2022-10-14, 11:52
Medlem
Gavins-Friends avatar
Skriver Stenevi att det är en "mörk" dag för Sverige betyder det per automatik att det är en ljus dag för Sverige
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Johan Pehrson ang. Annie Lööfs uttryck "liberal kraschladning" så svarar han: "Jag vet inte vilka våldsfilmer hon har sett i helgen!"

Ja vi vet alla vilka filmer på barn hennes partikollegor tittar på.

Hade de gemensam samkväm och mys i helgen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror du att de kommer upprätta visitationszoner i svenska villaområden eller? Visitationszonerna kommer förläggas till områden där man faktiskt har nytta av detta, och det kommer inte beröra någon Svensson. Och jag tar gärna mer kameraövervakning. Känns tryggt.

Som en parentes kan jag berätta att jag bodde en tid i Paris på 80-talet när Frankrike var drabbat av terrordåd, och man fick visa upp väskor innan man gick in på varuhus, kunde bli kontrollerad/visiterad i tunnelbanan och det var inga som helst problem.
Intressant att du skriver " till områden där man faktiskt har nytta av detta"

Det har du såklart ingen aning om, var dessa zoner kommer upprättas.

Men är du villig att ge upp din frihet för mer falsk säkerhet så kör på. Att såna som du aldrig lär dig, att det bara är du själv som drabbas negativt av den här utvecklingen. Det är det såna som jag inte fattar. Det är som att din rädsla kontrollerar ditt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker faktiskt att Svt verkar lite glada över detta. God ton, alla verkar glada, småle ibland, kalla Sd för "vinnare" också vidare. Kul att se.

Japp, men vänta bara på kvällens nyhetssändningar. Då är säkert en mass SD-hatare inbjudna, som får gråta ut om hur hemskt det är att Sverige numera styrs av ”nazister”
Citera
Medlem
Rollinghands avatar
Marcus Oscarsson är igång ordentligt i TV4. Spekulerar om att Reinfeldt kan bli hbtq-minister. Seriöst så det förslår...
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Frågan är väl vad du pratar om? Du började svamla om de som kom 2014 redan har fått svenska medborgarskap. Helt omöjligt för något parti att göra något åt detta eftersom det inte går att dra in medborgarskapen.

Vad menar du att SD ska göra?

Det jag menar är exakt det. SD har pratat och gett sina väljare intryck om att dom kommer se till att invandrare åker ut. Vilket nu deras väljare kommer se inte stämmer. Exakt lika många blattar i centrum och exakt lika många överallt.
Citera
2022-10-14, 11:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det som behövs är en ny lag där man river upp medborgarskapet för de kriminella invandrarna. Då blir man på sikt av med kanske hälften av alla invandrare.

De flesta invandrare har inte svenskt medborgarskap även om deras föräldrar kanske har det.

Du föds nämligen med dina föräldrars hemlands medborgarskap enligt svensk lag.
Det enda som skulle vara problematiskt är de som har hemländer som inte existerar längre, exempelvis om vi skulle utvisa ryssar om Ryssland skulle kollapsa och balkaniseras eller de som har medborgarskap i Jugoslavien.

Men utöver det så har inte de från mellanöstern eller andra områden några problem att skickas tillbaka då deras föräldrar har ett ursprungsland.
Citera
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Det viktigaste är att de rejält sänker inkomstskatterna (för alla!) och rejält sänker bidragen!

Det ska fan löna sig att arbeta och inte löna sig att vara parasit!

Good times!
Citera
Medlem
Jag tycker det är hemskt att de gängkriminalla seriemördarna nu får dubbelt straff. Vi måste ställa oss frågan vad de har gått igenom, hur det blev så här?
Citera
2022-10-14, 11:54
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Det har du rätt i. Och detta har jag försökt förklara för Sd:are och AfS:are hundra gånger: i Sverige kan man inte bli fråntagen sitt medborgarskap, punkt slut. Som du skriver kommer detta att minska invandringen rejält, men kommer knappast göra någonting åt situationen i våra utsatta områden. Inte ens ett generöst återvandringsbidrag skulle få folk att lämna Rosengård för Iran.

Det finns ingen lösning på denna problematik, men får helt enkelt acceptera att Sverige kommer att präglas av parallellsamhällen en lång tid framöver, oavsett om Sd står vid rodret eller ej.

Därför bör fokus ligga på assimilationspolitik. Få dom att lära sig bli svenskar och gå upp i helheten. Fokus på annat är bara snack utan verkstad.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Är du dum? Det ör en regeringsbildning och då handlar det om att stöta och blöta. Så länge man inte har 51% så kommer man aldrig att få igenom all sin politik.

Precis alla tycker att SD har gjort en bra förhandling förutom du.

I vilken värld lever du egentligen?

Ingen som röstar SD kan vara nöjd. 20% största parti och sitta på åskadarläktaren? Är det good enough för dig?

Inte för mig. Eftersom SD inte vill ta ansvar för landet på riktigt så vet jag och alla andra nu att grabbgänget inte har tillräckligt stora bollar!
Citera
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Japp, men vänta bara på kvällens nyhetssändningar. Då är säkert en mass SD-hatare inbjudna, som får gråta ut om hur hemskt det är att Sverige numera styrs av ”nazister”

Popcorn. -check
Champagne. -check

Bring it on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in