2022-10-14, 11:33
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Förlaget att utreda pägrund av vandel är en annan favorit. Borde betyda att ca 70 procent av de vi tagit in de senaste åren ligger pyrt till.

Beror på hur man definierar vandel, men det kommer säkert bli tydligare framgent. Hade jag fått bestämma så skulle jag skickat tillbaka alla de senaste 10 åren...
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Nära infarkt kanske, han tog sin lilla tablett mot slutet från bröstfickan på skjortan.
Tung kille, viktmässigt alltså.
Man ska komma ihåg att Pehrsson är nybörjare i ledarsammanhang medans t.ex Jimmie varit ledare i 20 år,
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja den var överraskande. Trodde inte de andra partierna skulle gå med på det.

Nu handlar det om att det sker på riktigt också och att det inte bara står i skrift.

Det ska skapas en genomförandegrupp i regeringskansliet som ska se till att det som överenskommits också verkställs. SD ska ha tjänstemän i den nya gruppen.
Citera
Medlem
Summering av de punkter Jimme Åkesson nämnde

Kriminalpolitik:
  • Dubbla straff för gängkriminella
  • Visitationszoner
  • Skärpta straff
  • Avskaffade rabatter
  • Reformerade rabatter
  • Anonyma vittnen
  • Vistelseförbud
  • Utökad kamerabevakning
  • Ökat föräldraansvar
  • Kriminalvården expanderas kraftigt
  • Öppnar för att hyra anstaltsplatser i andra länder
  • Återfall i brott ska straffas hårdare
  • Tullen ges brottsbekämpande uppgifter
  • Utförelsen av stöldgods (ur landet) kriminaliseras
  • Stärker straffrättsliga skyddet för poliser
  • Utredning om nationellt tiggeriförbud
  • Förebyggande åtgärd: Reformerad socialtjänstlag
  • Förebyggande åtgärd: Nationell social insatsstyrka

Invandring- & integrationspolitiken:
  • Asylrelaterade uppehållstillstånd ska vara tidsbegränsade (permanenta uppehållstillstånd ska mönstras ut)
  • Ökade krav på medborgarskap (ang. Vandel, självförsörjning, längre vistelsetid i Sverige, etc)
  • Utredning kring hur frivillig återvandringen kraftigt kan stimuleras
  • Stärkta möjligheter för inre utlänningskontroller och ett mer effektivt verkställningsarbete
  • Utredning ska analysera förutsättningar att skärpa regelverket kring utvisning av utlänningar som begår brott och/eller visar bristande vandel
  • Antalet kvotflyktingar ska minska från 6400 i fjol till 900 per år
  • Lönegolvet för arbetskraftinvandring kommer höjas till (motsvarande) medianlönen
  • Nationell folkräkning ska förberedas
  • Utredning som ska föreslå en modell för kvalificering till välfärden för den som inte är medborgare
  • Utredning kring hur asylsökande själva kan bära en större del av kostnaden för mottagandet
  • Skärpta regler för den sökandes skyldighet att styrka sin identitet
  • Begränsande rättigheter i asylprocessen
  • Utredning kring ett nationellt tiggeriförbud

Ang. regeringskonstellationen så nämndes det att även fast SD inte får några ministerposter så får de. ett eget samordningskansli med politiska tjänstemän i regeringskansliet
Citera
Medlem
Tycker att vi kan hyra fängelseplatser i Mellanöstern och Afrika. Kan lova att de som hamnar i dessa fängelsen aldrig någonsin kommer att begå ett brott igen
Citera
2022-10-14, 11:34
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
L var en röd linje. Den har passerats. Jag är oerhört besviken faktiskt.

Det är som att säga att vi ska bilda Sveriges bästa fotbollslag och så får man 20% och några av de bästa spelarna. Att man då väljer att sitta på läktaren och titta på för att ett annat lag lovar att spela SD spelsystem.

Nä fy fan vad dåligt 🥺

Gapflabb, ett gäng sura WT-idioter...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det blir ett tungt, men nödvändigt arbete. Kommer också ta tid, tyvärr.
Klart vi kommer motarbeta.

Jag själv är emot invandringen, inte invandrare. Är radikalfeminist och en mild form av nationalist.

Alla barn förtjänar ett fosterland/moderland. Min förhoppning är att vi kommer lägga prioritet på föräldralösa barn och barnfamiljer nu.

Att det blir ett budskap till kriminella. Småbarn skjuts. Man ska kunna åka bil eller komma till Sverige utan att dö av handgranat i sömnen när man hälsar på släktingar.

Man ska utvisas om man går emot svensk lag och skickar hem flickor för könsstympning och tvångsåktenskap ska resultera i utvisning för hela familjen (med möjlighet för brottsoffer för tvångsäktenskap att stanna).

Svenska män, skattebetalare i många fall, som gifter sig med kvinnor som inte är svenskar och får barn ska inte få sina familjer splittrade till förmån för ensamma män.

Jag hoppas på en politisk inriktning för barnfamiljer och föräldralösa barn. Hälften av världens flyktingar är barn. En extrem mängd av dem är under tonåren.nBarn och där till och med förskolebarn försvinner i Sverige. Deras förövare ska utvisas.

Sverige har varit lam. Förhoppningsvis kommer människor skrämmas till att upphöra med övergrepp som inte är i linje med mänskliga rättigheter, barnkonventionen utan veta att de vid brottslighet kan komma att utvisas.

Men det är inte SDs politik och där får man kämpa.

Oss på vänstern blir ni inte av med. Inte ens oss som är emot invandringen i de proportioner som skett. Ett arbete, innebär inte att en man är en bra person. En man med familj och barn är enligt mig någon med större rättigheter. Särskilt barn som har fullständiga rättigheter till ett land. Men så tycker väl inte SD vad jag förstår. Många på högern har en hemsk människosyn.
Citera
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det här är ju fantastiskt!!

Kriminalitet
Mönsterbrytande åtgärder kommer att genomföras för att stoppa gängen. Det handlar om bland annat dubbla straff för gängkriminella, kriminalisering av deltagande i kriminella gäng, effektivare hemliga tvångsmedel, visitationszoner, anonyma vittnen, vistelseförbud, avskaffad straffrabatt för den som fyllt 18 år och avskaffande av dagens mängdrabatt. Samtidigt tas krafttag för att förebygga brott med ökat föräldraansvar, fler omhändertaganden enligt LVU och en utredning av sänkt straffmyndighetsålder. En nationell social insatsstyrka inrättas, som ska göra omvärldsanalys och förmedla beprövade metoder för att förebygga brott och utbilda socialsekreterare i att hantera unga som begår eller är i riskzonen för att begå brott. Föräldrastödsprogram byggs ut. En fullständig och genomgripande översyn av strafflagstiftningen genomförs i syfte att bland annat skärpa straffen för vålds- och sexualbrott. Polisen, kriminalvården och övriga myndigheter inom rättsväsendet kommer expandera kraftigt.

Rödluvan kommer att käka upp alla skor efter detta
Citera
Medlem
Citat:
L var en röd linje. Den har passerats. Jag är oerhört besviken faktiskt.

Det är som att säga att vi ska bilda Sveriges bästa fotbollslag och så får man 20% och några av de bästa spelarna. Att man då väljer att sitta på läktaren och titta på för att ett annat lag lovar att spela SD spelsystem.

Nä fy fan vad dåligt 🥺

Är du dum? Det ör en regeringsbildning och då handlar det om att stöta och blöta. Så länge man inte har 51% så kommer man aldrig att få igenom all sin politik.

Precis alla tycker att SD har gjort en bra förhandling förutom du.

I vilken värld lever du egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Även om L hade åkt ut tror jag inte att SD hade hamnat i regeringen. Jag kan förstås ha missat det, men jag kan inte påminna mig om något tillfälle under valrörelsen eller egentligen hela förra mandatperioden där varken Kristersson eller Busch öppnat upp för att låta SD ingå i regeringen. Retoriken från deras håll mot SD har definitivt varit mycket försonligare på senare år än tidigare, men på direkta frågor från journalister om regeringsmedverkan för SD så har det mig veterligen alltid varit ett ganska tydligt nej från M och KD.

Men visst, sannolikheten för att SD fått ingå i regeringen hade nog ändå varit betydligt högre om liberalerna ramlat ur. Resonemanget i mitt tidigare inlägg utgick huvudsakligen från ett scenario där liberalerna på något sätt klamrar sig kvar, vilket de ju i slutändan också gjorde.
Precis, det har varit tydligt sedan starten av denna koalition.
Jag har hela tiden trott på M,KD och L och SD som stödparti..
Och jag röstade SD, jag litar inte på L.. Litar inte fullt ut på M eller KD heller.

Men Sverige måste få ordning på saker, detta är en bra början..
SD har inte 51% och kommer aldrig nå över 25%.
Citera
Medlem
Underbart att se SVT erkänna att SD är dagens stora vinnare

Heja Jimmie! 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jaha 😴

Jag trodde inte att SD skulle vara så mesiga. Hur fan kan dom tillåta L i en regering!?😡

Allt som är SD frågor ska utredas. Fattar inte Åkesson hur bortfintad han blev?

Det var sista gången jag röstade SD.

FY FAN VILKA SVIKARE 🤮🤮🤮
Du har nog aldrig röstat på SD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in