någonstans. Vore dumt att behålla hennes kropp i bilen eftersom bilen skulle leda direkt till honom.

Hennes anhöriga skrev ju på Facebook att de blivit kontaktade av en servitris på Hallstaberget angående att hon hade sett Liselotte. Det borde ju ändå stämma. Sedan om det verkligen var Liselotte kanske inte stämmer dock.

Det skumma med telefonen är att den var på så länge. En gärningsman borde ju fatta att den kan spåras, men det verkar inte denna man brytt sig om. Det får mig att tro att telefonen helt enkelt dumpades på samma plats som kroppen. Eller att den helt enkelt låg kvar i hennes ficka eller väska. Där har den sedan fått ligga och pipa och ringa tills den laddade ut.

Hade polisen varit lite snabba kunde de kanske spårat henne genom ”hitta min mobil” eller liknande.
Citera
2022-10-14, 13:41
Medlem
ksmps avatar
Timråkvinnan ännu inte hittad – polisen genomför sökinsats i Kramfors
14 oktober 2022 13:28

https://www.tidningenangermanland.se/2022-10-14/timrakvinnan-annu-inte-hittad--polisen-genomfor-sokinsats-i-kramfors
Vi ska söka där med drönare, hundpatrull och och vanliga polisresurser, säger Jonas Holmström på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in